Geheugen ?!?!!!

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 10:48
Ik vraag me nu toch iets af.
Op verschillende fora en in verschillende media wordt gesproken over de nu toch wel hele lage prijs voor geheugen.
Maar hoe kan het dan dat gemiddelde nieuwe systemen nu al meer dan een jaar met maar 64 mb geleverd worden. De HD zie je standaard wel steeds groter worden maar het geheugen blijft mijns inziens toch wat hangen op 64 en neemt de stap naar 128 niet echt. Hoewel het geheugen dus op het moment goedkoop is. Is de sprong van 64 naar 128 niet echt de moeite waart, voegt het niet zoveel extra toe aan een systeem?

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
geheugen is altijd goed, 128 ok en 256 voor zwaardere dan 98 systemen

Verwijderd

Voegt wel wat toe, maar heel veel complete systemen bij vobis, dynabyte etc van dat soort zaken zijn eerder gebouwd denk ik en die vooraad moet er eerst uit. Ik weet het niet hoor het lijkt me zo.

Verwijderd

Funprice durft nog systemen met 32 mb te verkopen.
Ik loop al een jaar happy met 128 mb (augustus 99) Denk dat het nu maar eens tijd wordt om 128mb bij te prikken.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
er wordt al zo'n tijd 64 mb standaard verkocht omdat dit gewoon net windows lekker laat lopen. (voor de standaard internet gebruiker)
met 32 gaat ie toch nog net ff te veel swappen en kloten , dat moeten we niet hebben.
128 is op zich nergens voor nodig als je gewoon een beetje emailt en internet.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik vind dat je tegenwoordig wel 128 als minimum mag stellen. Met 64 mb draait alles ook wel, maar niet zo lekker.

De complete systemen moeten zo goedkoop mogelijk zijn. Het is dus puur een kwestie van dat de computer goedkoper is en dus beter wordt verkocht.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:57
een tijd geleden werden veel systemen standaard met 128 geleverd. niet de echte budget systemen natuurlijk. maar de meeste systemen wel.

toen de ram prijzen omhoog vielen, gingen de standaard systemen terug naar 64 mb. power systemen werden nog wel geleverd met 128.

ik denk dat binnekort 128 wel weer de standaard zal worden.
Pagina: 1