LG dvd speler geeft geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 13:02

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
ik heb op de pc dumpdag een dvdspeler gekocht, gewoon van zo'n goedkoop rommelstandje. maar het probleem is nu hij werkt prima leest cd-roms dvd's en al het andere, maar het geluid werkt niet. (wel lekker stil hoor daar niet van :Z )
nu wou ik vragen is het mogelijk dit op te lossen door de dvd open te schroeven en er iets aan te veranderen? (ik heb hier geen verstand van 8)7 ), of is het softwarematig op te lossen?
het type speler is een LG DVD-rom DRD 8080B
bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14892

hoe bedoel je precies met hij geeft geen geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
heb je zo'n audio kabeltje vast gemaakt? (dvd <---> geluidskaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
jah ik heb een kabeltje vastgemaakt, en het is een goed kabeltje want het heeft hiervoor gewoon gewerkt. maarhij geeft ook geen geluid bij de koptelefoon uitgang aan de voorkant van de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
heel klein schopje (ik zit er echt mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je bedoelt met 'het geluid' neem ik aan alleen audio-CD's. Heb je al gekeken of het misschien een beveiligde audio-CD betreft? Krijg je in de software om CD's te spelen wel de tracklist te zien?

Owja, kicken binnen iets meer dan 3 uur wordt niet gewaardeerd, wacht daar in het vervolg gewoon 24 uur mee.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
ik heb geprobeerd om een dvd af te spelen en daarbij kreeg ik geen geluid ,ook heb ik en een normale en een zelf samengestelde cd geprobeerd en bij alledrie had ik geen geluid.
offtopic zal niet meer zo snel kicken \offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23311

Bij wat voor 'rommel'-standje heb je die gekocht?
Kreeg je er nog garantie bij? Niet naar gevraagd?
Heb een boel rommelstands gezien daar, maar daar zou ik zeker geen DVD-player kopen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Speelt 'ie ze uberhaupt wel af ? Ik bedoel, als je in bijvoorbeeld Winamp de CD afspeelt telt 'ie dan wel, en werkt de visualisation ook ? Staat het geluid van de CD-speler niet gedempt in Windows ?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Angels_Dragon schreef op 20 oktober 2002 @ 14:05:
heel klein schopje (ik zit er echt mee)
Dan nog, in de toekomst gewoon niet meer doen! Dit kan je een OW opleveren wanneer je in herhaling valt.. Zie de FAQ Forumgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 06:51
Ik neem aan dat het geluid van een DVD niets te maken heeft met de sound out van de DVD-speler. Bij mij heb ik dat kabeltje naar de geluidskaart niet eens aangeloten.

Als je je DVD afspeeld met een pakket als PowerDVD (kreeg ik gratiz bij mijn DVD speler) dan loopt geluid netzoals bij een MP3-tje vanaf de HDD via je moederbord naar je geluidskaart.
De volumeschuif die je nodig hebt is de WAVE/Mp3 schuif en de mastervolume schijf.

Lukt het je wel om een mp3-tje of een .wav bestand af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Matsu_matsu schreef op 20 oktober 2002 @ 20:13:
Ik neem aan dat het geluid van een DVD niets te maken heeft met de sound out van de DVD-speler. Bij mij heb ik dat kabeltje naar de geluidskaart niet eens aangeloten.

Als je je DVD afspeeld met een pakket als PowerDVD (kreeg ik gratiz bij mijn DVD speler) dan loopt geluid netzoals bij een MP3-tje vanaf de HDD via je moederbord naar je geluidskaart.
De volumeschuif die je nodig hebt is de WAVE/Mp3 schuif en de mastervolume schijf.

Lukt het je wel om een mp3-tje of een .wav bestand af te spelen?
hij speelt geen enkel geluiod van een cd'tje af, hij leest ze keurig heb gewoon beeld maar helaas geen geluid.
maar als ik mijn oude cd-rom speler erin doe en hetzelfde draadje aansluit is er wel geluid das het ligt echt aan de speler zelf

reactie op RCy2K
het ding heeft me bijna niks gekost hoor was maar 5 pleuro en er werd bij gezegd dat er een behoorlijke kans was dat hij het niet zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23311

Angels_Dragon schreef op 20 oktober 2002 @ 22:54:
[...]

hij speelt geen enkel geluiod van een cd'tje af, hij leest ze keurig heb gewoon beeld maar helaas geen geluid.
maar als ik mijn oude cd-rom speler erin doe en hetzelfde draadje aansluit is er wel geluid das het ligt echt aan de speler zelf

reactie op RCy2K
het ding heeft me bijna niks gekost hoor was maar 5 pleuro en er werd bij gezegd dat er een behoorlijke kans was dat hij het niet zou doen.
*grinz* zoiets vermoedde ik al!

Openschroeven dat ding! voor 5 pleuro's kun je je geen buil vallen :+
Mogelijk is er een (soldeer)verbindinkje losgetrild :p
En anders weet je tenminste voor 5 pleurootjes hoe zo'n speler er van binnen uitziet. Kan makkelijk zijn als je een duurder ding mag repareren >:)

edit:

Heb hier trouwens ook een op de dumpdag gekochte LG DVD-ROM player liggen. Ander type dat wel :9~ Maar die van mij heeft net als alle CD-ROM drives die ik gezien heb een digitale uitgang.

Heb je een beetje moderne geluidskaart? Sluit dan de 2 pins (SP_DIF heet dat ding dacht ik :+) eens aan op de SP_DIF_IN van je geluidskaart. Op de DVD zijn dat de uiterste 2 pennen naast de normale LINE_OUT.

Waarschijnlijk geeft ie dan wel een kik! O-)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 23311 op 20-10-2002 23:47 . Reden: audio brainwave :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 06:51
Nogmaals,

Je hoeft het apparaat niet open te schroeven en een kabeltje te maken. Het geluid van een DVD loopt niet via een kabeltje naar de geluidskaart. Het loopt gewoon via de chipset. Dus als windows de DVD speler herkent en beelden kan weergeven dan kan hij ook geluid maken!.

Dus controleer eens of je een mp3-tje kan afspelen. Ik heb dat kabeltje niet eens aangesloten en toch heb ik al 6 CD's in full 6 kanaals geluid gezien.

Het klopt dat als je een audio CD in je CDromspeler doet dat hij dan het geluid (analoog) over dat kabeltje naar de geluidskaart stuurt en dat je dan met de 'cd rom' schuif het volume kan regelen.

Bij DVD's heb je niets aan dat kabeltje!!!

edit:
als je hem niet aan de praat krijgt wil ik hem wel voor 7,5 Euro overnemen van je en zelf testen, ik woon in Schiedam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Matsu, wie zegt dat het gaat om het afspelen van een DVD ? Waarschijnlijk werkt het afspelen van geluid bij een film, of MP3, wel gewoon, want dat is eigenlijk gewoon data. Ik denk dat het gaat om het afspelen van een audio-cd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
the lunatic heeft gedeeltelijk gelijk het afspelen van een gewoon filmpje werkt wel met geluid, maar zodra ik de dvd aansluit kan hij geen geluid meer van cd's afspelen.

ik heb hem vandaag even opengeschroeft en heb eens goed naar het geluidschipje gekeken, maar ik kan geen losse draadjes of soldeerpuntjes vinden dus dat is het niet.

en dat over de digitale uitgang ik heb een onboard geluidskaart en daar zit voor zover ik kan zien geen digitale ingang op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 09:48
erg domme opmerking waarschijnlijk,maar heb je ook gekeken in je configscherm bij geluid en het slider geprobeerd bij cd-rom? Ik kan het weten dat dat het wel eens kan zijn :X

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68536

master en slave settings???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

TheLunatic schreef op 20 oktober 2002 @ 19:17:
Speelt 'ie ze uberhaupt wel af ? Ik bedoel, als je in bijvoorbeeld Winamp de CD afspeelt telt 'ie dan wel, en werkt de visualisation ook ? Staat het geluid van de CD-speler niet gedempt in Windows ?
toastingnow schreef op 21 oktober 2002 @ 15:27:
erg domme opmerking waarschijnlijk,maar heb je ook gekeken in je configscherm bij geluid en het slider geprobeerd bij cd-rom? Ik kan het weten dat dat het wel eens kan zijn :X
:7 De kans is inderdaad groot dat dit het probleem is...

overigens hebben de meeste cd/dvd-roms 2 uitgangen voor audio, heb je ze allebei al geprobeerd ? En op je geluidskaart alle ingangen geprobeerd ? Kabeltje niet verkeerd om zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
het kabeltje zit zeker niet verkeerd om want ik heb dat kabeltje laten zitten van me cd-rom en die gaf wel geluid.
en die slider van de cd-rom kan ik niet vinden (ik heb windows ME voor de duidelijkheid)

Pagina: 1