NIC identificeren of standaard drivers?

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:02
Heb heir een ouwe computer die ik opnieuw wil installeren, daarin zit een netwerkkaart (10/100), maar ik weet niet welke drivers ik daar voor moet installeren.

Hoe kan ik die NIC identificeren, of zijn er misschien standaard drivers die voor een gemiddelde 10/100 kaart goed functioneren?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wat zegt windows dat het is?

kijk anders naar de chip die erop zit, misschien kom je erachter, zoniet dan probeer je ze toch allemaal :+

• Stefke
PCI Ethernet Controller

En op de chip was niets te zien waaraan ik iets herkende..

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

stefijn schreef op 20 oktober 2002 @ 15:50:
PCI Ethernet Controller

probeer eens een realtek driver

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Op een een of andere manier heb je em al identificeert, want je weet dat het een 10/100 kaart is :) Maar kijk inderdaad ff op de kaart zelf. als dat niet kan, of je bent te lui. of hebt er gewoon geen zin in, probeer eens wat drivers van realtek. de meeste allcheapo kaarten hebben realtek chippies. Mocht dat niet werken dan moet die echt open ....

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zegt te willen reinstalleren. Misschien kan je kijken welke drivers je nu gebruikt en die straks weer gebruiken? :)

• Stefke
10/100 staat achterop bij de ledjes |:( En wat zever je nou over lui? Ik heb die kaart al lang zitten bekijken
Zeg dan niks..

Enne, de HD was al leeg, dus er staat nu een kale win98se op die de drivers niet kan vinden.

Zijn er geen progje die dat kunnen achterhalen of zo?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09

RammY

Dát!

SH00t a pic zou ik zo zeggen... of post een zooi nummers die er op staan

En als windhoos hm al niet indentificeert... hoe zal een ander progje dat dan doen... tenzij ie niet plug-n-pray is maar dat is ie wel...

Deze advertentieplaats is te huur!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

stefijn schreef op 20 oktober 2002 @ 17:22:
10/100 staat achterop bij de ledjes |:( En wat zever je nou over lui? Ik heb die kaart al lang zitten bekijken
[...]

Zeg dan niks..

Enne, de HD was al leeg, dus er staat nu een kale win98se op die de drivers niet kan vinden.

Zijn er geen progje die dat kunnen achterhalen of zo?
duw het kaartje eens in een xp machine als je die hebt, die detecteerd meer nic's dan 98 ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48
Druk 'm even in een pc waar xp op staat, ben je er snel genoeg achter. :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

probeer eens of ie ne2000 compatible is
hoop van die zut kaartjes zijn dat :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Stefke
Zal het es proberen :)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

heuveltje schreef op 20 oktober 2002 @ 17:29:
probeer eens of ie ne2000 compatible is
hoop van die zut kaartjes zijn dat :)
kan mis zijn maar dat is dacht ik een 10 Mbit kaart

You don't need eyes to see, you need vision

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

er staat vast wel een zo'n nummer op wat elk type kaart uniek identificeert. ik ben even kwijt wat de naam daarvan is maar zo heb ik ook ooit drivers van mijn modem gevonden..

er lopen hier wat draadjes over hoe je een PCI kaart identificeert op zo'n nummer.
Suc6

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

leffe_blond schreef op 20 oktober 2002 @ 23:41:
[...]

kan mis zijn maar dat is dacht ik een 10 Mbit kaart
is het ook
en toch zijn veel van die krengen die gewoon 100mBit zijn :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Er _moet_ gewoon iets op die kaart staan, kan niet missen. Aan de hand van die nummers (o.a. het RFC ID meen ik) kun je achterhalen wat voor een het is (althans , mbv google).
En anders kun je idd eens ff kijken of WinXP er meer van kunt bakken.

Wat je heel misschien nog kunt proberen is dit: http://www.nu2.nu/utils/#pciscan

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

een rtl nummer betekent al dat het een realtek is.
Maak een PIC van die netwerkaart op 1600*1200 en post hem hier, en binnen 5 minuten weet je welke kaart het is! :P

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Koffie schreef op 21 oktober 2002 @ 11:34:
Er _moet_ gewoon iets op die kaart staan, kan niet missen. Aan de hand van die nummers (o.a. het RFC ID meen ik) kun je achterhalen wat voor een het is (althans , mbv google).
En anders kun je idd eens ff kijken of WinXP er meer van kunt bakken.

Wat je heel misschien nog kunt proberen is dit: http://www.nu2.nu/utils/#pciscan
Je bedoeld FCC-id :P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Stefke
Er stond idd een rlt nummer op, daarvoor moest ik een klein stickertje weghalen |:( En daarna gevonden via google :) tnx voor de tips nog
Pagina: 1