Toon posts:

[kpn] Probleempje rekening...

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.borgweer.nl/persoonlijk/pictures/got/rekening-probleempje.jpg
Zoals je ziet heb ik een klein probleempje: deze lijn is van mijn vader, en neemt ook alle kosten op zich. Anderhalf jaar geleden kreeg ik zo nu en dan nog wel eens te horen dat ik wat minder moest gaan internetten, maar de afgelopen tijd heb ik dat niet veel meer gehoord.

Hij kreeg afgelopen week deze rekening in huis, waar, zoals je kan zien, de internetlijn gefactureerd wordt vanaf vorig jaar juli. Nu is mijn vraag aan jullie guru's: is er misschien een vorm van verantwoordelijkheid die KPN heeft om iedere 2 maanden een rekening te sturen, en dus dit soort dingen te voorkomen?

Mijn punt is namelijk dat als we wisten dat het uit de hand liep, we konden ingrijpen. Ik begrijp dat je zegt: check dan iedere 2 maanden de rekening die je krijgt op de volledigheid, maar je moet er toch van uit kunnen gaan dat een "respectabel" bedrijf als de KPN alleen een volledige factuur stuurt :??
Nu hebben we deze kans niet gehad, en kunnen we mijns inziens niet volledig verantwoordelijk gesteld worden voor deze rekening..

Graag uw mening...

Verwijderd

En dit is in euro's? :P 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ehmjah.. helaas wel.. was het maar in lire's of zo.. :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

je moet er wel voor betalen, alleen zou een betalingsregeling wel zo netjes zijn. Kosten kan je zelf ook beheersen met programma'tjes. Je bent er zelf verantwoordelijk voor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 08:14
10.000 piek in 2 jaar?
Internet is toch tegen lokaal tarief?
Vraag eens een gespecificeerde rekening aan want volgens mij kan dat nooit.
Kabel of Adsl was 50 keer goedkoper geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik er wel zelf verantwoordelijk voor ben, maar is de KPN niet verplicht om je in de vorm van een rekening iedere 2 maanden een 'status-update' te geven? Op deze manier vond mijn pa die afschrijvingen van z'n rekening allemaal wel best, het liep dus niet uit de hand, en sja, je gaat jezelf niet afvragen of ze nou misschien te weinig afschrijven.

• JvS
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

je pa weet niet hoevaak jij online zit, jij had je dat moeten bedenken...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:54
KPN stuurt toch om de 2 maanden een rekening :? Maar ik zie je probleem niet echt :?

Verwijderd

Topicstarter
kwtemp schreef op 20 oktober 2002 @ 16:13:
10.000 piek in 2 jaar?
Internet is toch tegen lokaal tarief?
Vraag eens een gespecificeerde rekening aan want volgens mij kan dat nooit.
Kabel of Adsl was 50 keer goedkoper geweest.
Jep, lokaal tarief, en geen jaar, maar 14 maanden.
Ik heb MyWeb nog aangemeld bij voordeelnummers ook, scheelde ook weer E350 o.i.d. ADSL is geen optie omdat dat hier niet leverbaar is.. helaas

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19

frapex

got r00t

jo rhand0z wat heb jij allemaal zitten leechen dude ! :) tja inderdaad wel erg lullig... mja... denk dat het misschien nu wel handig is om een keer naar een geleasde lijn te kijken.. of ISDN zonder tikken (die zijn er)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 20 oktober 2002 @ 16:14:
je pa weet niet hoevaak jij online zit, jij had je dat moeten bedenken...
Ik ga de rekeningen van de KPN niet bekijken als ik van mijn pa niet hoor dat het uit de hand loop. Ik ging d'r altijd van uit dat alles ok was.

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op 20 oktober 2002 @ 16:14:
KPN stuurt toch om de 2 maanden een rekening :? Maar ik zie je probleem niet echt :?
Klopt, maar de lijn waarop ik hier internet is dus 14 maanden niet gefactureerd, mijn probleem is nu: KPN is verplicht elke 2 maanden een volledige factuur te sturen, dus zijn zij hier ook in de fout gegaan..

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 20:42
Kijk de specificaties na en controleer of het allemaal van het inelnummer is van internet!

Is dat zo dan wordt het terugbetalen en misschien dat dat in termijnen kan.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Als het een gewone huisaansluiting is dan krijg je om de 2 maanden een rekening.
Tenzij je het zelf anders geregeld hebt.
(Krijg je dan maar een paar keer per jaar een rekening?)

Als je zoveel internet probeer eens om internet via de sat (2 weg)te regelen.

eenmalige setup kosten 2550 euro (exbtw)een abbo voor 94 euro per mnd. Inclusief alles.
(bronze abbo.. download 512kbps. upload 128kbps..94 euro)

voor meer info: www.hertzinger.nl

Verwijderd

ja had je nu maar via de kabel of adsl :)
dit had je natuurlijk kunnen zien aankomen

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
hey ehm ik wil niet veel zeggen, maar zon rekening is wel lichtelijk overdreven.
Het zou betekenen dat je in dei 14 maanden 200 dagen achter elkaar op het inter hebt gezeten, als je een beetje je best doet haal je 8 uur per dag je werk en of gaat naar school en je slaapt.
dat zou beteken dat je 600 dagen lang 8 uur op je pc hebt gezeten. 14 maanden is 420 dagen. Je zou dus zon 11.5 uur per dag op het inet moeten zitten :P

Ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt :)

ik ben er van uiit gegaan dat het bellen gemiddeld zon 2 eurocent kost
aangezien het in het weekend goedkoper is

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Een vriend van me die had een inwonende vriendin, die perongeluk via zoeen sex-dial ding zat te internetten.

