Toon posts:

reactiesnelheid van HARDDISK verbeteren...in bios ..HOW?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee ...

Mijn moederbord is een asus a7v8, athlon xp 1700 op 1650 mhz (165 * 10)
Harddisk is 7200rpm, Western Digital, UDMA 66, 18 giga (3 jaar oud)....

Ten eerste, maakt hij veel lawaai...krrr ...KRR...iemand een idee wat er hier tegen te doen is?

Ten tweede, als ik bv. op MIJN COMPUTER klik, dan duurt het 5 seconden...voor hij iets toont, ook bij files bekijken....of programma's laden...

Is er geen verband met instellingen in BIOS? PCI LATENCY? of DELAYED transaction?
DMA box is aangeschakeld in windows 2000..defrag met norton utilities 2000 speeddisk regelmatig...

Iemand nog suggesties??

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

heb je de laatste 4 in 1 drivers geinstalleerd?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, wat voor een 'krr' bedoel je hiermee? Is het gewoon geratel als je iets van de HDD read of is het echt alsof dat ding erg kraakt? Dat klinkt namenlijk niet erg goed.

Draai trouwens eens een test met het Atto HD-benchmark progje, dan kan je precies zien heoveel mb/s je HD haalt.

Controleer trouwens ook eens of je HD ook echt op DMA draait, je kan wel alles op DMA if availible zetten terwijl het nog op PIO draait bijv..

Verwijderd

Topicstarter
Dat krr krr..is constant als hij bijvoorbeeld windows 2000 laat....of een spel wil laden ...

echt niet normaal....gelijk het 386 tijdperk...

Dan dat ATO programma, ik vind dat niet op die site? waar staat het?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 09:45

AMDFreak

Intel is zo..

7200rpm schijf? ja.. *beter lezen AMDFreak*

Ehm... Heb je daar altijd last van gehad? Want misschien draait er iets op de achter grond.. dat de boel flink vertraagd.
Misschien dat het helpt als je ff je pc formateerd.. of gewoon een nieuwe hd koopt ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Vraagje : Is het altijd al zo geweest of sinds een bepaalde tijd?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2002 16:54 . Reden: typo ]

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-03 23:35
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 15:51:
iemand een idee ...

Mijn moederbord is een asus a7v8, athlon xp 1700 op 1650 mhz (165 * 10)
Harddisk is 7200rpm, Western Digital, UDMA 66, 18 giga (3 jaar oud)....

Ten eerste, maakt hij veel lawaai...krrr ...KRR...iemand een idee wat er hier tegen te doen is?

Ten tweede, als ik bv. op MIJN COMPUTER klik, dan duurt het 5 seconden...voor hij iets toont, ook bij files bekijken....of programma's laden...

Is er geen verband met instellingen in BIOS? PCI LATENCY? of DELAYED transaction?
DMA box is aangeschakeld in windows 2000..defrag met norton utilities 2000 speeddisk regelmatig...

Iemand nog suggesties??
Zo'n systeempje met 64 mb geheugen kan zo traag zijn idd,
dus hoeveel geheugen en welke snelheid heb je ??
Ver lijkt mij die hd snel zat hoor,
daar zal het echt niet aan mogeliggen dat het zo langzaam gaat !

Verwijderd

Topicstarter
256 DDR ram op 333 mhz lopen , cas 2

De vraag is of ik de snelheid kan verbeteren...?

Enkel defraggen....Zijn er nog opties??? SWAP is dynamisch door windows 2000 geregeld....

Misschien een BIOS instelling..?

Supertraag is ie niet, maar toch beetje traag naar mijn zin...

Thx

Verwijderd

probeer eens je snelheid te meten met becnhmark proggies zoals sandra 2002?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[PMG] > [OM]

Check de FAQ aldaar onder het kopje "mijn IDE config is langzaam" en controleer eventueel de harddisk met het tooltje van de harddiskfabrikant.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 16:25:
[knip]
Dan dat ATO programma, ik vind dat niet op die site? waar staat het?
http://www.attotech.com > Support > Downloads
http://www.attotech.com/software/index.html dus :)

Verwijderd

Topicstarter
HEb dan toch mijn HDisk sneller gekregen...

Hoe? Via NOrton Utilities => SpeedDisk uitgevoerd

dit is een defrag programma, maar stukken beter dan die van windows 2000 zelf...hij defragt ook je swap...

Tevens kan je ook opgeven welke files vooraan op je harddisk wil zetten...heb hier dan even over nagedacht, en besloten om de map c:\WINNT naar voorraan te plaatsen op de harddisk via Speeddisk...

WEl, alles is nu gewoon VEEL SNELLER!!!, Explorer start op in 3 secondjes, my computer verkennen gaat veel sneller....

Dus mensen die het beu zijn om te wachten op hun reactietijd van de harddeschijf, probeer eens je besturingssysteem naar voren te verplaatsen op je hardeschijf...

greetz

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hey welke speedisk versie is dat? ik heb hier norton utils 2002, speed disk versie 6.00.20

Ik kan nergens vinden hoe je Dir's kan aanklikken en naar voren zetten.

specs

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

Termy

valt er nog wat te fragge?

hm ja, dat klinkt wel interessant. ik gebruik speed disk al heel lang maar het is me nooit opgevallend at ik bepaalde folders naar voren kan verplaatsen?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Topicstarter
=>Norton Utilities 2002,=>Norton Speedisk 6.03.36 (gewoon die bij norton utilities 2002 zit)

Je kan dat inderdaad doen...een directory selecteren

Bij Speeddisk=>ga naar Drive Options (pictogram dat links staat in het midden)=> ga dan naar het tabblad Files First=> Add FIles=> en in plaats van files te selecteren , type je gewoon in het input veld van bestandsnaam dit: c:\WINNT

werkt prima bij mij...

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik de directory c:\Program Files ook hierbij ga zetten , zodat die ook voorraan de harddisk komt te staan...

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet dan niet om op Optimise Harddisk C: of D:...of whatever de drukken...
nadat je je drive options hebt ingesteld...

Laat me jullie ervaringen weten aub...zodat andere mensen hier ook voordeel uit kunnen halen..

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In het algemeen is het goed om op een nieuwe schijf een kleine partitie van 5-8 gieg te maken, en daar windows op te zetten. Dat kan flink schelen, omdat de buitenkant veel harder draait. Als je dan ook nog windows en je swap etc. naar voren verplaats haal je er het meest uit.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Yep, i agree...

Had eerst 17 giga unpartitioned...

daarna gesplitst in 8 giga en 8 giga...

scheelde ook qua snelheid lijkt het me...

by the way..is FAT32 niet sneller dan NTSF van Windows 2000?

Tweede vraagje: In windows settings kan je ergens de "registergrootte" instellen (windows 2000) . Momenteel is die 18MB...kan tot 64MB ingesteld worden , bij de settings van het virtueel geheugen...iemand daar al mee geexperimenteerd??

Verwijderd

Topicstarter
Wel iemand al een verbetering gezien op zijn computer qua snelheid door de map WINNT of WINXP naar voren te plaatsen?

Share your experiences
Pagina: 1