Toon posts:

wat doen jullie in godsnaam met je pc!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha iedereen,

ik heb eens een beetje zitten lezen hier en volgens mij heeft iedereen hier een super oc-ed systeem. Mijn vraag is:

wat doen jullie hiermee dan?
ik bedoel ik heb een p2-450 en alles loopt lekker soepel met een geforce, dus wat voor spelletjes spelen jullie dan?
of is iedereen hier bezig met 3d-renderen en videobewerking dat soort shit

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:37
Probeer eens Q3 op 1600x1280x32 te spelen en dan weet je voldoende.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Spelletjes spelen.....

Oh ja! en tweakers.net lezen!

MoooHHHHH!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
gewoon een beetje gamen, tekstverwerken en grazen natuurlijk.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

En nou.....moeten ik jaloers worden of wat? (van de hele opsomming die hierboven stond)

Ik vraag me soms echt af, hoe zielig SOMMIGEN van jullie zijn, he Countach :).

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
ty, ga je moeder eens pesten ofzo :(

Great minds think in parallel gutters.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 12:01 schreef ty het volgende:
En nou.....moeten we jaloers worden of wat?

Ik vraag me soms echt af, hoe zielig jullie zijn :).[/quote]Wie is " we " ??

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Alsof meer dan 1024x768 echt nuttig is..
Anyway, lijkt me nuttiger om oude hardware te tweaken dan de nieuwste zooi. Ik ga voorlopig me TB 800 niet overclocken. Als-ie eenmaal te traag wordt komt't nog wel

Verwijderd

Alsof meer dan 1024x768 echt nuttig is..
Anyway, lijkt me nuttiger om oude hardware te tweaken dan de nieuwste zooi. Ik ga voorlopig me TB 800 niet overclocken. Als-ie eenmaal te traag wordt komt't nog wel

• TonyTone
  • Laatst online: 26-12-2025
Om het 2 keer te zeggen is nou ook weer niet nodig Deleon ;)

Gamez, internetten, MP3s Rippen, branden...

Maar Waarvoor m'n PC snel moet zijn is voor GAMEZ. :)
En onwijs hooge resoluties boeit me niet zo veel eigenlijk. Dus dan heb je aan iets van een 500mhz+Geforce inderdaad zat!

Maar oude zooi ook nog lekker laten spelen, das Tweaken.

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Verwijderd

Als je een groot beeldscherm hebt zijn die supersnelle computers natuurlijk heel fijn. Maar ik heb niet zo'n groot scherm 15 inch. Dus speel ik in 800 bij 600 of zelf 640 x 480. Snelle computers zijn natuurlijk wel fijn. Doordat alles sneller opstart. En als je DVDtjes omzet in Mpeg4.

• Helldesker
  • Laatst online: 12-05 20:17
Het gaat ook niet zo zeer om wat je er allemaal mee kan. Het gaat erom om het "maximale" uit je PC te halen. Tenminste daarom OC ik mijn PC's. De lol is zoveel mogelijk performance voor een zo laag mogelijke prijs. >:)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Uhmm UT spelen, UT levels editen, 3DMAXen,MP3's maken,Paint/photo sjoppen, DiefX;-) files maken en nog wat spelletjes... Ik heb er dus welzeker wat aan om me PIII600@806 te laten lopen :)

Ohja m'n TNT2tje doet UT en alle andre Games nog prima in 1024@32bit en met prima bedoel ik minimaal 50fps :)

Verder is het natuurlijk ook gewoon een princiepe kwestie!
Een 600MHz CPU die 800 kan zal dat doen ook!
Meer speed voor minder geld!
Speed junks vindt je niet alleen maar op straat :7

Powered bij meergranenbrood.

• Count
  • Laatst online: 10-08-2023
Je hebt geen doel nodig om te tweaken; tweaken is een doel op zich.

Tweaken is een Sport met hoofdletter S. Je moet er lef en kennis van zaken hebben om ver te komen.

Het is enkel nog wachten op olympische onderkenning. :)

Great minds think in parallel gutters.

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 11:29

TheEagle

Master (of my own) universe

Wist je dat je bij Unreal tournament of Quake 3 met een framerate hoger dan 100Fps hoger kan springen. Vraag me niet hoe het komt en hoe ik dat heb ondekt geloof me maar gewoon op mijn woord. Het is zo.

Waarom overclock ik mijn PC ??? Om een Framerate hoger dan 100Fps te halen in Quake3. En geloof me daar heb je een stevige PC voor nodig.

Dus:

Celeron-A 566@808Mhz

MSI Starforce 817 (Geforce2 MX)
Memory 166@205Mhz
Core 175@200Mhz

En Quake 3 nog op een lage resolutie moeten spelen(640x480). Maar wel meer als 100 frames:-)

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 21:30

DaOverclocker

Overclocker for life...

hallo...Jullie vergeten allemaal het hoofddoel van OC én!

het grazen natuurlijk, dat gaat wel ff wat sneller als je hem OC,

ok, voorheen deed ik het ook voor de kick, nu nog wel, maar ook voor het Koetje!

systeem specs

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Waarom...tja?!

Omdat ik graag op hogere resoluties speel en ach je betaalt er toch zelf voor!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Gamen, internetten, Lightwave 3D, video editting, Photoshop, Game server (CS), MP3's maken, DivX en Frontpagen is het wel zo'n beetje. Zelf heb ik maar 1 overclocked systeem, een P3 550E op 733. Is niet veel weet ik wel, maar stabitliteit is heel belangrijk voor mij. Verder veel power voor Lightwave 3D die in een netwerk alle CPU's kan gebruiken.

1x P3 @733
2x P2 450 (Dual CPU)
1x P2 333 (Dual CPU)
1x P1 200

Ik ben dan wel een fantiekeling, IT-er en sta bij KvK ingeschreven... :)

Verwijderd

Spelletjes? Quake 3, baldur's gate 2

Waarom alles overklokken?
p3 450@558, omdat ik dat leuk vind, voor mij is tweaken een hobby.
tnt2 125/150@150/175, omdat ik het leuk vind, voor mij is tweaken een hobby.

P.S.
>>>Ik heb eens een beetje zitten lezen en volgens mij heeft iedereen hier een super oc-ed systeem.

Dit is gathering.tweakers.net
En dan ook nog eens het forum processors, mobo's en overclocking...
Nogal wiedes dat je hier oc-ed systemen vind...:)

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ga Falcon 4.0 (uit '98! go figure) maar es proberen te spelen op je P2/450.. op 1024x768, alle detail sliders helemaal op max en je bubble groter dan 3, object density van 6.. veel plezier met je slide show :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• KingNothing
Gewoon het gevoel hebben dat je power hebt, dat je je geen zorgen hoeft te maken dat je uberhaupt een nieuw uitgekomen spel lekker vlot kan spelen.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
hee Tazz,

ik haat Falcon 4.0 : ((
dus daarvoor heb ik geen miljard mhz machine nodig

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

vraag aan jouw!

waarom plaats jij van die onzinnige posts

Click hier niet

• KingNothing
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 14:06 schreef suprguard het volgende:
hee Tazz,

dus daarvoor heb ik geen miljard mhz machine nodig[/quote]Dit is tweakers net voor het geval je het nog niet wist, hier gaat het om het onderste uit de kan te halen uit je machine.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Velen doen t gewoon voor de kick en anderen hebben t nodig.

Ik zelf doen veel Photoshop, Lightwave 3D en ook veel gamen, allemaal onder Win2000.
Ik ben dus wel blij met mn Tbird 900@1060, Geforce DDR en 256MB.

Verwijderd

Topicstarter
hee Reapher,

omdat ik me zwaar verveel en omdat mensen gek zijn, zoals je zelf beweert ;-P

btw ik heb zelf een overclockte duron nou en het is idd leuk dat ik nu ook games op hele hoge res kan draaien. : ))

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 14:06 schreef suprguard het volgende:
hee Tazz,

dus daarvoor heb ik geen miljard mhz machine nodig[/quote]Nou ja, het is maar een voorbeeld.. Hoe sneller hoe beter..

Overigens was er mis met F4?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

o nee dan is het goed, dacht al. Een beetje zonder rede zulke posts posten :)

Click hier niet

• Wildfire
  • Laatst online: 07:23

Wildfire

Joy to the world!

BeyondHorizon, wat voor koelertje heb jij op je PIII-700 zitten? Ik heb er zelf een GlobalWin VOS32 opzitten en haal nu 840 MHz. met een 120 MHz. busclock.

Je maakt daarnaast zeker ook nog eens gebruik van PC150 RAM... :) Ik moet het helaas nog met PC100 RAM doen dus veel verder dan die 120 MHz. FSB zal ik wel niet komen... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• KingNothing
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 15:51 schreef Brian Dickens het volgende:
BeyondHorizon, wat voor koelertje heb jij op je PIII-700 zitten? Ik heb er zelf een GlobalWin VOS32 opzitten en haal nu 840 MHz. met een 120 MHz. busclock.

Je maakt daarnaast zeker ook nog eens gebruik van PC150 RAM... :) Ik moet het helaas nog met PC100 RAM doen dus veel verder dan die 120 MHz. FSB zal ik wel niet komen... :([/quote]Mijn Slot 1 P3-700E heeft een Arctic Circle koeler, simpel ding maar effectief. Mijn geheugen is naamloos 133MHz geheugen die gewoon normaal zijn werk doet op 150MHz ( uiteraard cas 3-3-3 )

Die-hard Brexiteer

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 12:53 schreef wieikke het volgende:
Als je een groot beeldscherm hebt zijn die supersnelle computers natuurlijk heel fijn. Maar ik heb niet zo'n groot scherm 15 inch. Dus speel ik in 800 bij 600 of zelf 640 x 480. Snelle computers zijn natuurlijk wel fijn. Doordat alles sneller opstart. En als je DVDtjes omzet in Mpeg4.[/quote]Een groot beeldscherm?
Zelfs op een 14" monitor past 1024 x 768.

Verwijderd

Ik heb niet zo'n goede ogen dat ik op 14 inch. Het verschil in detail zie tussen 1024x786 en 800x600. Op een 15 inch zie je het ook nauwelijks. En op 800x600 gaat het wat vlotter.
Pagina: 1