Maar die kreeg echt wel bij 2000 gulden al een belletje of hij alvast wilde betalen.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Raar!
Trouwens, waarom is dan de drieduizend euro rekening ook al tot de 9e maand.. de 98 euro daarboven covert die toch al?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AMDFreak

Intel is zo..

Dit is wel erg heftig... €3800 voor 14 maande..
Waarom internet je dan ook niet na 19.00 ? scheelt je al een hoop..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Bij de KPN zijn ze heel schappelijk als het op betalingsregelingen aankomt. De mensen bij klantenreacties snappen ook wel dat niemand zo'n bedrag uit z'n mouwen kan schudden. Het is alleen jammer dat jet bedrag zo hoog is opgelopen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
we hebben je door, beetje via sex dailer bellen :P

maareh, dit is wel klote veel! meer dan een maadsalaris van de meeste mensen!

Verwijderd

Topicstarter
RUFFNECK schreef op 20 oktober 2002 @ 16:35:
Raar!
Trouwens, waarom is dan de drieduizend euro rekening ook al tot de 9e maand.. de 98 euro daarboven covert die toch al?
Die nrs. erboven zijn de andere aansluitingen die we hier thuis hebben, heeft verder niets met de internetlijn te maken.
Ik verbind btw via een Linux routertje, met isdn4linux dus, en het is wel eens voorkomen (niet vaker dan 3x ong.) dat een process een keep-alive packet bleef sturen en dus de lijn open bleef, maar hierdoor kan het natuurlijk niet zo hoog zijn opgelopen.
Het is wel zo, omdat het internet nu zo transparant is, dat men hier in huis gewoon gaat internetten als ze daar zin in hebben. Bv. mijn broertje en zusje, hebben ook constant MSN aanstaan en mijn broertje op jamba.nl (of hoe die zooi ook heet) spelletjes te spelen.
guppie15 schreef op 20 oktober 2002 @ 16:27:
hey ehm ik wil niet veel zeggen, maar zon rekening is wel lichtelijk overdreven.
Het zou betekenen dat je in dei 14 maanden 200 dagen achter elkaar op het inter hebt gezeten, als je een beetje je best doet haal je 8 uur per dag je werk en of gaat naar school en je slaapt.
dat zou beteken dat je 600 dagen lang 8 uur op je pc hebt gezeten. 14 maanden is 420 dagen. Je zou dus zon 11.5 uur per dag op het inet moeten zitten :P
*knip*
Die berekening had ik ook al gemaakt en mijns inziens is het ook amper mogelijk, maar kennelijk dus toch... :/

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
tja als je constant msn aan hebt staan... dan houdt je de lijn dus lekker de hele dag open (als je broertje en zusje de hele dag achter de pc zitten...)

je draait dus met een linux router? als je daar nu eens de log files van doorspit?

A wise man's life is based around fuck you

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik weet niet zeker hoe het juridisch gezien is.

Maar ik vind het wel belachelijk dat je over 14 maanden moet betalen.

Ik bedoel ze sturen een factuur toch altijd per 2 maand?

Waarom dan bij jouw niet.

Zoals je zelf al zeg, vind ook niet dat je volledig verantwoordelijk bent en ik zou ook NIET accoord gaan met zo'n klunzige stunt van de kpn als deze.

P.S. Zo gek is dit bedrag nog niet ik heb ook altijd +/- FL 700 in de 2 maand gehad das ook al gouw FL 4900 in 14 maand. En dat al 5 a 6 jaar :( Tja dan heb je FL 25000+ , ken je d8 ik een mooie oto voor kopen :)
(ja voordeel nummers, belplus, na 19:00 etc etc....)

Naja zuig de telefoon kosten.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• Xandrios
  • Laatst online: 10-08 22:52
Niet toevallig naar 0900 nummers lopen inbellen :?

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 16:05

Galois

1811 - 1832

Waarschijnlijk wel via sex dialer. Oeps... Daar kan KPN niets aan doen. Jij moet weten hoe je pc werkt. Dit is gewoon betalen. Betalingsregeling lijkt mij dan ook niet.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• bazs2000

bazs2000

Necrobic schreef op 20 oktober 2002 @ 16:51:
Juridisch gezien heb je geen poot om op te staan omdat een klant ook kan melden dat hij/zij een tijd lang geen rekening meer heeft gehad.

