Toon posts:

[xp]Bekijken geopende files (door andreen)op m'n compu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in norton system doctor kijken wie er connected is met welke directory, maar ik zou graag willen zien welke file geopend is door gebruikers op ons netwerk. Weet iemand daar een progje voor?
Ook zou ik het graag in een log file willen opslaan/bijhouden. (vroeger had je in win98 netwatcher, die kon alleen niet loggen...)
http://home.planet.nl/~oswald/Capture.jpg

Verder zit ik op een studenten huis netwerk met ongeveer 30 grbuikers. Af en toe laten mensen Kazaa/DC++ aanstaan als ze weggaan, en is de upload of download bandbreedte dus gelemaal verbruikt. Dan moet ik het hele huis doorlopen om te kijken wie daty is, en zijn Kazaa/DC++ afsluiten. Is er een manier om te kijken wie met welke snelheid aan't up/downloaden is?

Ik heb voor beide vragen al een tijd gezocht, en kwam bij ip-sniffers uit, maar die doen volgens mij niet wat ik bedoel, en zijn doorgaans wat ingewikkeld voor me om aan de praat te krijgen. (is dus nog nooit gelukt)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

netwatcher pro

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
als ik jou was zou ik je verbinding delen met een proxy die de mogelijkheid heeft om bandbreedte aan individuele gebruikers uit te delen.
vraag me niet welk pakket daarvoor geschikt is. dan moet je ff zoeken op internet

I wish I had a cool signature like everybody else

Verwijderd

om te zien welke files geopend zijn: adm. tools>comp. management>shared folders>open files. Zal onder XP niet veel anders zijn dan 2000.

Om allerlei dingen te loggen ... geloof dat dat iets met 'audit' te maken heeft, zelf niet echt ervaring mee.

Voor dat netwerk-traffic zal je even moeten aangeven of de XP-compu in kwestie de netwerk-router is :). Op linux kun je iets als iptraf gebruiken bijv.