Toon posts:

risico als illegale xp gebruiker

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
veel mensen werken met een copie van XP,mijn broer kreeg de melding van,"u werkt met een illegale versie van xp,gelieve hier te klikken voor een licentie"
hij zal nu de originele cd te gaan kopen .
Mijn vraag is dan;is dit zo een risico ,kunnen ze via ons ip adres gemakkelijk ons verblijf achterhalen en houden ze zich werkelijk bezig met de kleine pc gebruiker?
alle respect voor microsoft maar het prijskaartje van xp is toch hoog..

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:05
Denk je dat Microsoft alle 45.345.656 individuen die XP illegaal hebben zullen opsporen? Dan zijn ze meer geld kwijt dan dat een legale XP ze per gebruiker oplevert. Nee, Microsoft richt zich alleen op bedrijven die het met de licenties niet voor elkaar hebben, dus je hoeft je niet echt zorgen te maken :)

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Als je een vaste ADSL of Kabel aansluiting hebt kun je getraceerd worden ja...
Met modem krijg je steeds weer een ander IP-adres.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Zo hoog is het toch niet? 114 euro voor de upgrade versie, valt toch best mee tov de kosten van een pc.

En je kan die dan ook wel delen met je broer (is wel niet legaal), want enkele pc's met dezelfde key wordt gedoogd zover ik weet.

• Cubix
  • Niet online
En dan, dan staan ze voor je deur, en dan laat je ze niet binnen. Ga terug naar Redmond ofzo!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FireArrow schreef op 20 oktober 2002 @ 13:16:
Als je een vaste ADSL of Kabel aansluiting hebt kun je getraceerd worden ja...
Met modem krijg je steeds weer een ander IP-adres.
met een modem kunnen ze je ook wel weer opzoeken hoor :)

ontopic: Ze zullen het echt niet doen, kost ze alleen maar veel geld, en ze schieten er niet veel mee op :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

sewer schreef op 20 oktober 2002 @ 13:18:
Zo hoog is het toch niet? 114 euro voor de upgrade versie, valt toch best mee tov de kosten van een pc.

En je kan die dan ook wel delen met je broer (is wel niet legaal), want enkele pc's met dezelfde key wordt gedoogd zover ik weet.
mijn PC was 500 euro, dan vind ik 114 toch wel een boel geld als je ziet wat een betere PC ik had kunnen hebben met dat geld erbij....

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:19

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 13:14:
veel mensen werken met een copie van XP,mijn broer kreeg de melding van,"u werkt met een illegale versie van xp,gelieve hier te klikken voor een licentie"
hij zal nu de originele cd te gaan kopen .
Mijn vraag is dan;is dit zo een risico ,kunnen ze via ons ip adres gemakkelijk ons verblijf achterhalen en houden ze zich werkelijk bezig met de kleine pc gebruiker?
alle respect voor microsoft maar het prijskaartje van xp is toch hoog..
Ik heb die melding iig nog nooit gezien :? Hoe heb je die gekregen? Post eens een screenshot ofzo, misschien is het gewoon iemand die een grapje met je broer uithaalt.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Was je broer misschien zo slim om onder de installatie op 'registreren' te klikken, of achteraf in Windows iets met registreren te doen! :P

Verwijderd

Je broer probeerde zeker Service Pack1 te installeren??
Anders weet ik ook niet hoe je die melding krijgt.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Cubix schreef op 20 oktober 2002 @ 13:18:
En dan, dan staan ze voor je deur, en dan laat je ze niet binnen. Ga terug naar Redmond ofzo!
Als ze dan toch bij je aan de deur komen (die kans is erg klein tenzij je een bedrijf hebt of in grote hoeveelheden warez handelt) staan ze er samen met de BSA, de politie en een huiszoekings bevel. Je hoeft ze niet binnen te laten, ze komen gewoon naar binnen. Waarschijnlijk wachten ze tot je een keer thuis komt, zodat je niet de kans krijgt je pc aan te raken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Het lijkt er inderdaad op dat je broer zijn _illegale_ versie heeft willen registreren of misschien is het wel een vernieuwde melding van het Service Pack :? Ik denk, dat als je de melding gewoon negeert, dat er niets zal gebeuren, hoor :) Mits hij natuurlijk niet zijn naam en adres etc heeft ingevuld bij de registratie, dat zou een beetje _dom_ zijn ;)

JayGTeam (213177)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Duracell schreef op 20 oktober 2002 @ 13:24:
[...]