Blijkbaar niet, ik ken de systemen die ervoor zorgen dat de rekeningen de deur uit gaan maar soms beland er weleens iemand tussen wal en schip.
Zoals je zelf al zeg, vind ook niet dat je volledig verantwoordelijk bent en ik zou ook NIET accoord gaan met zo'n klunzige stunt van de kpn als deze.
Er zal toch betaald moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Doorspitten... oef..
code:
1
2
3
-rw-r--r--   1 root     root       847992 Oct 20 16:45 isdn.log
-rw-r--r--   1 root     root      3605616 Oct 20 16:53 lastlog
-rw-r--r--   1 root     root     29176761 Oct 20 16:53 messages

Necrobic, mijn pa gaat er ook niet mee accoord, als je er geen weet van hebt kan je niet ingrijpen. Ik ben het met je eens (ookal kan ik de situatie niet geheel objectief beschouwen).

• Icey
  • Laatst online: 03-08 19:46
offtropic, zet onder je sig ook nog 'ik ben alles' erbij }) :7

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Je bedoelt dat je internet rekening van 14 maanden bijna 13000 gulden was? Whaa das bijna 1000 gulden in de maand man ruim 400 euro dus :S. Ik vond 150 € al veel voor 2 maanden. Ik denk niet dat het door kpn betaald gaat worden. Maar ik zou toch goed pissig zijn en wel proberen erachter aan te gaan.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 20 oktober 2002 @ 16:56:
Niet toevallig naar 0900 nummers lopen inbellen :?
Nooit, in de specificatie stond dat er ongeveer 4000 telefoontjes waren gepleegd binnen de regio, onder een voordeelnummer, dus dat kan niet missen. Verder 3x buiten de regio en 2x mobiel.. (lekker klooien met een ISDN-OpenH323 gateway). En volgens mij zijn die dialers alleen voor Windows en zou ik het echt wel weten als ik via een 0900 nr had zitten inbellen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:54

Waarom dan bij jouw niet.

P.S. Zo gek is dit bedrag nog niet ik heb ook altijd +/- FL 700 in de 2 maand gehad das ook al gouw FL 4900 in 14 maand. En dat al 5 a 6 jaar :( Tja dan heb je FL 25000+ , ken je d8 ik een mooie oto voor kopen :)

Kun je beter gaan verhuizen :P. Ik denk dat juridisch gezien, ik weet niet hoe je het hebt geregeld :P. Dus dat je in 1x in de 14 maanden betaalt of 2 maanden :? Maar anders zou ik wel is wat met kpn gaan overleggen :? Wnat in 1x 5800 euro ophoesten :X.

Verwijderd

Waarom kan ik dit bijna niet geloven?

Die berekening van Guppie is wel duidelijk dacht ik. 11,5 uur per dag op Internet met een telefoonlijntje, en dan 14 maanden aan 1 stuk. How the hell krijg je dat voor elkaar. Ik zou het in ieder geval erg knap willen noemen ;)

En daarbij, als je toch al zoveel maanden niks hebt betaald moet er bij jou toch ook een belletje gaan rinkelen. Of had je echt verwacht dat je er mee weg komt.
Ik heb zelf ook zoiets gehad, het ging hierbij om 1 maandje chello, die kreeg ik ook 8 maanden later nog binnen. En je doet er niks aan, want achterstallige facturen mogen tot 5 jaar na dato nog worden geincasseerd.

Al bij al, eigen verantwoordelijkheid, succes met de betaling.

(of KPN heeft een major fout gemaakt, dan neem ik alles terug)

Verwijderd

Topicstarter
-Cargo- schreef op 20 oktober 2002 @ 16:58:
Je bedoelt dat je internet rekening van 14 maanden bijna 13000 gulden was? Whaa das bijna 1000 gulden in de maand man ruim 400 euro dus :S. Ik vond 150 € al veel voor 2 maanden. Ik denk niet dat het door kpn betaald gaat worden. Maar ik zou toch goed pissig zijn en wel proberen erachter aan te gaan.
€3.726,32 x 2,20371 = F8211,73
Is F586,55 per maand, = €266,16 per maand, ietsje minder dus, maar idd vrij veel...

Verwijderd

Topicstarter
LiquidSoul, er ging bij mij geen belletje rinkelen omdat ik die rekeningen van de KPN nooit zie en bij mijn vader niet omdat hij verwacht dat de rekeningen die hij krijgt ook altijd compleet zijn.

Verwijderd

Als je het idee hebt dat de rekening toch wel eens 'juist' kon zijn, wil het wel eens helpen om een boel stampei te maken.
Met een beetje geluk lul je er dan duizend euro af.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Ik zou het toch niet pikken dat ze 14 maanden factureren. Daar zou ik eens naar vragen want dat kan gewoon niet.

Kijk eens naar de vorige rekeningen. Of dat ze hem daar hebben weggelaten?

• OneUp
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 17:02:
[...]

