[Dell Poweredge 2400] Serverworks CNB20HE

Pagina: 1
Acties:

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op mijn werk staat atm een Dell Poweredge 2400 met Serverworks chipset. SiSoft Sandra gaf een CNB20HE PCI to AGP bridge aan. Een korte google search leverde mij deze website op, waaruit ik haal dat deze server een Serverworks III HE of WS chipset bevat.

Bij Serverworks kan ik niet vinden tot welke snelheid ik processoren kan plaatsen in dat systeem. Op dit moment bevat hij 1 Pentium III 533 Mhz processor.

Wie kan mij vertellen tot welke snelheid ik kan upgraden?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

:'( Dell :'(
:'( Dell :'(

Je moet erachter komen wat voor mobo je hebt.. Als je dat vraagt aan Dell zeggen ze waarschijnlijk doodleuk dat je maar een nieuwe Dell computer moet kopen..

http://www.pcmag.com/article2/0,4149,23262,00.asp

Hier hebben ze er 1 met P3 733. Ik gok zelf trouwens dat een P3 1Ghz met coppermine nog gaat... Tualatin support zal wel niet als er nu een P3 533 inzit.

http://nstlts.nstl.com/si...ervers/features/14023.htm

Hier draait ie al met een P3 866.

Het zal wel zo'n fijn Dell mobo zijn dat aan geen enkele standaard voldoet, eventueel een verbouwd reference design.

Reken dus ook maar niet op bios updates e.d. :). De snelste cpu die erop kan zal waarschijnlijk een P3 1Ghz zijn dus, als het nog niet zo'n oud mobo is heel misschien Tualatin support, maar reken er maar niet op.

edit:

Zie op die 2de website die ik uit Google haalde dat ze er een Slot 1 proc in hebben... Als dat mobo inderdaad slot 1 heeft kun je Tualatin al helemaal vergeten, of je moet gaan modden...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Kamikazi
  • Niet online
Het is gewoon zwaar irritant dat ik niet bij Serverworks kan afleiden welke processoren ik erop kan steken. Ik moet ook nog even op zoek of ik gewoon 2 Pentium III's erop kan steken, het is immers een Dual PIII mainbord...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Kamikazi schreef op 20 oktober 2002 @ 20:18:
Het is gewoon zwaar irritant dat ik niet bij Serverworks kan afleiden welke processoren ik erop kan steken. Ik moet ook nog even op zoek of ik gewoon 2 Pentium III's erop kan steken, het is immers een Dual PIII mainbord...
Als het een dual P3 board is kun je er gewoon 2 P3's opdoen.. Even opletten dat je dezelfde stepping hebt, dan weet je het helemaal zeker.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Als hij een P3 533 bevat kan je er iig vanuit gaan dat hij een 133mhz fsb ondersteunt. Grote kans dat hij dan ondersteuning bied tot iig 1Ghz. FCPGA wel te verstaan en geen fCPGA2.

Maar op de site van serverworks is toch genoeg informatie te vinden, serverworks is nou niet bepaald een klein en slecht bedrijf ofzo :)

• Kamikazi
  • Niet online
Inderdaad, 133 Mhz FSB ondersteund hij, dat haalde ik ook nog uit SiSoft net.

Serverworks geeft nergens aan tot welke snelheid processor hun chipset ondersteund! Dat is juist het hele probleem.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:20

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Kamikazi schreef op 20 oktober 2002 @ 23:33:
Inderdaad, 133 Mhz FSB ondersteund hij, dat haalde ik ook nog uit SiSoft net.

Serverworks geeft nergens aan tot welke snelheid processor hun chipset ondersteund! Dat is juist het hele probleem.
In principe maakt de proc de multiplier uit.. dus dan gaat het alleen nog om het type.. kan ie een cu-mine aan? Dan kun je er dus een snelste cu-mine in doen.. etc.. tis even puzzelen..

Ook Dell bellen en het vragen kan geen kwaad.. via type nr kun je ook allerlei info vinden over hoe en wat.. over m'n laptop stond er gewoon bij wat ie allemaal aan kan.. helaas zat die proc vastgesoldeerd :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22
De Dell Poweredge serie 2400 is idd slot1, zoals hierboven ook al opgemerkt.

Wat betreft bios: die is gewoon via dell te scoren, dus updaten enz moet ook wel lukken.

Voor zover ik weet (uit mn hoofd) is 933 de snelste 2400-serie poweredge. Dus tot 933 moet het wel lukken. Misschien de 1Ghz ook nog, maar hoger (tualitin) zal niet willen.

Probleem is alleen dat je dus aan 2 identieke CPU's moet zien te komen... En dan ook nog Slot1.
Convertor past niet, kom je met je koeling niet uit. (ik heb zelf hier thuis ook een Poweredge 2400 staan, 1xP3-866)

Verder is er geen VRM verder nodig, dus 't is idd cpu bijprikken en gaan.

Tenslotte: bel een met Lebox. (www.lebox.nl ), die doen veel in Dell (groothandel) en kunnen ook nog wel cpu'tjes scoren misschien.

Trouwens.. waarom moet je dell geupgraded worden? Weet je zeker dat de CPU de bottleneck is?

• Kamikazi
  • Niet online
Trouwens.. waarom moet je dell geupgraded worden? Weet je zeker dat de CPU de bottleneck is?
Yep. Heb een aantal test runs gedaan met deze server in het weekend om te kijken of hij de nieuwe software aankan voor Grote Beer voor Windows (iejl). Helaas trekt hij dat echt niet. Geheugen is max, HD's zijn ook geen probleem. CPU load constant op 95%. Ook na een clean-install, no tools installeren en dan de nieuwe software. Load blijft het probleem.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Ik heb een jaartje geleden gewerkt met een PowerEdge 2400 met dual P3-1GHz erin. Voor zover ik me kan herinneren zit er een ServerWorks HE chipset in.

• Kamikazi
  • Niet online
Vandaag eventjes kort met Dell gebeld: ze leverde ze uit tot max 933 Mhz, maar 1 Ghz zou met een VRAM module ook moeten kunnen werken. Ik ga toch liever voor de zekerheid voor de 933 Mhz, nu alleen nog even controleren welke versie ik daarvan moet hebben...
Pagina: 1