Hoe huidig refreshrate/frequentie/Hz uitlezen?

Pagina: 1
Acties:

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Topicstarter
Eerder was de maximale resolutie en frequentie met Leadtek GF2MX400 en een Compaq V55 buis 1024x768x32@75Hz.
Nu heb ik wat aangepast heb in een paar Inf's voor die monitor en de nieuwe 40.72 nVidia drivers (oa. 768x576@50Hz erbij).
Deze drivers geinstalleerd en nu draait de buis zelf op 100Hz (ingesteld in Display settings Win2k). Maar ik geloof dit niet helemaal en zou graag de werkelijke refresrate uit willen lezen.
Is daar een tooltje/progje voor?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

De OSD van je monitor en naar tabblad gaan om de hz (zowel vert. als hor.) te checken?

Als je die niet hebt kan je t niet uitlezen, alle softwaretrucjes gaan uit van je drivers/register instelling.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Met powerstrip kan je dat allemaal uitlezen en veranderen. (waar alles nu op draait, dus niet wat het aan zou kunnen)
http://download.com.com/3...?qt=powerstrip&tg=dl-2001

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

dit progje van de makers van powerstrip leest dit uit en is slechts 132kb
http://www.entechtaiwan.com/files/osd.exe

edit;
het werkt alleen niet onder xp :'( dus dan maar inderdaad powerstrip

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

C}{@0$ schreef op 20 oktober 2002 @ 20:04:
Met powerstrip kan je dat allemaal uitlezen en veranderen. (waar alles nu op draait, dus niet wat het aan zou kunnen)
http://download.com.com/3...?qt=powerstrip&tg=dl-2001
Powerstrip haalt zijn info uit de combi van drivers/register, helaas.

Als je m instelt op 200 hz met powerstrip zal die ook zeggen dat het op 200 hz draait terwijl je monitor OF gruwelijk over z'n nek gaat van de veel te hoge refreshrate OF een melding geeft dat die buiten bereik is.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Topicstarter
OSD.EXE werkt helaas niet op Win2k, maar ik heb nu PowerStrip 3.29 even geinstalleerd. Die zegt 75Hz voor alles wat ik instell vanaf 75Hz en daar ik ook 140Hz kan instellen vrees ik dat Windows een beetje de weg kwijt is (= mindere mate betrouwbaar), maar misschien is dit wel een beveiliging/feature in de nieuwe drivers.

offtopic:
de tijd dat je een IBM 8513 (max res 640x480) wekenlang piepend op 1024x768 kon laten draaien is helaas voorbij >:)

oftewel, wordt gewoon eens tijd voor een nieuwe buis voor mij

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1