Is F586,55 per maand, = €266,16 per maand, ietsje minder dus, maar idd vrij veel...
Ohja klopt...ik dacht dat er €5.726.32 stond vandaar (beetje scheel :+)

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 17:05:
Als je het idee hebt dat de rekening toch wel eens 'juist' kon zijn, wil het wel eens helpen om een boel stampei te maken.
Met een beetje geluk lul je er dan duizend euro af.
Nee, dat zeker niet. KPN is een groot bedrijf en doet niet aan liefdadigheid. Als je niet wil betalen dan schakelen ze wel een incassobureau in. Zij krijgen hun geld wel.
Maar hoe heb je in godsnaam zoveel kunnen internetten? Ik bedoel. Je internet toch niet 11u per dag? Er MOET gewoon ergens een fout gemaakt zijn. Misschien wel bij KPN. Een vergissing met een komma of zo :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• OneUp
Uhm er klopt iets niet...Je krijgt om de 2 maanden een factuur van de lijnen die er bij jullie thuis liggen. Je internet lijn is een aparte lijn zeg je, dan krijg je dus elke 2 maanden een apart bedrag voor die lijn. Maar die heb je de afgelopen 14 maanden niet gehad, dus die stond ook niet op de factuur dan zie je toch dat ze die niet afschrijven en dus dat je niet betaald voor die lijn?!

• Tmaster
  • Laatst online: 17-07 19:52
Probleem is heel simpel op te lossen.
Althans het probleem hoe het zo hoog is kunnen oplopen.
Vraag een gespecificeerde rekening aan van kpn. Volgens mij in dit soort gevallen doen ze dat gratis!

Ik heb het ook eens gehad dat er iets niet klopte aan mijn factuur. Toen heb ik de constumor service desk gebeld en het verhaal uitgelegd.
Die vrouw had alleen mn telefoon nummer nodig en 2 dagen later had ik gratis een volledig overzicht van alle nummers die ik gebeld zou hebben incl de tijdsduur.

In jouw geval zal het wel een flinke stapel zijn maar je kunt wel precies zien hoe en wat!

• xtra
  • Laatst online: 29-07 11:55
Een jaar of twee geleden heb ik van KPN eens twee rekeningen gekregen over dezelfde periode (van 2 verschillende afdelingen), waarvan 1 over enkele maanden van zo'n 800 gulden. Na enig aandringen hoefde ik die laatste (uiteraard) niet te betalen.
Het is mij niet helemaal duidelijk of jij (je vader) ook per 2 maanden een rekening kreeg. Dan is het zinvol alles even naast elkaar te leggen.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mm 266 euro in de maand dat is wel veel ja
daar kom ik meestal aan in de 2 maanden...
hopelijk is adsl hier soon :)

Tweakers Discord

• Galois

Galois

1811 - 1832

Tmaster schreef op 20 oktober 2002 @ 17:18:
Probleem is heel simpel op te lossen.
Althans het probleem hoe het zo hoog is kunnen oplopen.
Vraag een gespecificeerde rekening aan van kpn. Volgens mij in dit soort gevallen doen ze dat gratis!

Ik heb het ook eens gehad dat er iets niet klopte aan mijn factuur. Toen heb ik de constumor service desk gebeld en het verhaal uitgelegd.
Die vrouw had alleen mn telefoon nummer nodig en 2 dagen later had ik gratis een volledig overzicht van alle nummers die ik gebeld zou hebben incl de tijdsduur.

In jouw geval zal het wel een flinke stapel zijn maar je kunt wel precies zien hoe en wat!
Die heeft hij al. Er staat namelijk zie bijlage op de foto van de rekening... :)

• OneUp
Maar dat is niet het probleem denk ik 8)7

Verwijderd

Topicstarter
-Cargo- schreef op 20 oktober 2002 @ 17:15:
Uhm er klopt iets niet...Je krijgt om de 2 maanden een factuur van de lijnen die er bij jullie thuis liggen. Je internet lijn is een aparte lijn zeg je, dan krijg je dus elke 2 maanden een apart bedrag voor die lijn. Maar die heb je de afgelopen 14 maanden niet gehad, dus die stond ook niet op de factuur dan zie je toch dat ze die niet afschrijven en dus dat je niet betaald voor die lijn?!
Mjah, nou, het is een apart nummer, maar wordt wel onder 1 abbo gefactureerd. Dan is het een stuk makkelijker om het niet te zien dat wanneer het een hele aparte lijn zou zijn.

Galois, ik kan het ook bijna niet geloven, al moet ik toegeven dat ik (en de rest van het huishouden) wel teringveel op internet zitten. Maar 11,5 uur per dag is gewoon praktisch onmogelijk. Ook al is dit natuurlijk een gemiddelde, ik, mijn broertje en zusje zitten overdag gewoon op school, dus is 11,5 uur niet eens haalbaar. Dan is 8 uur niet eens haalbaar. Ik moet toegeven dat ik wel eens een nachtje heb lopen leechen, ook wel meedere keren, maar niet altijd.

• OneUp
xtra schreef op 20 oktober 2002 @ 17:19:
Een jaar of twee geleden heb ik van KPN eens twee rekeningen gekregen over dezelfde periode (van 2 verschillende afdelingen), waarvan 1 over enkele maanden van zo'n 800 gulden. Na enig aandringen hoefde ik die laatste (uiteraard) niet te betalen.
Het is mij niet helemaal duidelijk of jij (je vader) ook per 2 maanden een rekening kreeg. Dan is het zinvol alles even naast elkaar te leggen.
Dat zou wel is kunnen ja...dat ze gewoon elke maand de internetkosten wel afschreven maar dat het er niet opstond, en dat ze nou (door 1ofandere vage fout) de afgelopen 14 maanden in rekening brengen.
Is het niet een optelsom van alle kosten de afgelopen 14 maanden??

