Oi oi, ik heb weer es een paar leuke ideeen voor in me kamer enzo 
Maar wat ik dus wou weten is hoe je deze tempsensoren nou omzet in een getal op je beeldscherm. Ze schijnen dus een signaal af te geven (lees ik hier in een conrad catalogus) Maar hoe sluit je zo'n ding aan op je computer?
Het lijkt mij erg grappig om de temperatuur van bijv. mijn aquarium zo in een programmatje te kunnen lezen.
Iemand die hier meer van afweet?
bijv een ntc833
Maar wat ik dus wou weten is hoe je deze tempsensoren nou omzet in een getal op je beeldscherm. Ze schijnen dus een signaal af te geven (lees ik hier in een conrad catalogus) Maar hoe sluit je zo'n ding aan op je computer?
Het lijkt mij erg grappig om de temperatuur van bijv. mijn aquarium zo in een programmatje te kunnen lezen.
Iemand die hier meer van afweet?
bijv een ntc833
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| productomschrijving: Nauwkeurige, universele micro-temperatuursensor met slechts 1,5 mm Æ. Responstijd 0,7 s, ontwikkeltvoor de geneeskundetechniek (koortsthermometer) en andere toepassingen waarvoor sensoren met een grote nauwkeurigheid nodig zijn. De hoge grondweerstand van 103,6 kW zorgt dat de sensor zelf niet warm wordt en laat slechts een zeer geringe meetstroomsterkte toe. Hierdoor zijn zeer nauwkeurige metingen mogelijk. De uitwisselbaarheid, de goede stabiliteit over langere tijd en de hoge gevoeligheid zijn andere belangrijke kenmerken van deze NTC-sensor. Technische spec.: Offset ±0,2% (37°C) · Stijging ±1% (30°C - 45°C) · Aansluitdraden ca. 80 mm · Meetbereik -40°C tot +100°C · Afm. (l x Æ) 1,5 mm x 4 mm. |