Ik ben bezig met een soort van chat programma. Hellaas heeft ie het een keer gedaan en nu nokt ie er heel raar mee.
ALs volgt: Ik heb een client en een server class. Het server gedeelte is goed hier wordt alles goed afgehandelt (trust me).
In de client maak ik een frame aan en een thread die steeds kijkt of er al iets geschreven is.
Alleen als ik debug, dmv een print functie in de while(true) lus te zetten doet hij dat maar een keer (ipv van oneindig
). De run methode wordt dus ergens beeindigt maar hoe, waarom en waar?
ALs volgt: Ik heb een client en een server class. Het server gedeelte is goed hier wordt alles goed afgehandelt (trust me).
In de client maak ik een frame aan en een thread die steeds kijkt of er al iets geschreven is.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| public void run() { while (true) { try { ta.setText(ta.getText()+br.readLine()+"\n"); } catch (IOException e1) { System.out.println(e1); } } } public static void main(String[] args) { Client frame = new Client(); frame.setTitle("chatbox"); frame.setSize(600, 400); frame.setVisible(true); Thread t=new Thread(frame); t.start(); } |
Alleen als ik debug, dmv een print functie in de while(true) lus te zetten doet hij dat maar een keer (ipv van oneindig