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:09
Is F586,55 per maand, = €266,16 per maand

dit klopt wel aardig, ik had in m'n eentje toen al 300 piek in de 2 maanden en ik internette alleen na 20:00 , dus als je ook nog es VOOR 20:00 .. en de halve familie internet ook vrolijk mee.. met al die msn zooi, zit je idd snel op dat bedrag.

gewoon een betalings regeling aanvragen, en misschien proberen iets er vanaf te lullen, is zeker wel mogelijk.

veel succes.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• OneUp
sarcast schreef op 20 oktober 2002 @ 17:29:
Is F586,55 per maand, = €266,16 per maand

dit klopt wel aardig, ik had in m'n eentje toen al 300 piek in de 2 maanden en ik internette alleen na 20:00 , dus als je ook nog es VOOR 20:00 .. en de halve familie internet ook vrolijk mee.. met al die msn zooi, zit je idd snel op dat bedrag.

gewoon een betalings regeling aanvragen, en misschien proberen iets er vanaf te lullen, is zeker wel mogelijk.

veel succes.
Als het gewoon klopt en jij bent verplicht dat te betalen krijg je er echt niks "afgelult" hoor. Je krijgt echt niet de directeur van kpn aan de lijn, je zult het moeten doen met zo'n doos van de klantenservice.

• bazs2000

bazs2000

Die 'doos' is anders wel bereid om een regeling te treffen.
Dat er niet te onderhandelen valt ben ik met je eens maar de mensen van de klantenservice zijn over het algemeen wel behulpzaam. :)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
jemig zeg wat een bedrag. Ik zou inderdaad eens even alle facturen van die periode bij elkaar leggen en kijken of inderdaad niet het abonnementsgeld dubbel geteld wordt. (heeft het wellicht nog iets te maken met het feit dat kpn nu vooruitfactureert en niet meer achteraf??).
En de specificatie eens goed doorspitten, dit kan toch nooit om zo veel te internetten.

• OneUp
Mja ook niet altijd hoor. Ik heb er tenminste geen goede ervaring mee

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Hou je ons op de hoogte?

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen... :)

• Necrobic
  • Niet online
bazs2000 schreef op 20 oktober 2002 @ 16:56:
[...]

Juridisch gezien heb je geen poot om op te staan omdat een klant ook kan melden dat hij/zij een tijd lang geen rekening meer heeft gehad.

Toch wel als je goed kijkt heeft ie van de andere nummers wel netjes rekeningen gehad. Die zijn immer van 2 maand.

[...]

Blijkbaar niet, ik ken de systemen die ervoor zorgen dat de rekeningen de deur uit gaan maar soms beland er weleens iemand tussen wal en schip.

Dat wil ik best geloven maar 14 maand is toch een beetje te.

[...]

Er zal toch betaald moeten worden.
Dat wel maar misschien iets van een verdeling? Lijkt me welredelijk gezien er toch een fout van bijde kanten is.

P.S. kan iemand mij vertellen waarom de KPN niet meer informeerd over hoge rekeningen? Vroeger deden ze dat altijd waarneer er plots een verandering in telefoon gedrag was. Nu heb ik mij laten vertellen dat ze dit niet meer doen.

Iemand die hier meer over weet?

• Necrobic
  • Niet online
Galois schreef op 20 oktober 2002 @ 18:12:
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Hou je ons op de hoogte?
En suc6 ermee

Verwijderd

sorry hoor, maar je geeft dus zelf aan dat je zus of weer ik veel wie, de hele dag zit te msn'en en jamba.nl ??? via een telefoonlijn?? dan weet je toch dat je de fout in gaat niet dan?

Verwijderd

nee ze factureren zodanig zoals jij dat wilt...

er zijn mensen die krijgen hem om het jaar, andere om de maand en weer anderen (zoals ook wij hier thuis) om de 2 maanden.

je kan dat zover ik weet aangeven bij de kpn wanneer je de rekening wilt.

Ik zou zeggen laat je pa eens bellen met de kpn en vragen of dat mogalijk is.. neem aan van wel.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Als ik jou was zou ik toch een keer die logfiles van die linux router doornemen, je zou namelijk niet de enigste zijn die met een mega rekening zit door een verkeerd geconfigureerde isdn router.

Laat je die router 24/7 aanstaan toevallig of een andere pc die altijd aan staat :?

Er hoeft namelijk maar èèn programma te zijn wat naar buiten ping/dns/ntp't of wat dan ook en er word (bij een verkeerd geconfigureerde filter) de verbinding open gegooid...

Eeuwige n00b

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Je heb 14 maanden dus geen rekening gehad, dit lijkt mij zoiezo al erg onacceptabel. Dus ze moeten wel met een betalings regeling komen vind ik, omdat ze niet van een klant kunnen verwachten dat die alles precies gaat nachecken.

