[WOS] Erg onoverzichtelijk (tags)

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:22
Hmm, het kan best zijn dat dit al eerder ter sprake is gekomen, maar ja, dan nu nog maar een keer :)

Ik (en ik denk ook veel andere tweakers) vind WOS er op het moment erg onoverzichtelijk uit zien. En dan bedoel ik de tags van het OS waar het probleem / de vraag over gaat. Zeg nou zelf, is dit erg overzichtelijk:

[winXP]
[XP]
[WXP]
[WinXP]
[xp]
[winxp]
[XP PRO]

Etc, etc...

Niet echt dus, allemaal verschillende tags, terwijl het over hetzelfde OS gaat. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor andere OS'en. Is het niet mogelijk dat er een handjevol mogelijkheden overblijft, zoals:

[95]
[98]
[NT]
[2k]
[ME]
[XP]

Zo krijg je een veel overzichtelijker lijst dan wanneer iedereen verschillende tags gebruikt. Het zou dan handig zijn als er bij elk topic een keuzemenu komt, waar je uit je OS kan kiezen. Dan komt er nog bij dat je 2 vliegen in 1 klap hebt, want:

- de onoverzichtelijkheid is weg
- topictitels voldoen automatisch aan de policy

't Is maar een idee, maar misschien is dit wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

Helemaal mee eens :Y)

Het zou nog mooier zijn als je verplicht een van die tags moest invullen ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja is een idee, maar zorg jij maar eens dat het door iedereen wordt gebruikt :P
Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Zoiets is al vaker genoemd natuurlijk, was toen teveel werk ofzo :P

je vergeet trouwens:
[1.0]
[2.0]
[3]
[3.11]
[98se]
>:)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 14:45:
Tja is een idee, maar zorg jij maar eens dat het door iedereen wordt gebruikt :P
Succes ;)
Dan kun je dus zoals gezegd, een keuzemenu toevoegen bij het starten van een topic, zodat iedereen wel tags MOET gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ehm, het kan wel overzichtelijker zijn, maar ik heb dus echt geen zin om _elk_ topic aan te gaan zitten passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Niet online
Saekerhett schreef op 20 oktober 2002 @ 14:46:
[...]

Dan kun je dus zoals gezegd, een keuzemenu toevoegen bij het starten van een topic, zodat iedereen wel tags MOET gebruiken :)

Ga jij dat bouwen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Uiteraard zou het erg makkelijk zijn als zoiets zou kunnen worden ingebouwd, waardoor er universele mogelijkheden komen. Het voordeel is inderdaad dat mensen niet vergeten hun OS toe te voegen aan hun topictiel. Of het technisch mogelijk is, mag een van de devvers bepalen :P (en of het makkelijk in te bouwen is).

Om het echter in de policy te schrijven zal niet veel helpen. Dus bijvoorbeeld aangeven dat er universele tags zijn. De policy wordt nu al mondjesmaat gelezen, en ik denk dat de meeste mensen de tags in hun topictitel zetten omdat ze in de topiclijst zien dat dit gebruikelijk is :).

Maar als het mogelijkheid is om bijvoorbeeld met een uitklapmenuutje of een radio-menuutje aan te geven om welk OS het gaat is misschien een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laten we eerst maar eens zorgen dat 'men' de tags uberhaupt toevoegt ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Buzzman schreef op 20 oktober 2002 @ 14:47:
Ehm, het kan wel overzichtelijker zijn, maar ik heb dus echt geen zin om _elk_ topic aan te gaan zitten passen :)
Dat is logisch, daar heeft niemand zin in :)
Als ik kon, zou ik het willen, maar heb geen idee hoe dat moet. Is dat echt veel werk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Niet online
Saekerhett schreef op 20 oktober 2002 @ 14:48:
Als ik kon, zou ik het willen, maar heb geen idee hoe dat moet. Is dat echt veel werk dan?

Om zoiets specifiek voor wos te maken, en eventueel voor andere fora te gaan gebruiken: Ja, dat is een kutwerk.

Oftewel: Parse zal hier voor zichzelf geen toegevoegde waarde voor zien, waardoor we het zelf moeten doen en er veel belangrijkere dingen zijn om te doen voor het komende jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet in WOS een dropdown menuutje maken bij het toevoegen van een topic dus bijvoorbeeld:

Titel: <dropdownmenu> Rest van de titel

Dropdown menu:
[XP]
[2K]
[98SE]
[98]
[95]
etc etc

Laat maar dit is al een paar keer gezegd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard is het overzichtelijker, maar zijn we nu niet een heel klein beetje aan het sexen met insecten :?

Het is al lang mooi dat tegenwoordig bij zoveel topics tags gebruikt worden, waar dat voorheen volledig afwezig was. Op dit moment zie je keurig met een oogopslag om welk OS het gaat. Tja dat het dan nog net iets netter kan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Buzzman schreef op 20 oktober 2002 @ 14:49:
Om zoiets specifiek voor wos te maken, en eventueel voor andere fora te gaan gebruiken: Ja, dat is een kutwerk.
Het zou ook gebruikt kunnen worden voor SM, daar wordt ook nog regelmatig vergeten een tag toe te voegen :P.

Verder is het, zoals ik al zei, aan de devvers om te bepalen of het makkelijk is in te voegen. Het zou mooi zijn als het zou kunnen, dan wordt het in ieder geval niet meer vergeten, maar het zou geen ramp zijn als het niet gebeurt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Niet online
Ik heb het voorgesteld :)

update: het wordt _heel misschien en nagel er niemand op vast_ mogelijk in V2.0 van react. En wanneer die uitkomt? dat weet niemand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik ben zelf zowiezo voorstander van max 2/3 tekens tussen die tags.... sommige mensen zetten meer tekst tussen die tags dan er achter :)

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saekerhett schreef op 20 oktober 2002 @ 14:43:
[95]
[98]
[NT]
[2k]
[ME]
[XP]
Was het niet zo dat je met de huidige search niet op deze termen kan zoeken? Met de Omega search wel, maar die is tijdelijk. Mocht er een verbeterde versie komen van de search dient men wel rekening te houden met deze korte termen.

Anders gewoon 'Win' voor de termen, dan is het zelfs met de huidige search te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 12:11:
[...]

Was het niet zo dat je met de huidige search niet op deze termen kan zoeken? Met de Omega search wel, maar die is tijdelijk. Mocht er een verbeterde versie komen van de search dient men wel rekening te houden met deze korte termen.

Anders gewoon 'Win' voor de termen, dan is het zelfs met de huidige search te vinden :)
gewoon ook een dropdownmenutje in de search... Dan kan je zoeken op "printer" in topics die voldoen aan de tag [95] als je een gloednieuwe printer onder 95 niet werkend krijgt :P
Pagina: 1