[W2KSP3] slipstream kan geen SP2 installatie updaten *

Pagina: 1
Acties:

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik heb met behulp van www.nu2.nu SP3 geslipstreamed in windows 2000 prof. Deze heb ik gebrand voor een vriend met het idee dat hij hiermee zijn W2K prof SP2 kon updaten naar SP3. Als hij echter Setup start, geeft de setup echter aan dat hij niet in staat is naar SP3 te updaten. Volgens mij moet een geslipstreamde SP3 CD ook als losse update werken.
Ps. Deze CD werkt wel voor een schone installatie.

Wie weet wat er mis gaat?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat het gewoon niet kan...
Als je SP3 hebt kun je die gewoon installen, waarom zou je dat via een slipstream CD doen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:20
Zou in principe wel moeten kunnen, is het wel dezelfde taal ? Heb laatst ook een W2K SP3 gemaakt, en daar heb ik SP3 ook nog een keer los bij opgezet, is net zo makkelijk en past zat. :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan heb je het waarschijnlijk verkeerd opgevat wat er op de site staat.
Wat je nu doet is een install starten met een volledige setupCD. Dan kun je de bestaande install vervangen of één ernaast zetten.

Wat er bedoeld wordt is inderdaad de losse SP3 en extra files op de CD zetten om andere PC's van sp3 te voorzien:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/slip.jpg

Met deze bovenstaande CD heb ik gelijk een systeem tot 12-9 met patches bijgewerkt, dus blijven er nog 2 over als download :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• chemistone
Nielson:
Windows en SP3 zijn iid dezelfde taal. Veel ruimte wordt ingenomen door virusscanners en andere leuke progjes.

Backslash 32:

Wil de bestaande install iid niet vervangen. Install geeft foutmelding dat ie niet in staat is sp3 te installeren, maar geeft niet aan hoe en of het wel kan.
Bovenstaande CD lijkt mij een aparte CD met service packs en fixes, worden deze automatisch geinstalleerd, en zo ja, heb je daar wat bijzonders voor gedaan?

Verwijderd

Een Sp2 install die update je niet met een Sp3 installatie cd. Daar installeer je gewoon Sp3.

Je doet een installatie van Windows 2000 Sp3 in één keer, met behulp van die cd die je gemaakt hebt.

of

Je doet een update van een SP2 installatie naar Sp3 met het servicepack.

Wat jij wilt kan niet. Punt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

chemistone schreef op 21 oktober 2002 @ 21:39:
Bovenstaande CD lijkt mij een aparte CD met service packs en fixes, worden deze automatisch geinstalleerd, en zo ja, heb je daar wat bijzonders voor gedaan?
Ik heb één test CD hier die bij de eerste login IE6sp1 silent installeert.

Rest van de patches is handmatig te installeren (snel zat met 128-256MB werkstations) , en utils zijn dingen als tweakui, Acrobat reader, winzip e.d..

En nee, dit is gewoon een extra dir in de Image die ik er zelf in heb gezet (\valueadd enzo heb je meestal toch weinig aan).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• chemistone
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 22:14:
Een Sp2 install die update je niet met een Sp3 installatie cd. Daar installeer je gewoon Sp3.

Je doet een installatie van Windows 2000 Sp3 in één keer, met behulp van die cd die je gemaakt hebt.

of

Je doet een update van een SP2 installatie naar Sp3 met het servicepack.

Wat jij wilt kan niet. Punt.
OK, helder.
Bedankt allemaal!
Pagina: 1