Toon posts:

mobo overleden? (Asus A7A266)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren tijdens het uitproberen van een testopstelling met waterkoeling starte de pc gewoon op. Althans tot aan de bios om te kijken hoe warm het zaakje werd. De cpu werd toen 75 graden en toen heb ik het maar weer uitgezet omdat het blokje wat ik op de cpu had zitten toch net wat te oud was. Daarna ben ik gaan slapen. Nu heb ik net al mijn koelers er gewoon weer opgezet maar het systeem doet weinig meer.

De ventilatoren gaan draaien, de proc word warm, harde schijven en cd-roms spinnen up en het lampje op het mobo brandt netjes maar daar blijft het dan ook bij.

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat er nu mis kan zijn gegaan. Het systeem lekte niet en de proc is onder de 90 graden grens gebleven van AMD. Het enige vreemde wat op de cpu te zien was dat het tape wat onder op de koeler zit zowel op als naast de core van de proc zat. Maar de cpu wordt nog warm dus die doet het nog.

Ook een andere voeding of "kaal"opstarten helpt ook helemaal niets...

Wie helpt? Ik ben de draad kwijt. En misschien mijn mobo of proc :'( ?

Verdere specs:
Athlon 1800+ (niet overgeklokt)
Coolermaster cooler
382 mb no name sd-ram
Asus v6600
SB 512
No name netwerkkaart
Enermax 350 watt voeding (ongeveer 1 jaar oud)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

AMDFreak

Intel is zo..

Misschien nog een nachtje slapen?
Of je gaat gewoon ff voelen of je coolblok wel koud wordt.. want dan lijkt het er eerder op dat je proc d00d is :(

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Dat je proc warm wordt betekend echt niet dat ie het ook nog doet :P (zeker geleerd van de verwarmingsmonteur.. "hij wordt nog warm dus hij doet ut nog!". Dat is niet van toepassing op cpu's...)

Zijn er fysieke beschadigingen op de proc te zien? Misschien op een ander mobo proberen?

Verstuurd vanaf mijn Computer®