Toon posts:

[WinXP] Data is invalid bij install Realtek RTL 8139 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het instaleren van een netwerkkaart van Sitecom of van fit.com in mijn p4 2,4 mhz met en een 533 motherboard. komt de melding:

"An Error occured during the instalation of this device."

"The data is invalid"

OS is windows XP engelse editie

Ik heb het al tientallen keren op verschillende manieren opnieuw geprobeerd. Ook heb ik het volgende uigevoerd:

Ik heb al de nieuwe (updaded) drivers van internet gehaald.
Ook heb ik andere netwerkaarten gebruikt. (deze werkte correct in een andere compu)
Ik weet het nu niet meer.
Wie biedt de kennis en hulp? :'(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titel iets aangepast, het heeft weinig met een database te maken ;)

Heb je trouwens [google=The data is invalid] gedaan :?
Zo levert "The data is invalid" Windows XP een mogelijke oplossing.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 20-10-2002 12:50 . Reden: URL leesbaar gemaakt :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Beste Pietsnot,

Ben je er ooit achtergekomen wat het probleem is? Ik heb namelijk exact dezelfde foutmelding onder Windows 2000. Het systeem herkent de kaart als een Realtek 8139 en vervolgens krijg ik die fcking "invalid data" melding. De kaart doet het wel gewoon onder 98.

Help! _/-\o_

Elton

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:22

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Als het OS niet met een Realtek gevalletje overweg kan rest er niets anders dan een ander NICje te kopen. Vaak genoeg gehad met mijn werk als Internet via TV kabel installateur.Standaard werd r een Realtekje geleverd, in 99% van de gevallen ging het goed maar bij Win2k kon je r van uit gaan dat het niet ging werken. Ook niet met de diskette.In zo'n geval hadden wij een 3Com of Faralon kaartje bij ons dat in W2k machines altijd werkte. _/-\o_ Geloof me want ik heb r honderden geplaatst. :Z

[ Voor 6% gewijzigd door Viking Kvinne op 18-02-2003 08:39 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
onzin, realtek kaartjes moeten 100% goed werken onder windows 2000. dat win2k ze niet goed wil installen ligt aan de permissies in het register. )

als ik me het goed herinner was dit de goede sleutel (er kan er nog een zijn)

start regedit en ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI

daar staan een aantal sleutels die beginnen met VEN_bladiebla

klap deze uit en zoek bij DeviceDesc op je realtek kaart (Realtek RTL81xx of PCI network controller)

doe rechtermuisknop, eigenschappen opde hoofdsleutel (VEN_xxx) en kies permissions.

zet full control aan en gaan met die banaan :P

hier nog een support DOC van MS:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;810509

success :) :)

Verwijderd

YESSSSS! EEEEEEEINDELIJK!!! 8)7
twiekert for president! :7
twiekert wie luf joe O+
Ik was al begonnen aan een gefrustreerde reply dat ik geen optie 'permissions' kan vinden in regedit, toen ik jouw afsluitende link naar MS support zag. You're psychic! Ik heb dus net zo'n Titanium 200 gevalletje. Dankzij het fixje van MS kan ik dit berichtje via de kabel versturen ipv mijn 56k modempje.
Tenksumiljun _/-\o_

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
:) kleine moeite, heb dit probleem al vaker gehad namelijk en je kan er idd behoorlijk gek van worden als je niet weet waaraan het ligt. :P
Pagina: 1