Toon posts:

Legend 201 systeem overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet dat er veel topics zijn geweest over het clocken van een P4 maar ik heb echt op google.nl en het FAQ van die-hard overclocking helemaal doorgelezen maar ik heb mijn antwoord nog steeds niet.Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.Ik heb een Pentium 4 2,5 Ghz 400 FSB en die wil ik graag een paar honderd Mhz overclocken nou is mijn probleem dat ik in het bios bijna geen kant op kan heeft iemand zo'n systeem of weet iemand hoe ik het moet doen.De moederbord heet 'Columbia' weet ook niet wat voor merk maar hij heet zo.Ik wil het ook zo graag doen omdat mijn cpu tempratuur toch altijd rond de 30/31 graden blijft dus als ik hem een paar honderd Mhz hogfer zet zal het geen kwaad doen.Kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt allemaal.

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Heb je het programmaatje SoftFSB al eens gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het graag in de bios willen regelen.Maar die zal ik even opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Nog andere oplossingen?.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17
kick kick... word niet gewaardeerd.

ik zou zeggen, je heb een klote moederbord :P misschien is het wel niet mogelijk met je bios te overklokken. probeer een alternative bios, of vraag de fabrikant :)

Net zoals dell mobo's. daar kan je ook niks in overklokken (in de bios kan je niks instellen). jammer... :P

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik het moederbord vervang vervalt dan mijn garantie niet?.

• Icey
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 14:53:
Maar als ik het moederbord vervang vervalt dan mijn garantie niet?.
moederbord vervangen? je bios bedoel je?

zoiezo, als je nog nooit eerder heb geflashed, NIET DOEN, kans is best groot dat je het verneuked door onoplettedheid, en dan kan je je moederbord weggooien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit een bios geflasht dus laat dat maar in een hoekie blijven.Welke instelling in het bios moet ik in het algemeen aanpassen zodat ik kan spelen met de cpu snelheid?.

• Icey
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 14:59:
Ik heb nog nooit een bios geflasht dus laat dat maar in een hoekie blijven.Welke instelling in het bios moet ik in het algemeen aanpassen zodat ik kan spelen met de cpu snelheid?.
DAT STAAT ZO DUIDELIJK IN DE FAQ

duidelijker kan het niet... zucht. jeugd van tegenwoordig doet veel te makkelijk ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FAQ van top tot teen doorgenomen maar ben niets daarover tegengekomen.

• Icey
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 15:05:
Ik heb de FAQ van top tot teen doorgenomen maar ben niets daarover tegengekomen.
doe je toch iets fout, mijn buurjongen heeft na 2 dagen goed lezen (faq en internet) ze pc 1800+ lopen op bijna 2300+.

Hij is niet handig met peecees, want ik heb zijn (watergekoelde) pc moeten bouwen 2 daagjes geleden :)

Verwijderd

Topicstarter
Okey ik zal het nog is goed bekijken.

Verwijderd

Icey schreef op 20 oktober 2002 @ 15:08:
[...]

doe je toch iets fout, mijn buurjongen heeft na 2 dagen goed lezen (faq en internet) ze pc 1800+ lopen op bijna 2300+.

Hij is niet handig met peecees, want ik heb zijn (watergekoelde) pc moeten bouwen 2 daagjes geleden :)
ik ben dus die buurjongen 8) faq staat alles goed beschreven. met mijn mobo kank gewoon de fsb omhoog gooien, zonder problemen de 1950mhz gehaald.
ik heb nu mijn xp van 1675 naar 1900mhz geclocked (fsb152) temps zijn 27 idle en 30 graadjes stressed (2.5 uur cpuburn).

Ik zou ff goede checken voor ander mobo :9 mijn mobo heeft dual bios dus ik kan weinig verkloten met flashen _/-\o_ ik verdiep me ook pas weekie echt in overclocken en de faq is een goed begin, lees veel topics van mensen die ook klokken zitten vaak ook links bij, goed lezen is heel belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
Weer niks gevonden lan niemand het dan even uitleggen?.Hier kijk ik al de hele dag naar Frequently Asked Questions DOC (laatste update 11-9-02).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 15:20:
Weer niks gevonden lan niemand het dan even uitleggen?.
google.com

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

en alleen supermensen kunnen heel internet overzoeken in 5min.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

WTF is een Legend 201 met een Columbia moederbord? Een Packard Bell of een Dell zeker?
Als iemand het je uit gaat leggen gaat die persoon je precies hetzelfde vertellen hoor.

Toen je hier geregistreerd hebt heeft iemand je toen ook 10x moeten vertellen welk wachtwoord je moet invullen? :/

Ik raad je toch aan de FAQ dan nog maar een keer door te lezen.
En geef in elk geval wat meer specs van je pc, Columbia moederborden zeggen vrij weinig.

Als je de FAQ (echt) had gelezen had je ook tegengekomen dat een topic kicken na 30 minuten niet echt op prijs gesteld wordt, je probleem heeft namelijk niet een bepaalde voorrang ten op zichte van de andere topics.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt,ik ben niet echt handig en die onderdelen zijn van een Packard Bell computer.legend gebruikt namelijk onderdelen van Packard Bell.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 15:27:
Ja klopt,ik ben niet echt handig en die onderdelen zijn van een Packard Bell computer.legend gebruikt namelijk onderdelen van Packard Bell.

ok er is niks mis mee dat je niet zo handig bent als sommige andere mensen,
Maar verwacht niet dat we je gaan leren hoe je even in 2 tellen je processor een paar 100 MHz sneller laat lopen.

De andere mensen die hier zitten hebben het ook moeten opzoeken, dus waarom zouden hun het wel kunnen en jij niet, snappie ;)

Dus neem er gewoon gerust even de tijd voor om wat achtergrond informatie te zoeken en te lezen over het overclocken.
Er bestaan geen internetsites die precies beschrijven hoe je even met een Legend 201 de processor overclockt.

Suc6 :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.

• Icey
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 15:27:
PB onderdelen, dan kan je het vergeten, overklokken met die dingen gaat gewoon niet, tenzij je mazzel heb en een hacked bios heb kunnen vinden.

teminsten, dat is voor zover ik PB ken :P

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Zie Dreeke's replies. Toch ff zelf proberen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.