Zijn carkits van verschillende merken uitwisselbaar ?

Pagina: 1
Acties:

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 20:54
Ik heb sinds een half jaar een orginele siemens carkit voor mijn C45.
Nu vraag ik mij af als ik bijvoorbeeld over een paar maanden een nieuw toestel koop van het merk X of ik deze dan kan gebruiken met mijn huidige carkit ?(uiteraard wel een ander telefoon houder + aansluiting naar de carkit zelf)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Nee over het algemeen kan dat niet, daar zorgen de fabrikanten wel voor...
(Sterker nog, het is niet eens gezegd dan een nieuwer model Siemens telefoon met jouw carkit gaat werken)

In de toekomst veranderd dat denk ik nog wel, aangezien nieuwere carkits via bluetooth met de telefoon communiceren, en theoretisch moet de carkit van merk X dan met de telefoon van merk Y werken. (Of dat in de praktijk inderdaad blijkt te werken is een kwestie van afwachten)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 20:54
CRAP :'(

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Nee. Soms heb je geluk als je een toestel van hetzelfde merk koopt, maar zelfs dat is niet zeker omdat nieuwere modellen vaak nieuwe aansluitingen hebben.

Je zult als je een nieuwe telefoon wilt ook de gehele carkit moeten vervangen. Als het inbouwwerk was moet dat dus ook weer overnieuw gedaan worden. Slimme manier van de fabrikanten om ervoor te zorgen dat je *hun* produkten koopt, en niet de carkit ergens anders.

Indien je telefoon stuk is, is het vaak goedkoper om dezelfde telefoon op de kop te tikken.

Hier in de USA heb ik al diverse mensen gezien met een draadloos BlueTooth geval in hun oren terwijl de telefoon gewoon in de (binnen)zak blijft zitten. Geen draadjes etc.... ik heb het eens geprobeerd met een telefoon van iemand en dat werkt verdomt goed! Ik weet niet of ze al zo ver zijn met de carkits intussen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik