Toon posts:

Upgrade - ervaringen met MSI

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
AMD K6 op 450MHz - zelfs m'n GSM heeft een snellere CPU (bij wijze van bijvoorbeeld). Dus: Upgraden

MSI K7T266 Pro2 gezien bij Alternate voor Eur 59,= (http://www.alternate.nl) en daar wil ik een Athlon XP PR1800+ in prikken voor Eur 109,= Maar ik heb de expertise nodig van dit forum.

1) Iemand ervaringen met dit bordje? Op tweakers.net kon ik niks vinden bij reviews
2) Passen mijn 2x128MB memory chipjes die nu in mijn bordje zitten (DRAM is het geloof ik) erin? Bordje zegt DDR RAM te ondersteunen maar ik weet niet of het RAM wat ik nu heb wel DDR is. Maakt dat uit?
3) Het zooitje past gewoon in een ATX kastje?

Alle commentaar is welkom. Heb niet veel geld, wil toch uitbreiden. 8)7

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
DDR en SDRAM hebben een andere vorm en met veel geweld krijg je ze er wel in maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Op je K6 bord zit hoogst waarschijnlijk SDRAM terwijl dit bord van MSI DDR geheugen heeft.
Dus je zal er dan ook wat DDR geheugen bij moeten kopen. Een tweede PC is ook best handig voor een brander of server =)

Verder zijn er legio borden met deze chipset dus dat zal wel goed zitten. De meeste problemen komen door slecht geheugen of goedkope prut kaarten met brakke drivers.

Het is een gewoon ATX bord dus als je zo'n kast hebt past ie er zonder problemen in.

Je moet alleen nog even kijken een FSB combinatie met die nieuwe CPU kan.
Alternate maakt nog al een rommeltje van zijn gegevens en er staat 100-133 Mhz terwijl de nieuwe athlons toch 200-266 Mhz nodig hebben. Maar welke CPU erin kan kan je wel bij MSI checken.

Senile! Senile Oekaki

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

1. gebruik de search hier, zoeken op MSI K7T266 Pro2.
2. Je huidige geheugen is geen DDR en zal je dus niet kunnen gebruiken
3. Ja

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

of je moet dus nieuwe geheugen erbij kopen (ddr geheugen) of een ecs k7s5a moederbord kopen ofzo.

Op die ecs mb kan je dus of sdram erin prikken of ddr ram geheugen erin prikken. En die loopt ook nog eens lekker die mb :) .

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 12:43:
of je moet dus nieuwe geheugen erbij kopen (ddr geheugen) of een ecs k7s5a moederbord kopen ofzo.

Op die ecs mb kan je dus of sdram erin prikken of ddr ram geheugen erin prikken. En die loopt ook nog eens lekker die mb :) .
Die ECS-borden zijn alleen niet echt (of eigenlijk echt niet :)) geschikt om over te klokken, mocht je dat nog interessant vinden.
Ik heb zelf nu een maandje het MSI-bordje waar je naar vroeg, en dat voldoet vooralsnog prima (wel eerst een processor mee gemold, maar dat was gewoon een verkeerd gemonteerde koeler, |:( ad infinitum...)

Nomen nescio

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het bordje KT266 heet ga ik er maar vanuit dat dat voor de FSB snelheid staat. Hoe dan ook --> ik ga ook maar RAM bankjes kopen. 8)7 en dan zie ik wel hoe het loopt. Eeuwige discussie: Intell of AMD? Ik ben tevreden met AMD dus daar ga ik maar mee verder.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag over die FSB. Dit haal ik van de MSI.COM.TW site
Chipset
VIA® KT266A Chipset
- FSB @200/266MHz
- AGP 4X and PCI Advanced high performance memory
controller

VIA® VT8233A Chipset
- High Bandwidth V-link Client controller
- Integrated Hardware Sound Blaster/Direct Sound AC97 audio
- Ultra DMA 33/66/100/133 master mode PCI EIDE controller
- ACPI
FSB
100/133MHz clocks are supported
Hij zegt dus FSB op 200/266 MHz, onderaan staat echter 100/133MHz. Wordt dit getal verdubbeld ofzo? Krijgt de door mij beoogde AthlonXP er problemen mee of past die gewoon?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de reviews en zoek op GoT naar topics over dat plankje..

Wat betreft de technische details: check de PMG FAQ en de DOC FAQ.. Als je daar nog steeds niet uitkomt, dan verwijs ik je graag naar www.beginnersweb.nl zoals staat uitgelegd in de FAQ Forumgedrag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.