Je mag als klant van een bedrijf verwachten dat het bedrijf je correcte facturen stuurt.

Mocht het bedrijf die fout hebben gemaakt, maar de kosten zijn wel terecht dan moeten deze wel betaald worden.

Even voor de duidelijkheid, jij heb dus isdn en daar horen inderdaad meer nummers bij. Dit wordt altijd op 1 factuur gezet en dus zou ik goed nakijken of dit geen datum fout is.

Maar ik heb even uitgerekent voor je wat je nu ongeveer geinternet moet hebben en ik ga hier uit van het basis abbo van kpn:

Deze 14 maanden zijn 419 dagen. (als ik het goed heb uitgerekent)

1 week volledig online zitten dus 24/7 zou bij kpn kosten:

€16,63 x 5 (standaard tarief 5 dagen online) = €83,16
€4,05 x 5 (dal tarief 5 dagen online) = €20,25
€4,32 x 5 (nacht tarief 5 dagen online) = €21,60

Daarbij komt nog €25,92 voor het weekend online, dit maakt een totaal van: €150 per week.

Aangezien 419 dagen ~60 weken zijn.
60x150 = 9000€
9000/100*500 = 63%

Dit komt er dus op neer dat jij 63% van een dag online heb gezeten, dit beteken dat dat meer dan 15 uur per dag is en niet de eerdere 11uur zoals uitgerekent.

Dit lijkt mijn voor geen enkel mens mogelijk, die de kosten van het internetten via de telefoonlijn in gedachte houd.

Mijn conclusie is dus dat:

of
• kpn heeft een facturerings fout gemaakt, dat wil zeggen dat de datum verkeerd staat (wat in mijn ogen wel mogelijk is).
of
• Jij heb een configuratie fout in je router gemaakt, waardoor hij deze periode online is geweest. Echter vraag ik mij dan wel af wat voor een configuratie fout dit is geweest en hoe het dan kan dat je maar een gemiddelde van 15uur per dag op internet zit en niet 24 uur. Als je namelijk vergeten zou zijn om de idle timeout uit te zetten dan zou je dus de hele dag online zijn ipv. de 15 uur.

Dus met deze redenatie in gedachten denk ik dat het eerste antwoord het meest logisch is.

Verwijderd

Is 10-07-2001 ook toevallig de datum dat de betreffende lijn is geactiveerd ?? Het kan namelijk wel eens voorkomen dat een lijn niet helemaal technisch gereed gemeld word in de systemen de lijn doet het wel maar staat niet gekoppeld, zodat er niet gefactureerd kan worden. Op een gegeven moment komt het toevallig boven water en komt de rekening alsnog. Bekijk de voorgaande nota's of het betreffende nummer erop vermeld staat, is dit niet het geval dan zitten in dit bedrag ook hoogstwaarschijnlijk de abbonementskosten.

Ik zelf heb ook een keer een raar gevalletje gehad, had namelijk mijn hoofnummer en msn nummer laten wisselen ( ff tussendoor door collega zonder opdracht en de daarbij behorende afhandelingen in de systemen). Gevolg voordeelnummers niet meer te veranderen, en op het 0800 nummer werd aangegeven dat ik nog niet aangemeld stond. Was wel leuk toen ik belde en de persoon mij vertelde dat er op mijn nummer( ook het oude hoofnummer niet) geen voordeelnummers zaten en ook nooit hadden gezeten. Ik had hier tig nota's waarop ze vermeld stonden met de korting. Iedere keer als een mederwerker ze voor mij opnieuw invoerde in het systeem stonden er na een paar dagen weer de 10 nummers die ik in het begin ingesteld had. Het probleem was verholpen toen ik de gegevens in de systemen aan heb laten passen.......

• Palomar
  • Niet online
is het niet gewoon een overzichtje van wat je de afgelopen periode allemaal betaald hebt? :P Maar het is wel een f*cking hoog bedrag zeg :o Krijg je ook ff een rekeningetje toegestuurd....

dat bedrag lijkt me wel enigszins reeel over 14 maanden als je erg veel internet (zoals je al zegt, msn, leechen etc.). Toen ik 2,5 jaar geleden nog vie een modem internette hadden we ook altijd rekeningen van zo'n 400 gulden per 2 maanden, en dan internetten we bijna alleen nog maar in avonduren en in het weekend.... dus als je ook gewoon overdag lang online bent kan ik me zo'n rekening wel voorstellen. Ik zou iig wel een betalingsregeling eisen, verspreid over 2 jaar ofzo...

suc6 iig...

• paella
  • Laatst online: 08:21
Waarschijnlijk is de rekening ook zo hoog omdat iedere keer weer connectie gemaakt wordt en dus elke keer het starttarief geld... kassa!

