Win2kPro, MSI MS6339 en onboard geluid...

Pagina: 1
Acties:

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Onlangs voor een vriend Win2kPro op zn MSI MS6339 (P4-1.4) geinstalleerd, echter met 1 tekortkoming... Het onboard-geluid word niet door Windoos herkend en de drivers (voor Win2k) van MSI zelf willen zich niet laten installeren (This installer runs on Windows 95/98/ME). Ik heb al met MSI gemaild, maar die mailen niet erg snel terug (paar dagen al). Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen (het probleem met die comp, niet met MSI zelf ;) ) of iemand enige ervaring met dit bord?

De win2k is trouwens getrakteerd op SP3

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

Is het bord voorzien van de Creative CT5880 chipset of gebruikt ie gewoon de geintegreerde AC97 Codec van de ICH4?
Als je dat weet kun je het best via het apparaatbeheer de Multmedia Audio Device aanklikken en dan de locatie van de juiste driver weergeven.
Is PCI Multimedia Audio Device niet aanwezig, dan ff aanzetten in de BIOS

• prisselada
Volgens MSI (boekje van het mobo heeft ie er nooit bijgekregen) zit er een Yamaha-chippie op. Deze heeft onder Win98 en WinXP altijd gewerkt, onder Win2k dus niet. Vandaar dat ik er dus vanuit ga dat in de BIOS alles goed staat (is nooit iets in veranderd). Via Win2k de stuurprogs bijwerken heeft ook geen zin (De opgegeven locatie bevat geen gegevens over de hardware).

Verwijderd

Je kunt het beste ff Sisoft Sandra pakken om te kijken wat voor geluidschip op het bord zit via AGP/PCI Cardbuses

• prisselada
Hij doet t, hij doet t!!! TweakGuy, bedankt voor je tip! Ik had het kunnen weten (gebruik Sandra zelf ook), maar volgens MSI was dat moederbord dus uitgerust met een Yamaha-chippie en dus niet met een AC97-chippie... Slechte documentatie van MSI dus, maar het maakt me niet meer uit. Hij draait dankzij TweakGuy, thanx!