[Dell] Welke componenten gebruikt Dell?

Pagina: 1
Acties:

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 09:25
Welk merk moederbord, videokaart, geheugen etc. gebruikt Dell?
Ik kon nergens op internet of op GoT iets vinden hier over, maar ik krijg dus binnenkort een Dell en ik zou wel willen weten welke Ti4600 erin zit, wat voor soort pc1066 rambus geheugen ik krijg, wat de OC opties zijn van het mobo etc. Heeft iemand hier meer informatie over?

WEBN & chill (@IBKR)

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 19:02
(jarig!)
Ik kan alleen zeggen dat er geen overclock opties zijn. Wij hebben thuis een Dell Dimension 4100 en die heeft zo'n speciaal dell-bios waarbij je echt niks interessants kan instellen. Tevens zit er een GeForce2 GTS in met infineon video-geheugen. Ook geen merk te bekennen, zal wel een kaart zijn die speciaal voor Dell is gemaakt.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:35
Ik geloof dat een aantal fabrikanten speciaal voor DELL aangepaste (lees: lite) versie's van moederborden enzo maken. Opzich wel goed spul, maar zelf weinig aan te oc-en enzo

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

Dit is afhankelijk van het type Dell systeem. Maar, ze gebruiken gewoon merk componenten, de mainboards zijn veelal van Intel (gewone standaard OEM bordjes), de videokaart in mijn Dimension 4500 is een MSI GeForce4 TI4600, de DVD recorder is van Philips, het netwerk kaartje is een Intel PRO100/M Desktop kaart. Geheugen weet ik zo 1, 2, 3 niet. De hardeschijf is een WD 120GB special edition (die met 8mb cache).

Dus in principe zijn het allemaal normale merk onderdelen.

• dion_b
  • Laatst online: 09:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sixkiller schreef op 20 oktober 2002 @ 14:16:
Dit is afhankelijk van het type Dell systeem. Maar, ze gebruiken gewoon merk componenten, de mainboards zijn veelal van Intel (gewone standaard OEM bordjes), de videokaart in mijn Dimension 4500 is een MSI GeForce4 TI4600, de DVD recorder is van Philips, het netwerk kaartje is een Intel PRO100/M Desktop kaart. Geheugen weet ik zo 1, 2, 3 niet. De hardeschijf is een WD 120GB special edition (die met 8mb cache).

NIET de voeding en mobo dus :o :o

Dell heeft om 'misbruik' (lees: klanten die zelf hun mobo upgraden) te voorkomen de pinout van de ATX connector gewijzigd. Gebruik van een non-Dell mobo met een Dell voeding (of omgekeerd) loopt het risico dat een of beide componenten geroosterd wordt :(

Vervang dus mobo en voeding tegelijk als je daar ooit aan wilt beginnen...

Oslik blyat! Oslik!

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

dion_b schreef op 20 oktober 2002 @ 14:55:
[...]

NIET de voeding en mobo dus :o :o

Dell heeft om 'misbruik' (lees: klanten die zelf hun mobo upgraden) te voorkomen de pinout van de ATX connector gewijzigd. Gebruik van een non-Dell mobo met een Dell voeding (of omgekeerd) loopt het risico dat een of beide componenten geroosterd wordt :(

Vervang dus mobo en voeding tegelijk als je daar ooit aan wilt beginnen...
Tegenwoordig dus wel. Mijn voeding is een normale voeding en het mainboard heeft een standaard connector. Dus het is mogelijk om beide onafhankelijk vanelkaar te vervangen.

• dion_b
  • Laatst online: 09:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sixkiller schreef op 20 oktober 2002 @ 20:14:
[...]

Tegenwoordig dus wel. Mijn voeding is een normale voeding en het mainboard heeft een standaard connector. Dus het is mogelijk om beide onafhankelijk vanelkaar te vervangen.
Ben je daar zeker van :?

Die andere pinout gaat dus wel over een standaard uitziend ATX connector, dus op zicht is het verschil niet te bepalen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Meten = Weten :+

• DeadKennedy
is het bios van dat mobo niet te flashen naar een non-dell bios? (oftewel eentje -met- oc opties?

edit:

en of het mobo onafhankelijk van de voeding is up te graden is ook wel interessant :)

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Dell gebruikt:

verschillende grafische kaarten. Allemaal Built By .. "Ati, Nvidia"
En ehh. Mobo is: "Geen idee"

• DeadKennedy
Sixkiller schreef op 20 oktober 2002 @ 14:16:

thanks!

WEBN & chill (@IBKR)

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

dion_b schreef op 20 oktober 2002 @ 21:18:
[...]

Ben je daar zeker van :?

Die andere pinout gaat dus wel over een standaard uitziend ATX connector, dus op zicht is het verschil niet te bepalen.
Ja, maar YMMV, ik weet dat ik in mijn Dim4500 zo een andere ATX voeding kan plaatsen, zolang er maar een 12v kabeltje naar het mainboard gaat (P4 enzo..)
Pagina: 1