Ik heb die melding iig nog nooit gezien :? Hoe heb je die gekregen? Post eens een screenshot ofzo, misschien is het gewoon iemand die een grapje met je broer uithaalt.
Mja, waarschijnlijk gewoon net send ofzo ;)

Ze gaan je echt niet opsporen hoor.. Zoals hierboven wordt gezegd worden vooral bedrijven gecontroleerd, en dan nog niet eens op afstand. Je Windows key (die dus bepaald of je versie illegaal is) zal echt niet zomaar van buitenaf uit te lezen zijn. Dan zou er een of ander servertje moeten draaien (open poort, en dat is sowieso al niet het geval, vooral niet als je een firewall draait) dat die keys kan weggeven op request (en zal MS hele portranges moeten gaan scannen, zie je het al voor je ;)) Het enige dat dan misschien nog over blijft is Windows Update en de update service, maar die zijn voor zover ik weet onschuldig. Er wordt zelfs nog aangegeven dat er 'geen informatie naar Microsoft wordt verzonden', dus zouden ze dat wel doen hebben ze daar een zwak punt waar ze op aangesproken zouden kunnen worden. En ook al zouden ze je IP hebben, providers geven nooit zomaar de adresgegevens van hun klanten weg (kijk maar naar de rechtzaken tegen XS4ALL, die ze allemaal gewonnen hebben). Als dat wel zou gebeuren zou 't overal bekend zijn.

De enige beperking die je tot nu toe hebt als illegale XP gebruiker (en dat geldt dan ook nog alleen maar voor 'een bepaalde corporate release FCKetc.' ;)) is dat je SP1 niet kunt installeren, tenzij je je key even wijzigd (wat heel makkelijk te doen is). Maar zelfs dan is het nog niet zo dat je installatie 'onklaar' wordt gemaakt oid.

#

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Ik denk niet dat je ooit wat van ze zal horen, I mean ze gaan echt niet al die particulieren aanpakken want dan blijven ze bezig.

Gewoon niet op reageren en zorgen dat je firewall geen vreemde progjes doorlaat ;)
en als zouden ze komen.
berg je PC op en zeg dat er maar 1 iemand in huis is die kabelt en dat die met zn laptop in het buitenland zit oid ;) :z

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

LOL verbergen :P
Ja of een capsule in je pink inbouwen waar cyanide inzit en ook een schakelaartje dat dat plakje C4 op je mobo en HD af laat gaan :P
En als ze dan binnenstormen ff je pink breken.. ben je klaar. Letterlijk én figuurlijk :P :D

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Cubix schreef op 20 oktober 2002 @ 13:18:
Microsoft zelf komt niet. De BSA misschien wel. Als je actief handelt in die XP CDRoms dan kun je last krijgen... Maar als thuisgebruiker met een enkel PCtje op zolder... :z de BSA heeft wel wat beters te doen...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 04:06:
LOL verbergen :P
Ja of een capsule in je pink inbouwen waar cyanide inzit en ook een schakelaartje dat dat plakje C4 op je mobo en HD af laat gaan :P
En als ze dan binnenstormen ff je pink breken.. ben je klaar. Letterlijk én figuurlijk :P :D
Wat doe je moeilijk... WinXP heeft encrypted filesystems. ff de bootbestanden eraf, en probeer dan nog maar eens die schijf te accessen >:)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Installeer je XP toch gewoon weer opnieuw?

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 13:15

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Omdat het voor MS ondoenlijk is illegale gebruikers op te zoeken heeft MS een afspraak gemaakt met de diverse energiebedrijven. MS kan aan je IP adres zien bij welk energiebedrijf je zit aangesloten. Zodra ze zien dat je online zit zullen ze het energiebedrijf verzoeken je huis gratis tijdelijk te voorzien van 360V...

Specs

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

daar gaan ze zich toch niet mee bezig houden?

Ja doe maar.

• Frash
  • Laatst online: 16:10
Huigie schreef op 21 oktober 2002 @ 16:34:
Omdat het voor MS ondoenlijk is illegale gebruikers op te zoeken heeft MS een afspraak gemaakt met de diverse energiebedrijven. MS kan aan je IP adres zien bij welk energiebedrijf je zit aangesloten. Zodra ze zien dat je online zit zullen ze het energiebedrijf verzoeken je huis gratis tijdelijk te voorzien van 360V...
Dit noem ik l*lkoek, weer van dat anti-piracy geblaat, laat me raden, je werkt vast bij Microsoft en wil mensen afschrikken ;)

edit:

In je profiel staat dat je XP EN hebt, waarom Engels, als je Nederlands spreekt eh :)

Verwijderd

Ik heb de registratiemelding ook gekregen met het uitvoeren van de Windows Update en dan ServicePack 1. Ik heb uiteraard niet op registeren geklikt, maar op annuleren. Nu is die SP1 dus mooi niet geinstalleerd, dus hoe moet dan dan wel?

• paknaald
  • Laatst online: 14-09 18:10
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 18:50:
Ik heb de registratiemelding ook gekregen met het uitvoeren van de Windows Update en dan ServicePack 1. Ik heb uiteraard niet op registeren geklikt, maar op annuleren. Nu is die SP1 dus mooi niet geinstalleerd, dus hoe moet dan dan wel?
das een warez-request (of wat daar op lijkt) en da mag dus nie... maar het kan wel.
verder denk ik dat het met OS-en net zo zit als met muziek-cd's en MP3'tjes -- als de prijs daalt gaan de verkopen sterker omhoog; ik ga nl. geen 300 euro dokken voor een OS, misschien wel 50...

