Andere Computer openen onder NT

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik moet vanaf mijn computer op een andere computer komen, terwijl zijn schijven nu niet gedeeld zijn. Ik ben Administrator op het netwerk. Hoe doe ik dit. Het moet vanochtend nog gebeuren.

• lucasvanlierop
  • Laatst online: 18-08 13:39
Huh als je admin bent zou je dit toch moeten kunnen...trouwens als je admin bent kan je toch ook die schijven sharen??

beetje vaag

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
Je moet eerst op de PCs zelf aangeven dat die schijven geshared moeten worden. Hiervoor moet je vaak extra zooi installeren (bestanden en printer deling). Pas daarna kan je van afstand bestanden rippen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Hai,

\\computernaam\c$ bv.

Met het dollar-teken kom je in de root van de schijfuit.

i.p.v C$ kan natuurlijk ook een andere schijf zijn, bv D$,E$ etc.

Succes

• PWM
  • Niet online
Merkt degene dat?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Nou hij KAN het merken als hij Server Manager opstart en de connecties met zijn PC gaat bekijken.. En natuurlijk het vreemde geratel van de HDD :)

Download my music on SoundCloud

• PWM
  • Niet online
:) dank voor de hulp allemaal, maar lukt niet

\\computernaam\C$

Moet het domein er nog voor?? Sorry voor mijn misschien te simpele vraagjes, nog nooit gedaan dit

• PWM
  • Niet online
:) dank voor de hulp allemaal, maar lukt niet

\\computernaam\C$

Moet het domein er nog voor?? Sorry voor mijn misschien te simpele vraagjes, nog nooit gedaan dit

Verwijderd

het ligt er aan wat voor een computer je wilt benaderen, als dat ook een NT4.0 of hoger is, dan staat het delen van alle schijven via \\computernaam\schijf$ gewoon aan, maar is het een Windows 9x dan staat dit standaard niet aan.

Verwijderd

Een "gewone" user gaat het niet merken als je zijn/haar pc benaderd.

Kijk of je in hetzelfde domain zit als de pc die je wilt openen.

anders zet ff op mail wat je wilt doen .(!),

succes

• PWM
  • Niet online
TOP gelukt THANX all :) :)

Verwijderd

Wat voor een foutmelding krijg je eigenlijk????

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:00

Arno

PF5A

Probleem al opgelost :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• PWM
  • Niet online
En als degene een password erop heeft gezet? Dit laatste is nu trouwens een weddenschapje met iemand die dit heeft gedaan, hij zegt dat ik er nooit op kom. Als het lukt heb ik weer 2 kratten bier ;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 10:55 schreef Sabre het volgende:
het ligt er aan wat voor een computer je wilt benaderen, als dat ook een NT4.0 of hoger is, dan staat het delen van alle schijven via computernaamschijf$ gewoon aan, maar is het een Windows 9x dan staat dit standaard niet aan.[/quote]Volgens mij kan jij, Sabre (of Trustnobody), mijn vraag op dit forum beantwoorden: Ik kan mijn NTpc niet vanuit de win98pc zien! Doe een gooi svp.
Huub

• PWM
  • Niet online
Niemand???? ben over 1 uur en 40 minuten 2 kratten bier kwijt :( :( maar zal er zelf ook wel eentje van nemen ;)

• PWM
  • Niet online
Kratten bier ben ik al kwijt... maar iemand???
Pagina: 1