Wie heeft er wel een wat gesloopt door OCen ??

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 16:27
Het valt me op dat er altijd mensen lopen te huilen op dit forum dat je tevreden moet zijn met wat je hebt, en dat overklokken slopen is en zielig is .......
Nou posten jullie maar wat jullie dan gesloopt hebben , ik nog niks na al die jaren iig. :))))))
Meetal worsdt er iets gesloopt door het verkeerd aan te sluiten, te laten vallen, of door kortsluiting he...??
Dus het zal me niks verbazen als de mensen die nooit overklokken meer hebben geloopt door hun onervarenheid vaak, dan de echte tweakers :P
Graag comentaar op mijn menig ???????

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Tot nu toe nog niets en ik heb ook nog nooit zoiets gezien...

Ik heb wel eens gehoord dat in een poging een kapje van een K6 te halen de core wel eens kapot ging bij het opdrukken van de HSF, maar da's meer klungeligheid dan een resultaat van OC-en!!

Ik denk da OC-en heel veilig is mits je weet wat je doet en de goede spullen gebruikt. Ook weten hoever je reeel mag gaan met onderdelen is belangrijk..

Ik deel dus compleet jouw mening!!! Zie maar die signature..da's bijna 6 rug aan spul...ik zou een hartverzakking krijgen als ineens wat pppppppppffffffffft zo zeggen!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

[dubbelpost]

Sorry ;)

reserveringshouder Tesla Model 3

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Ik heb mijn Celly ge-oc-ed. 300@464 met peltier + alpha + dubbele fan :)
En mijn GF 135/365.

Nog nooit wat gesloopt of beschadigd :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Het fijne van GoT is dat we elkaar kunnen helpen, er zijn erbij die eerst proberen en dan gillen tegen de andere GoTters, HE!LP

Dat zijn die mensen die het boekej nooit lezen, want de term RTFM komt in hun woordenboek niet voor, dus kunnen die meteen aan de slag...

Ooit een voeding eruit geknalt, zekering er in en verder prutsen...

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Ik heb weleens een floppydrive ge-OC't door de voedingsstekker om te draaien. Had-ie 12 volt ipv 5, hij draaide wel harder maar het duurde niet lang :(

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 10:59 schreef GarBaGe het volgende:
Ik heb mijn Celly ge-oc-ed. 300@464 met peltier + alpha + dubbele fan :)
En mijn GF 135/365.

Nog nooit wat gesloopt of beschadigd :)[/quote]Vind je het gek?
MAn, je kan toch veel meer met zo'n koeling op een celly 300(A?)?

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Heb wel eens wat gesloopt met OCen namelijk een VooDoo3 (Geheugen doorgefikt, te hoog laten draaien hitte --> verloren pixels) en idem met een GeForce ook verloren pixels na heftig OCen.

Beide zijn vervangen onder garantie bij m'n hardwareboer. (Vaste klant daaro)

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 15:55 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Heb wel eens wat gesloopt met OCen namelijk een VooDoo3 (Geheugen doorgefikt, te hoog laten draaien hitte --> verloren pixels) en idem met een GeForce ook verloren pixels na heftig OCen.

Beide zijn vervangen onder garantie bij m'n hardwareboer. (Vaste klant daaro)

Groeten,

Reink[/quote]Dan heb je geluk, want eigenlijk had je geen garantie meer.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Cpu 2x, 1x MoBo, 1x voeding

Download my music on SoundCloud

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Was ook erg blij dat het onder "garantie" viel. :-)

Murphy was an optimist

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
tuurlijk valt tet niet onder garantie maar hoe wille ze dat controleren?. videokaarten worden minder vaak overgeclockt dan cpu's ze zemen ook niet aan dat je hebt zitten over teklokke met je videokaart

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Yup; heb weldegelijk iets gesloopt door OC'en.. zal flink aan die dipswitches te trekken en toen stootte ik mun glas cola om.. PATS! glas kapot.. :P
Maar voor de rest niets! :)

Pvouput live

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Nee, eigenlijk niet. het enige wat ik ooit gesloopt heb qua hardware is de toerenteller van een fan. d'r zat geen draadje bij en toen dacht ik slim te zijn en een oude stekker van een andere fan te nemen. helaas voor de fan zaten hier de draadjes anders. wat rook en vonken; fan deed het nog wel alleen teller niet meer. :+

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Carel
  • Laatst online: 03-09 16:27
Vroeger ging ik wel altijd expres slopen, 286 ers en Xtjes, door er 2 vette paralelle accu's van 12 V met heel veel amperre er doorheen laten lopen, soms leekt het echt net vuurwerk :)
En schijven , vooral die hele grote dikke schijven van de eerste XT's die echt bere groot waren en achterlijk hoog, maar als je die volle toeren laat draaien en in je hand houdt en hem scheef laat staan, knikt je arm er wel bijna af door de draaiende massa :(

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Nope !

Ligt er denk ik ook aan hoe Extreem je OCt.

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• sju
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

volgensmij gaat er alleen iets echt kapot als het te warm wordt of als je het voltage INMENS opvoerd.. dus als je gewoon op de temp let, moet alles gewoon goedgaan.. heb nu mijn duron 600@950 op 28graadjes :P

blaat? BLAAAAAAAAT!

Pagina: 1