HP Laserjet 5L probleem

Pagina: 1
Acties:

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:57
Ik heb enkele weken geleden een Hp Laserjet 5L gekocht. Het eerste probleem wat ik ermee had is dat hij meer dan 1 blaadje tegelijk door de printer trok, maar dit heb ik inmiddels weten te verhelpen door de grijze papierrol schoon te maken en het gratis reparatiesetje van HP te installeren. Maar nu heb ik het volgende probleem: Als ik meer dan 1 pagina wil afdrukken, dan print de printer netjes de eerste pagina af en hierna komt dan een lege pagina. Dan wacht de printer even en pakt weer een nieuw velletje papier wat er ook weer leeg uitkomt, waarna alle lampjes gaan branden (dus ook het errorlampje) en hij vervolgens helemaal niks meer doet. In de printerwachtrij kan ik zien dat als zich dit voordoet dat nog niet alle data naar de printer is verstuurt. Is deze printer rijp voor de sloop of heeft iemand van jullie een oplossing voor mijn probleem?

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:05

Orac

Ik mis je papa.

Misschien kan je hier wat mee:
http://www.fixyourownprinter.com/lights5.html

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

check de onderhoudsmanual... staat hier:
http://home.hetnet.nl/~speedpete/LJ5L.zip

is wel 4 MB... Ik heb ook een 5L maar het probleem dat je noemt heb ik nog nooit gehad. Zou graag ff zelf in de manual zoeken maar heb hum niet bij de hand en 4 mb van me eigen account downloaden met 56k duurt een beetje lang...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Ik reviseer voor mn werk wel eens HP printers.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat wanneer er bij zulke printer iets aan de electronica mis is dat er maar 1 goeie oplossing is.
Weggooien.

Dat soort onderdelen zijn schikbarend duur.

Alle andere problemen, zoals meerdere velletjes tegelijk of verkreukelen van het papier zou je makkelijk op kunnen lossen door een maintenance kit te bestellen.

Die dingen zijn wel vrij kostbaar maar er zit ook een fuser unit in!
verder pickup rollen (die grijze dingen die je hebt schoongemaakt)
paperfeed rollen, seperation pad (zorgt ook vaak dat ie meerdere velletjes pakt)

Dit alles zorgt ervoor dat het papier goed door de printer "rolt".

Als jij een melding krijgt dat er geen data meer wordt verstuurd dan zou het inderdaad in de electronica kunnen zitten.

Heel misschien dat je ergens (bijv rijnmond supplies) nog een tweede hands board kunt scoren voor een prikkie..

Anders luidt het advies.. Weggooien!