[Mobo]Brakke MSI k7t266

Pagina: 1
Acties:

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Ik ben gister naar pcdumpdag geweest. Kwam terug met een usb gamepad en een cambridge sw320 speakerset. Ik de zooi aansluiten en comp aanzetten.
Comp start op muis doet het ineens niet meer :? ik een beetje met muis spelen (optische draadloze muis > heeft 2 kanalen). Muis dee niks meer.

Harde schijven (maxtor 40 gig 7200 rpm en samsung 8 gig 5400 rpm) blelken langzaam te zijn en moeilijk te worden gedetecteert door de bios. Comp ging ook niet meer aan (4 rooie dleds). Na toch paar keer bios opnieuw flashen ging alles weer aan, toch weer enige moeite met HD detectie.

Windows starte op en bleef constant hangen, bij alles downloaden etc. Na zoveelste hanger kon windoos nie meer starten (miste files). Na herinstalatie typ ik nu een post hier, windoos blijft nog steeds hangen en de hard disken lijken traag(de blauwe laad balk is gewoon 5 minuten bezig :?). Ik heb nu ook voeding en Temps gecontroleert en die waren oke. Ik denk nu dat het probleem bij het mobo ligt , echter heb ik geen zekerheid.

Ik heb al een aantal dingen geprobeert:
- Windoos herinstall (geen effect)
- memtest86 (4 uur lang geen errors)
- Maxblast (geen fouten op HD
- Complete format (geen effect)
- Boxen verplaatsen (zelfs buiten me kamer still no effect)
- Hardware loskoppelen (cd rom, 2de hd) geen effect
- CMOS reset, safe instellingen (geen effect)

Mijn systeem is alsvolgt:
AMD TB 1400
MSI K7T266 Pro (bios versie 1.9)
256 mb DDR PC2100 Hyhundai
Maxtor 40 gig 7200 rpm hd en Samsung 5400 rpm 8 gig hd
Voeding 350 watt noname
OS windows 2000 Pro SP 3

Ik hoop dat mensen me kunne vertellen waar het probleem zit

[ Voor 0% gewijzigd door DirtyHennessy op 20-10-2002 17:43 . Reden: 350 ipv 300 ]

Verwijderd

misschien dat de voeding het net niet meer trekt. Je zou eens een andere kunnen proberen als die in de buurt is.
Maar ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat het mobo een beetje kapot aan het gaan is. Ik denk dat de IDEpoorten beschadigd zijn.
Probeer eens 1 hdd aan te sluiten op je 2e IDE kanaal, en verder nix. Maybe it works.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een MSI board gehad en ongeveer hetzelfde prob als jij... Tenminste (nog) niet zo erg.. Mijn hdd's werden ERG traag en een ervan begon zelfs een enorm hoge krassende toon te krijgen bij het lezen, ik dacht dus dat die dying was. Ik maxblast erop, en er was dus volgens die prog nix stuk. Uiteindelijk toch maar naar de winkel gegaan, die HDD vervangen, nieuwe HDD exact hetzelfde probleem. Nog een tijdje lang mee doorgewerkt tot ik de kans had om een PCI IDE controller in me systeem te testen... Nadat ik dat gedaan had werkte alles weer op en top -> Onboard IDE controller brak dus...

Ik zou zeggen kijk ff of je iemand kent met een losse IDE controller en check et ff :) of hang je schijven dus in een andere PC ;)

Verwijderd

Volgens mij is je mobo stuk. Als alles is getesten goed werkt, moet er ergens een probleem liggen. Ik werk in een computerzaak e kom veel problemen tegen met MSI bordjes en ide controllers.

• DirtyHennessy
Ik zal zo ff proberen een HD op de 2de ide poort te zetten. Anders moet ik van de week gaan zoeken voor een nieuw mobo. De voeding is overgins 350 watt. De voeding waardes zijn goed (+12 V zit op de 12.1) Ik ga morgen me HD's mee nemen naar stage om ze te testen. Ook de muis werkt nu weer.

Bedankt voor de vele reply's

Verwijderd

Koeskoes schreef op 20 oktober 2002 @ 17:45:
Ik zal zo ff proberen een HD op de 2de ide poort te zetten. Anders moet ik van de week gaan zoeken voor een nieuw mobo. De voeding is overgins 350 watt. De voeding waardes zijn goed (+12 V zit op de 12.1) Ik ga morgen me HD's mee nemen naar stage om ze te testen. Ook de muis werkt nu weer.

Bedankt voor de vele reply's
okay mooi :)
Maar het gaat vooral om de +5 V. lijn, die moet minimaal 4.75 V zijn, de +12 V is niet zo interessant :).

• DirtyHennessy
Ben nu beetje de backups terug zetten en ik zie tot me grote verbazing dat als ik files kopieer dat me proc belasting naar de 100% gaat :? blijft nog steeds vreemd. Ik ga iig van de week kijken voor nieuw mobotje :)

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Heb je al nagekeken of je HDs in DMAmode staan? Na dat gerommel met alles kan het wel eens voorkomen dat die naar PIO zijn gesprongen...

BTW heb je die "nieuwe" hardware al eens terug eruitgegooid? Veel kans dat die brak is!

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• DirtyHennessy
Kristof schreef op 20 oktober 2002 @ 19:15:
Heb je al nagekeken of je HDs in DMAmode staan? Na dat gerommel met alles kan het wel eens voorkomen dat die naar PIO zijn gesprongen...

BTW heb je die "nieuwe" hardware al eens terug eruitgegooid? Veel kans dat die brak is!
nieuwe hardware was alleen een usb gamepad en een boxenset voor de rest niks. Bios zegt overgins DMA mode 5 :)
zal nog ff DMA mode 5 forceren.
Pagina: 1