Toon posts:

Kan kapot geheugen een mobo kapot maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door een spanningspiek oid heeft mijn voeding vlamgevat. Nieuwe voeding, blijkt de mobo ook stuk te zijn (iig de mobo, mischien zelfs wel meer)
Nu heb ik een nieuwe mobo, maar kan ik daarmee (redelijk) veilig mee kijken of mijn oude geheugen nog werkt? (ik heb nl. geen geld voor nieuw geheugen)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien is het handiger als je dat geheugen eerst op een of andere goedkope oude mobo test (niet echt een optie bij DDR, maar ik heb laatst voor EUR 5 een mobo die gewoon SDR-SDRAM slikt gescoord, ideaal voor dit soort situatie).

Op zich heb ik nog nooit gehoord van een DIMM die een mobo opblaast, maar bij bepaalde soorten kortsluiting zou het in theorie mogelijk zijn. Toch acht ik de kans zeer klein.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Get gaat trouwens over SDRAM geheugen (2x128MB)

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Jep theoretisch is het mogelijk, maar ik heb bij computerbedrijf gewerkt, en ik heb het veelvuldig meegemaakt maar een mobo dat echt daardoor stuk is gegaan nog nooit.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 00:52
Dat zou kunnen...Ik heb hier nog een (naar mijn vermoeden) brakke Xp 1800+ liggen, die ligt al 4 maanden op m'n bureau maar ik durf hem niet te testen :P. Dat komt omdat ik vroeger een probleem had met mijn pc...Dus toen ging ik de processor bij mijn broer testen en zijn moederbord deed het daarna ook niet meer. Toen ging hij zijn processor in zijn eigen moederbord testen en zijn processor ging ook stuk...resultaat: 2 brakke mobo's en 2 brakke processoren :P

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16

AMDFreak

Intel is zo..

Hi-Sintar schreef op 20 oktober 2002 @ 16:25:
Dat zou kunnen...Ik heb hier nog een (naar mijn vermoeden) brakke Xp 1800+ liggen, die ligt al 4 maanden op m'n bureau maar ik durf hem niet te testen :P. Dat komt omdat ik vroeger een probleem had met mijn pc...Dus toen ging ik de processor bij mijn broer testen en zijn moederbord deed het daarna ook niet meer. Toen ging hij zijn processor in zijn eigen moederbord testen en zijn processor ging ook stuk...resultaat: 2 brakke mobo's en 2 brakke processoren :P
Dit x gaat het wel goed..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1