Ik draai debian unstable en wil graag xplanet (xplanet.sourceforge.net) automatisch elke 15 minuuten laten draaien
ik heb dit in mijn crontab staan:
en dit in "xplanet_update.sh":
als ik xplanet_update.sh draai werkt het gewoon, maar als ik hem via de crontab laat draaien krijg ik dit mailtje van cron:
hoe los ik dit op?
of hoe laat ik xplanet op een andere simpele (ben een noobje
) elke 15 min draaien
ik heb dit in mijn crontab staan:
code:
1
| */15 * * * * /home/skuzz/xplanet_update.sh |
en dit in "xplanet_update.sh":
code:
1
2
3
| #/bin/sh cd /usr/bin/ ./xplanet -latitude 40 -longitude 20 -shade 45 -image /usr/share/xplanet/images/earth_2400.jpg -night_image /usr/share/xplanet/images/night_jk.jpg -cloud_image /usr/share/xplanet/images/clouds_2000.jpg |
als ik xplanet_update.sh draai werkt het gewoon, maar als ik hem via de crontab laat draaien krijg ik dit mailtje van cron:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| From skuzz@rammelbak Sun Oct 20 15:00:02 2002 Envelope-to: skuzz@rammelbak From: root@rammelbak (Cron Daemon) To: skuzz@rammelbak Subject: Cron <skuzz@rammelbak> /home/skuzz/xplanet_update.sh X-Cron-Env: <SHELL=/bin/sh> X-Cron-Env: <MAILTO=skuzz> X-Cron-Env: <HOME=/home/skuzz> X-Cron-Env: <PATH=/usr/bin:/bin> X-Cron-Env: <LOGNAME=skuzz> Sender: CronDaemon <skuzz@rammelbak> Date: Sun, 20 Oct 2002 15:00:02 +0200 Unknown display type. |
hoe los ik dit op?
of hoe laat ik xplanet op een andere simpele (ben een noobje