Toon posts:

P3-500@ ....???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben een beginnende tweaker en wil graag weten hoe ik het beste mijn MHZjes wat kan opschroeven zonder al te veel risico's.

Mijn pc:

P3-500
Asus P2B-f
256 MB SDRAMM 100 Mhz (no-name)
ongeveer 40 GIG HDspace
SCSI-DVD speler
SCSI-PlexWriter
SCSI-UltraPlex 40
Viper 770 Ultra

meer info nodig?

Ben benieuwd of jullie wat tips 'n tricks hebben?

Alvast bedankt!

wat is dus wil weten of ik extra hw moet aanschaffen of dat het niet nodig is om em een beetje te OCen!!!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

ondanks dat je via de zoekfunctie heel veel kan vinden hierover, zal ik over mijn tweakershart strijken en proberen je wat te vertellen......

Je hebt dus een slot 1 P3...dit is de Katmai variant van de P3...deze zal zo ie zo met normale middelen niet of nauwelijks de 600MHz grens overschreiden...houd dat in gedachten.

Houd je manual van je mobo er bij en lees deze aandachtig door bj het doorlopen van de stappen..zo weet je wat je moet doen als er iets fout gaat!!

Bij het oc-en zijn een aantal dingen van belang te weten:

- P3 is alleen via de FSB (Front Side Bus) snelheid te verhogen...niet via de multiplier want die zit vastgebakken en is niet los te weken! Het is niet nuttog een setting te proberen die hoger is dan 120MHz..ivm de 600MHz grens van de CPU core!!

- Verhoog in kleine stapjes de bussnelheid in je BIOS. Ik weet niet of je mobo zichzelf in een "save mode" zet als je te ver gaat, dus dan zal je de BIOS moeten resetten door iets met een jumpertje te doen (in je manual staat dat wel) of het batterijtje er even uit te lichten.

- bij vastlopers, probeer de vcore voltage iets op te hogen en je geheugentiming op 3-3-3 te zetten. Let op je temp van je processor..het is misschien beter om een sterkere koeler te installeren!!! Max temp is toch wel tussen de 70 en 80 graden C met volle belasting!!

In jouw geval zou ik de FSB proberen op 110MHz, wat zou moeten resulteren in een PIII500@550. Met standaard onderdelen zou ik het niet reeel vinden om verder te gaan!

Succes en doe een beetje voorzichtig!! :)

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor je info en moeite natuurlijk!...kga vanavond es ff aan de slag!! =8-D

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10
misschien heb je mazzel, mijn PIII 450 liep op 600MHz (incl. cache) en zonder cache liep ie op 675MHz (werkte wel met cache, maar soms last van cache-drops)!!

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Ik heb mijn oude PIII 550 een tijdje laten inbranden op 630 Mhz. Werd wel warm, maar deed op het laatst met standaardkoeling 682 Mhz!!

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Mijn oude Katmai 500MHz liep 620MHz stabiel ( 124MHz fsb ) standaard voltage. Dit was op mijn Asus P3B-F, daar draait inmiddels alweer een CuMine op. Als je echt veel geluk hebt dan haal je 133MHz fsb maar ik betwijfel het.

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1