[PHP][MySQL] Topic view en reply in PHPBB probleem

Pagina: 1
Acties:

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
Ik ben een redelijke n00b op het gebied van PHP maar zit met een probleem.

Achtergrond: Ik (lees we) hadden een Snitz forum draaien op ASP met access database.
Ivm met hosting problemen hebben we besloten het om te gaan zetten naar PHPBB met een MySQL database.

Wat hebben gedaan:

1. Snitz access database omgezet naar PHPBB structuur. Dat was een rot klus maar het werkt allemaal goed.

2. Vervolgens met een access naar mysql convertor tool de access database omgezet naar MySQL. Ook dit werkt goed met helaas 1 probleempje.

Het PHPBB forum houdt een view en reply count by per topic. In de access database werkt dit perfect. Alleen in de geconverteerd mysql database werkt dit niet.

Alle topics die overgezet zijn, zijn goed en werkt de views en reply count. Alleen bij nieuwe topics werkt hij niet. Het veld blijft leeg.

Ik ben in de mysql database gaan kijken en het blijkt dat bij nieuw aangemaakt topics PHPBB NULL in de topic view en topic reply zet. Hier moet (denk ik) een integer staan.

Wat denk ik het probleem is dat PHPBB bij het posten van een reply of bij een view 1 wil optellen bij de waarde die op dat moment in de database aanwezig is. Alleen NULL kan ie niks mee.

Wat ik dus denk ik moet doen is iets in de php bestanden aanpassen zodat hij geen NULL maar 0 in de database zet bij een nieuwe post. Alleen weet ik niet hoe dat moet. Als iemand PHPBB kent en een oplossing weet graag.

Ik ben hier al 2 dagen mee bezig en heb de search gebruikt, en reeds gepost op het PHPBB forum waar tot nu toe niks nuttigs uit is gekomen.

Ik heb dit ook al gepost op het PHPBB forum, maar daar is nog niks nuttigs uitgekomen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

code:
1
2
ALTER TABLE tabel
CHANGE oude_naam_column column_definition

In je column definition moet NOT NULL staan (vrijwel alle phpBB velden moeten NOT NULL zijn, dat dat bij jouw niet zo is, is heel merkwaardig). Een voorbeeld van column_definition:

code:
1
INT(2) NOT NULL

Hierbij moet je dus wel de oude column definitie gebruiken en er een NOT NULL constraint inzetten.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
Yep dat was het. Super bedankt.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1