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Kijk eens naar de Voorwaarden vaste telefonie van de KPN

Onder 15.3 spreekt men van periodieke nota's.
Je kunt evt. bij de kantonrechter claimen dat van periodieke nota's geen sprake is geweest, om zo te proberen onder een gedeelte van de rekening uitkomen.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, met een linux router ertussen vind ik het ergens niet zo vreemd... Zoals je zelf ook al aangeeft maakt dat ding wel verbinding als er wat dan ook een verbinding met het internet nodig heeft (of denkt te hebben) Ongeveer bij elke browse die gedaan wordt, alfhankelijk van of, en hoe je SAMBA is geinstalleerd erop kan dat dus op elke XP pc die je een verkenner laat openen al gebeuren... Gewoon ontzettend dom dus om een automagische verbinding erop in te stellen... Spijt me dat ik het zeg, maar You're screwed... Zijn 100% zeker kosten die je allemaal gemaakt hebt, en de enige schuldige ben je zelf, want er staat zelfs in elk gemiddeld document wat je linux pc dit soort verbindingen laat opstellen dat deze al voor de minst significante dingen kan worden opzgezet, waardoor je kosten de pan uit rijzen...

(Ja, elk mailltje wat per ongeluk in je niet geconfigde sendmail terecht komt zal al elke paar uur je verbinding weer open zetten....) Linux roeleert, maart net even niet voor dit soort domme acties...

Vell succes ermee iig, en lees een wat bij over hoe je die config aan kunt passen zodat hij minder vaak dergelijke verbindingen opstelt... (Er is vast te regelen dat hij enkel bij requests vanaf bepaalde IP's dit doet, te weten, alle werkstations, maar dan nog kan de XP-verkenner + SAMBA ddit dus opneuken....)

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

meeltje naar ook dat nog! dan maar?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

De factuur/rekening staat toch los van het werkelijk innen van het geld? Hier wordt de rekening elke maand gewoon automatisch afgeschreven van mijn rekening, ongeacht of er een factuur/rekening binnenkomt of niet. Laat je vader niet automatisch afschrijven dan?

Verwijderd

als de faktuur klopt zijn ze zelfs verplicht om een betalingsregeling te treffen met jullie

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

hmm gecondoleerd man.. lijkt me verstandig om maar vast
A: een ander huis te zoeken
B: een bijbaantje te vinden
C: een kussen aan je reet vast te binden.. cause it's gonna be wh00ped all over europe!

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Swop1200
  • Laatst online: 02-06-2023
Link v/h plaatje werkt niet (meer)... :(

• NeverSeen
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

Je mag blij zijn dat je nog kan lopen man :D

• Dionysus
  • Niet online
Je noemt ergens dat je broertje op jamba.nl spelletjes zat te spelen. Nu ken ik die site niet echt, maar ik geloof dat het zo'n wap portal site is waar je ook beltonen e.d. kan bestellen.
Als je de algemene voorwaarden van de site leest staat er een interessant stukje over de betaling:
algemene voorwaarden jamba.nl:
5. Betalingsvoorwaarden

Wanneer er via een vaste telefoon (aansluiting) wordt besteld, geschiedt de betaling via de telefoonrekening van dit vaste toestel. Wanneer er via een mobiele telefoon besteld wordt, geschiedt de betaling via de telefoonrekening van de eigenaar van de SIM-kaart waarmee de bestelling is doorgevoerd. Geregistreerde gebruikers kunnen bovendien op het internet via hun "Jamba! tegoed" betalen. Hoe u uw Jamba! tegoed kunt opladen, leest u op de website www.jamba.nl. Voor het gebruik van de diensten die door Jamba! BV aangeboden worden, worden de daarmee overeenstemmende bedragen van dit tegoed afgeschreven. Een restitutie van niet gebruikte "Jamba! tegoed" is niet mogelijk.
Nu weet ik niet of je je hiervoor moet aanmelden via een of andere procedure zodat het verekend kan worden via je KPN lijn, maar het is iets dat me is bij gebleven toen ik ooit de voorwaarden bekeken heb.
Zou ook niet weten of dit iets met je rekening te maken kan maar het is misschien iets om in de gaten te houden.

• The_Greater
  • Laatst online: 10-08 16:12
Nu zit ik alwel veel op internet... jez... Ik maak voor z'n 40E in de mnd al op. En ADSL is bij wel leverbaar. Dus ik stax voor ADSL.
Ik denk dat je van de vader krijgt te horen van. "Ik had je toch gezegd".
Ik zeg: STERKTE!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je had ook gewoon een programmatje van KPN kunnen downloaden dat kan berekenen hoeveel geld je al hebt uitgegeven, en zelfs een programma dat na een x aantal uren de verbinding verbreekt zodat het allemaal niet uit de hand loopt. En nu kan je wel leuk je broertjes en zusjes de schuld gaan geven, maar volgens mij is het bulkgedeelte van die rekening van jouw. Veel success en nu maar hopen dat je pa het zelf betaald en jouw niet laat betalen, wat best een mogelijkheid kan zijn.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

gambit: heb je niet gelezen? er zit een linux-router tussen...

Verwijderd

Ik kan de factuur niet zien, is het plaatje weg ?

• blueicez
  • Laatst online: 28-07 21:51

blueicez

Broadband 4 all

Mja ik leef met je mee..

