Toon posts:

[PHP] Sessies en Subdomeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een eigen server met apache 1.3.26 en php 4.1.2.

Op men main site (dus in /var/www) gebruik ik sessie-based login systeem. Werkt perfect :)

Maar nu draai ik op een subdomein (in /home/usertje bv) OOK een sessie-based login systeem. Dat subdomein staat als VirtualHost gedeclareerd in de apacheconfig file en als ik mijn sessie variabelen dezelfde naam geef in deze site als van men main site, dan leest ie dus de waarde uit van men main site :?

Ik heb gezocht hoe je dit moet oplossen, maar niet meteen iets concreets gevonden buiten session_name() gebruiken. En dit werkt dan ook. Hij leest op men subdomein site dan terug de goede waarde uit de sessie variabele.

Maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit -bij hosting- een session_name heb moeten gebruiken. Dus is het eigenlijk wel normaal dat dit gebeurt ? Heb ik ergens een verkeerde instelling gebruikt dan of zo ? :'( Errug veel vind ik er niet over ...

Graci

Verwijderd

gewoon een van de 2 sessies een andere naam geven en je hebt nergens meer last van :),
het klopt wel dat ie dat doet, heb het zelf ook gehad...

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Het hangt er ook een beetje vanaf welk domein je hebt. De server gebruikt een cookie om jou te identificeren. Dat cookie is alleen geldig voor dat ene domein, en volgens mij worden vhosts daar ook onder begrepen.

Dus zover ik weet is dit correct gedrag, en dien je het ook op die wijze aan te pakken :).

Verwijderd

Topicstarter
ja idd session_name() werkt perfect maar het kon zijn dat je dit kon verhelpen met iets in te compileren of zo :)