Een korte uitleg:
Een gebruiker voert een tekenreeks in van 1047 tekens. Deze tekenreeks wordt opgedeelt in stukjes van telkens 3 letters. Deze 3 letters worden vergeleken met een andere tabel, en als deze 3 letters daarin voorkomen, schrijft hij de bijbehorende waarde daarvan weg in de database.
Voorbeeld:
1) ACTGHI
2) ACT - GHI
3) ACT = P
GHI = Z
Hij moet in dit geval dus P en Z wegschrijven in de database, maar niet in 1 record.
Nu heb ik daarvoor de volgende code gebruikt:
Het nadeel is dat dit lang duurt om uit te voeren. Denk aan zo'n 20 seconden. Heeft iemand een tip of oplossing hoe ik dat of anders kan doen, of de snelheid waarmee dit gebeurd kan verbeteren?
Een gebruiker voert een tekenreeks in van 1047 tekens. Deze tekenreeks wordt opgedeelt in stukjes van telkens 3 letters. Deze 3 letters worden vergeleken met een andere tabel, en als deze 3 letters daarin voorkomen, schrijft hij de bijbehorende waarde daarvan weg in de database.
Voorbeeld:
1) ACTGHI
2) ACT - GHI
3) ACT = P
GHI = Z
Hij moet in dit geval dus P en Z wegschrijven in de database, maar niet in 1 record.
Nu heb ik daarvoor de volgende code gebruikt:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <% Do while NOT Lengthseq < 4 Lengthseq = len(Seq) Seqshort = Left(Seq, 3) Seq = Right(Seq,Lengthseq - 3) Call OpenVerbinding() Set RSSelectAmino = Server.CreateObject("ADODB.recordset") sqlSelectAmino="SELECT tbl_amino.DOEL, tbl_amino.NUCLEOTIDE from tbl_amino WHERE tbl_amino.NUCLEOTIDE=" & "'" & Seqshort & "'" RSSelectAmino.Open sqlSelectAmino, dbc, adOpenStatic, adLockReadOnly, adCmdText Aminozuur = RSSelectAmino.Fields.Item("DOEL").Value Call SluitVerbinding() Call OpenVerbinding() Set RSInsertAmino = Server.CreateObject("ADODB.recordset") sqlInsertAmino = "INSERT INTO tbl_aminozuur(Id,amino_id,aminozuur) VALUES (" sqlInsertAmino = sqlInsertAmino & "'" & id & "'" & "," sqlInsertAmino = sqlInsertAmino & "'" & amino_id & "'" & "," sqlInsertAmino = sqlInsertAmino & "'" & Aminozuur & "'" & ")" amino_id = amino_id + 1 RSInsertAmino.Open sqlInsertAmino, dbc, adOpenStatic, adLockReadOnly, adCmdText Call SluitVerbinding() Set RSInsertAmino=Nothing Loop %> |
Het nadeel is dat dit lang duurt om uit te voeren. Denk aan zo'n 20 seconden. Heeft iemand een tip of oplossing hoe ik dat of anders kan doen, of de snelheid waarmee dit gebeurd kan verbeteren?