Verwijderd

Dankzij MS zit ik nu met een illegale XP , ik heb de Home Edition gekocht , maar door moederbordproblemen en meerdere instalaties , ben ik nu genoodzaakt een illegale te draaien , omdat ik een pakket dat ik gekocht heb, niet weer kan gebruiken.

• paknaald
  • Laatst online: 14-09 18:10
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 18:58:
Dankzij MS zit ik nu met een illegale XP , ik heb de Home Edition gekocht , maar door moederbordproblemen en meerdere instalaties , ben ik nu genoodzaakt een illegale te draaien , omdat ik een pakket dat ik gekocht heb, niet weer kan gebruiken.
Maar dat is minder illegaal dan een gratis versie zoals velen. Jij hebt gewoon nog een license, alhoewel je voor het gemak, zeg tegen alle registratie-rotzooi, een cracked versie draait.

Verwijderd

paknaald schreef op 21 oktober 2002 @ 18:57:
[...]

das een warez-request (of wat daar op lijkt) en da mag dus nie... maar het kan wel.
verder denk ik dat het met OS-en net zo zit als met muziek-cd's en MP3'tjes -- als de prijs daalt gaan de verkopen sterker omhoog; ik ga nl. geen 300 euro dokken voor een OS, misschien wel 50...
okay, sorry, 's waar. 50 euro voor een OS zou idd misschien nog wel niet zo gek zijn, om de illegale handel flink de nek om te draaien. Maar ja, gratis blijft gratis natuurlijk

Verwijderd

Als je het gewoon thuis gebruikt kan er niks gebeuren want je mag officeel 1 kopie voorjezelf maken.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 19:10:
Als je het gewoon thuis gebruikt kan er niks gebeuren want je mag officeel 1 kopie voorjezelf maken.
Moet je het origineel nog wel hebben en moet je niet zo'n illegale key gebruiken he :)

Verwijderd

Met een illegale XP versie kun je Sp1 niet downen. Nu is het slimme (of wat dan ook) van microsoft dat ze steeds meer reguliere upgrades van XP in het SP1 gooien.

Zo zit bijv nu al java virtual machine in SP1, wat gebruik wordt voor de java-applets in IE. Zo wil MS zich volgens mij wapenen tegen het gebruik van illegale Xp versies. Zodat op de duur je XP versie zo onbruikbaar wordt, dat je haast wel moet overgaan op een orginele versie van XP.

Ze zijn namelijk niet slim, maar wel gek bij microsoft. :P

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 19:56
Frash schreef op 21 oktober 2002 @ 18:50:
[...]

Dit noem ik l*lkoek, weer van dat anti-piracy geblaat, laat me raden, je werkt vast bij Microsoft en wil mensen afschrikken ;)

edit:

In je profiel staat dat je XP EN hebt, waarom Engels, als je Nederlands spreekt eh :)
volgens mij was dat een grapje :*)

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 19:21:
Met een illegale XP versie kun je Sp1 niet downen. Nu is het slimme (of wat dan ook) van microsoft dat ze steeds meer reguliere upgrades van XP in het SP1 gooien.

Zo zit bijv nu al java virtual machine in SP1, wat gebruik wordt voor de java-applets in IE. Zo wil MS zich volgens mij wapenen tegen het gebruik van illegale Xp versies. Zodat op de duur je XP versie zo onbruikbaar wordt, dat je haast wel moet overgaan op een orginele versie van XP.

Ze zijn namelijk niet slim, maar wel gek bij microsoft. :P
Downloaden lukt prima hoor :P
En na de CDkey veranderen alla die willen we niet installeer je hem nog ook :)

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 21-10-2002 19:38 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:39

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zap schreef op 20 oktober 2002 @ 13:41:
[...]

Mja, waarschijnlijk gewoon net send ofzo ;)
[knip]
Het moet toch wel heel wat meer zijn geweest dan net send... Ik heb nog nooit een 'net send' gezien waarbij je op een knop kon klikken :+ (zie beginpost)

Verwijderd

Hmmz, je hoeft je geen zorgen te maken hor, maar als ze komen.....dan heb je wel een probleem!
En wat betreft die melding, nog nooit gehad of gehoord verder hoor

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 11:13
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 19:21:
Je kunt gewoon de netwerk installatie downloaden van de m$ site hoor. En als je je serial ff verandert dan kun je hem nog gewoon van de windows update downloaden. Niet zo moeilijk hoor. Dat kan iedere n00b (en dat is bewezen :P)

Wèh zedde gij??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit gaat weer eens de verkeerde kant op..

Illegale links verwijderd, en het is MS, niet M$.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.