Toon posts:

Redhat 8.0

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een http://www.e-smith.org (SME) server draaien als 'router'. Ik ga binnenkort Redhat 8.0 installeren. Hoe moeilijk is het om de functies van de SME-server over te nemen? Ik bedoel dus: ik wil een redhat 8.0-server mét PHP/Mysql/SSH/Samba enz enz... Is dit te realiseren voor een redelijke linux-leek?

En welke stappen moet ik precies volgen om het internet te delen met de rest van de computers?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

in redhat is het allemaal redelijk eenvoudig in te stellen geloof ik, maar ik denk dat je voor configuratie misschien beter bij NOS kan zoeken ;)

zoek hier eens

Verwijderd

PHP/Mysql/SSH/Samba en de router functies zijn allemaal redelijk simpel te installeren.

Als je eens googled op " Iptables firewall howto" dan weet ik zeker dat je al een heel eind komt kwa routing. Voor de rest het zelfde. Eventjes googlen en je hebt de howto's zo.

ps: Volgens mij is dit niet echt een NT vraagje.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:30
je zou eens pmfirewall kunnen gebruiken om het verkeer te routen en natuurlijk als firewall!

Je kan vervolgens op de clients de gateway en DNS verwijzen naar de redhat 8.0 server

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand ergens een 'howto' over het delen van internet met Redhat?

Verwijderd

Topicstarter
En moet ik PHP met de installatie mee-compilen of kan dit achteraf?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.