Toon posts:

Verschil 5400 - 7200 toeren in temp. ?

Pagina: 1
Acties:
  • 15 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan om binnenkort een hd er bij te kopen , nou komt mijn systeem toch wel aardig op tempratuur (45-55 hd en 45 - 55 proccesor, systeem 35 -40) en een nieuwe hd maakt natuurlijk ook weer warmte.

Ik vraag me dus af of er veel warmte verschil tussen verschillende toerentallen zit , wordt een 7200 veel warmer als een 5400 ?

(Ja ik heb de search gebruikt , maar helaas kwam er niet echt een goed antwoord uit)(En nee ik wil geen extra cooling , i hou mijn pc liever ze stil mogelijk :) )

Greetz , Rob ..

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-03 06:31
Hoi rob,

Ik adviseer je om even te kijken op storagereview.com, en daar wat reviews te lezen.

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:23
een 7200 draait meer toeren per minuut, dus is hij waarschijnlijk wel warmer als een 5400

Verwijderd

zet gewoon een simpele fan onderaan je hdd...bijft hij langer leven en alles wordt koeler.....wil je een stiller comp..bouw een kast op de compu doe daar geluiddempende schuim om heen en voila stiller comp die ook nog eens koel is..heb ik ook gedaan en ik downloaden 24/7 en nog lekker slapen..alleen een nadeel...moet weer me verwarming gebruiken vanwege de koelere machine

Verwijderd

Ja, die 7200RPM harde schijfen kunnen veel warmer woorden dan een 5400RPM schijf. zet er dan ook een simpele fan onder voor de temp en levensduus van je HD. plak ook nooit die 2 HD;s tegen elkaar aan. (was bij mij de moord voor me IBM's 7200RPM :( )

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 18:52:
[knip]
alleen een nadeel...moet weer me verwarming gebruiken vanwege de koelere machine
Die folie zal wel geweldig zijn. Maar een ding is niet waar. Hoe goed je je PC ook isoleert, hij blijft ongeveer even veel warmte produceren, dus met of zonder fans of isolatie.

p.s. je moet je verwarming weer gebruiken omdat het tering koud is buiten :-)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beter opletten bij Natuurkundelessen..

meer toeren = meer luchtweerstand = meer wrijving = meer warmte

Dit is onderhand ook wel algemeen bekend, dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.