Ik had tijden dat ik rond de € 300 zat per 2 maanden
dat is € 2100 voor 14 maanden..

Mja je zal het denk ik wel moeten betalen....
Mocht je net als mij geen kans krijgen op ADSL of een fatsoenlijke kabel aansluiting.. zou ik het toch eens proberen via de schotel (2-way)
Informeer effe bij Detron/Maqsat bij Lars Leijtens daarvoor.

Sja ik heb dat ook nog eens mee gemaakt een verkeerd afgestelde router,
dail-on-demand sucks big-time..
Inderdaad zou ik zeer zeker proberen te zorgen dat het hun fout is,
ik had dus ook zo een situatie als jij.. alleen doordat ik op tijd de factuur kreeg en de kosten zag, maak ik die fout nooit meer!!!

Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 22:25
Ik

Ik wil niet veel zeggen,maar 3800€ of 4700 gulden. Dat is nog al een verschil.
3800€ is dus ongeveer 8572 gulden. 8)7 :'(

• Necrobic
  • Niet online
certefied schreef op 21 oktober 2002 @ 18:49:
[...]
Ik wil niet veel zeggen,maar 3800€ of 4700 gulden. Dat is nog al een verschil.
3800€ is dus ongeveer 8572 gulden. 8)7 :'(
Ja maar dat was in me eentje niet overdag en bewust t00t

Verwijderd

zoals je al zei, is deze rekening per nummer...du er is niet gespecificeerd naar welke nummers er gebeld is..eerst deze aanvragen, en dan betalen...alsje 0900 dialertjes gebruikt hebt, kan je volgend jaar beter een vriendin nemen...sommetje:100 euro per week x 50 ofzow..ook 5000.maar dan mag het echt!

• Xof
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Rekening hier was 460 euro van de afgelopen twee maanden dat is dus 3220 per 14 maanden :/

Verwijderd

ehm ISDN toch??
Bel je niet stiekum dubbel in !??

(twee lijnen isdn voor meer "snelheid") :+

Dat van Jamba met beltonen kan ook jah, Xp-verkenner en samba explorer dial-o-demand zijn ook mogelijkheden.

ik ben blij dat ik kabel heb ... :7

• Necrobic
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 23:26:
zoals je al zei, is deze rekening per nummer...du er is niet gespecificeerd naar welke nummers er gebeld is..eerst deze aanvragen, en dan betalen...alsje 0900 dialertjes gebruikt hebt, kan je volgend jaar beter een vriendin nemen...sommetje:100 euro per week x 50 ofzow..ook 5000.maar dan mag het echt!
tis een linuxdoos -> dailers werken daar niet op |:( 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update..
Gespecificeerde rekening binnengekregen, 118 velletjes.. :|
Er zitten sommige periodiek terugkerende gesprekken in, dus die zijn wel mijn fout. Echter zijn dit er zo weinig dat de som van de kosten van die gesprekken verwaarloosbaar is t.o.v. het totale bedrag. Wat betreft de kosten neig ik momenteel toch steeds meer te denken (na ook de gespecificeerde rekening te hebben gezien) dat alle kosten wel degelijk door ons zelf zijn gemaakt, en ook daadwerkelijk zijn gemaakt. De afgelopen 14 maanden hebben we hier (als 3 kids van de paying parents om 't zo uit te drukken) nooit te horen gekregen dat de kosten te hoog waren en we moesten minderen, daardoor veranderd natuurlijk over de periode van een jaar je gedrag wel (tenminste bij mij wel).

Nog eventjes iets anders, ik zei in een van mijn eerdere berichten iets over een broertje dat constant op jamba.nl zat, dit was een foutje van mij (ik haal al die rotdingen doormekaar) en het was jippeeh.nl (of iets dergelijks). Hij speelt daar altijd zo'n java-bomberman spelletje (als iemand dat kent..).

KPN heeft ondertussen het volledige bedrag van de automatische afschrijving teruggestort en wacht ik met spanning op het einde van dit verhaaltje met een staartje.. :P

*tot zover deze update*

(plaatje nog eventjes gefixed)

• Palomar
  • Niet online
lol 118 velletjes :P ziet er dus naar uit denk ik dat je toch gewoon moet betalen (al dan niet in termijnen).. wel lullig natuurlijk omdat kpn eigenlijk helemaal geen extra kosten eraan heeft als je gebruik maakt van die lijn.. dus het zou zo makkelijk zijn als ze ff zeggen, nou laat maar zitten dat bedrag :P

Wat je nog wel ff kunt doen is door een advocaat/rechtswinkel oid een brief laten schrijven met wat juridische termen erin.. misschien dat ze het nog wel tot een schikking kunnen laten komen.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Maar wat ik nog steeds niet begrijp is: HOE KAN HET? Hoe kan iemand 11u (zoals eerder uitgerekend) per dan inbellen?

Verwijderd

galois: vergeet je aub niet de start-tarieven.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
als je met 3 kinderen en iedereen belt steeds weer in, kom je wel aan de 11 uur, zusje en broertje overdag jij 's avonds en 'snachts etc :)

Tweakers Discord

Pagina: 1