Toon posts:

Vraag over BIOS piepjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje, ik heb een MSI KT3 Ultra 2 mobo en als hij opstart geeft hij 1 lang en 3 korte piepjes, nu heb ik al gezocht op de website van AMI wat het betekent
Your computer has memory problems. First check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. First check your SIMM's. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks that your CPU finds its first 64K of base memory in. You'll need to consult your manual to see which bank is first
nu heb ik mijn DDR geheugen getest in een ander systeem en daar werkt het wel goed, dus dan neem ik aan dat het ligt aan die eerste 64k geheugen.
Is dat een probleem wat makelijk verholpen kan worden??
IK heb het mobo nog niet zolang dus ik denk dat het wel onder de garantie van MSI valt, maar als iemand anders een goeie oplossing ervoor heeft dan hoor ik het graag

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Schakel in de BIOS de L2 cache eens uit. Zie ook de troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 20 oktober 2002 @ 12:10:
Schakel in de BIOS de L2 cache eens uit. Zie ook de troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ :)
Sorry heeft niet geholpen, iemand anders nog iets bruikbaars :D

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Heb je je timings mischien aan de krappe kant?
Probeer eens om je geheugen op cas2.5 of cas 3 te zetten.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
igg schreef op 20 oktober 2002 @ 13:13:
Heb je je timings mischien aan de krappe kant?
Probeer eens om je geheugen op cas2.5 of cas 3 te zetten.
Ik heb het geheugen er inzitten (twinmoss PC2100 CL2.5) dat eerst altijd in mijn oude systeem zat.
Ik kan het alleen veranderen naar CL 2 of 2.5, maar het maakt allebei niks uit
steeds het zelfde 1 lang en 3 korte piepjes

Verwijderd

Ik heb hier een gelijkaardig probleem:

Een kennis heeft ook een MSI KT3-Ultra 2 > Soms start de pc niet normaal op en krijgt hij biepjes te horen (Biepjes tonen aan dat er een fout is met het RAM geheugen).

Nadat hij zijn geheugen in een ander slot steekt, start de pc wel normaal op.

Een paar dagen gebeurt weeral hetzelfde. Dus hij versteekt zijn RAM geheugen terug op de orginele plaats en de pc werkt weer normaal.

Iemand een idee hoe dit komt ?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

mischien controller op het mobo defect?
probeer ergens even een reepje te lenen om dat te testen.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Pagina: 1