Dan staat dit fout in PMG..
[PMG] > [DOC]
kheb zelf corsair met zo'n zwarte heatspreader erop, maar die is gewoon van aluminium.
kdenk btw dat je niet betere hebt dan die thermaltake dingen.
ze zijn er dacht ik niet vna koper, ofzo
maarja, t zal allicht helpen, maar reken niet op een wonder
t is natuurlijk beter om er gewoon blokjes op te zetten, ipv een plaatje
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Niemand weet iets nog tips om hem koeler te houden ?
Ik wil bij ocshop.nl ff die heatspreadertjes halen krijg je er ook nog ff 2 ramsinks bij, die pleur ik op mn GF 4 ti4200 alhoewel ik er al 4 op heb maar die zij zo klein
En dan koop ik er meteen zòn xp unlock kitje bij
Maar als iemand nog tips heeft voordat ik hem koop doe het dan vlug
hem is het reepje ram?caspergt schreef op 20 oktober 2002 @ 10:43:
Oke sorry BalusCk`wist niet dat dit al "Die hard overclocking" was
maarja
Niemand weet iets nog tips om hem koeler te houden ?
Ik wil bij ocshop.nl ff die heatspreadertjes halen krijg je er ook nog ff 2 ramsinks bij, die pleur ik op mn GF 4 ti4200 alhoewel ik er al 4 op heb maar die zij zo klein![]()
En dan koop ik er meteen zòn xp unlock kitje bij
Maar als iemand nog tips heeft voordat ik hem koop doe het dan vlug
nja, je kan er gewoon blokjes opzetten ipv een spreader, hoor
dat werkt nog beter ook, alleen neemt t wat meer ruimte in.
Alone at last
Just nostalgia and I
Van nexus, die koop ik dan maar wle bij een andere shop maar maakt niet uit ik ga het gewoon uit proberen
ik wil strax wel overgaan op zo'n corsair dingetje met platinum heatspreadercaspergt schreef op 20 oktober 2002 @ 10:51:
Na ik heb net een betere gezien van koperlijkt net als op zòn Geil ram module
Van nexus, die koop ik dan maar wle bij een andere shop maar maakt niet uit ik ga het gewoon uit proberen
maarja, t ziet er ieg leuk uit met zo'n koperen dingetje
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Die werken perfect, en zijn exact het zelfde als de GEIL en Mushkin heat spreaders.
Verwijderd
Als je geen hoge fsb kan draaien zijn ze idd voor de show, maar als je fsb's van boven de 200 gaat draaien dan zijn ze niet voor de show!Okyah schreef op 20 oktober 2002 @ 10:34:
Ik denk niet dat t heel veel uitmaakt, hoor, die heatspreaders zijn m.i. vooral voor de show
kheb zelf corsair met zo'n zwarte heatspreader erop, maar die is gewoon van aluminium.
maarja, t zal allicht helpen, maar reken niet op een wonder
t is natuurlijk beter om er gewoon blokjes op te zetten, ipv een plaatje
Dat is het ook niet.. Maar er staat ook 1 meer relevant woord in de naam van dit subforum.. Ja, juist: Coolingcaspergt schreef op 20 oktober 2002 @ 10:43:
Oke sorry BalusCk`wist niet dat dit al "Die hard overclocking" was
Verwijderd
xxlcases.nl heeft ze, een goede airflow in je kast doet veel meer dan er maar heatspreaders bij plaatsen ..caspergt schreef op 20 oktober 2002 @ 10:28:
Wie kent nog meer heatspreaders die te koop zijn voor ddr ram.
Ik weet al dat Thermaltake ze heeft maar ik wil ze van de beste kwaliteit kopen.
Mischien ga ik ook nog proberen arctic silver op mn geheugen bankjes te smeren en dan een ddr heatspreader er op doen, zou dat helpen ?
Alvast bedankt
Verwijderd
Okyah schreef op 20 oktober 2002 @ 10:34:

http://www.perfect-systems.nl
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Yo ik heb een goede airflow, 2 intake casefans 1 out blazer plus 2 koelers op mn vid kaartVerwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 12:18:
[...]
xxlcases.nl heeft ze, een goede airflow in je kast doet veel meer dan er maar heatspreaders bij plaatsen ..
Maar hij wil gewoon niet hoger, mischien koop ik ook nog rounded ide kabels
Verwijderd
Toch wel hilarisch dat de reepjes DDR ram zonder heatsinks het best getest worden.Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 11:40:
Als je geen hoge fsb kan draaien zijn ze idd voor de show, maar als je fsb's van boven de 200 gaat draaien dan zijn ze niet voor de show!
Zie b.v. ook dit verhaaltje op de FP: nieuws: Vergelijkingstest PC2700 DDR SDRAM
Quote "The pick of the bunch is in my opinion Samsung's own brand memory, which as well as being the fastest tested is the third cheapest."
IMO zijn die dingen echt alleen maar goed voor de marketing
Bnet pindle#2913
39
Verwijderd
Als jij een fsb boven de 240 gaat draaien, zonder ddr heatspreaders of met, dan merk jij het verschil echt wel!!!warp schreef op 20 oktober 2002 @ 17:09:
[...]
Toch wel hilarisch dat de reepjes DDR ram zonder heatsinks het best getest worden.
Zie b.v. ook dit verhaaltje op de FP: nieuws: Vergelijkingstest PC2700 DDR SDRAM
Quote "The pick of the bunch is in my opinion Samsung's own brand memory, which as well as being the fastest tested is the third cheapest."
IMO zijn die dingen echt alleen maar goed voor de marketing
Ik heb nog nooit arctic silver gebruikt
Ik hoop dat AS III op mn proc en ram er een paar graadjes afhaalt (voor de proc is voor mij 2 graadjes al genoeg) en zoals vele tweakers het met mij eens zijn
Plus een V7+ moet ik de 2 Ghz wel halen hoop ik, of mischien 2.1 je weet maar nooit.
Dit is de eerst beetje extreme overclock die ik eigenlijk ga maken.
wie denkt dat ik de 2 Ghz ga halen nu ?
(P.S. Ik heb het nog niet ik heb het besteld bij ocshop.nl)
Ik heb 1x passieve en 1x actieve thermaltake koeling op m'n 2 reepjes infineon 256Mb ddr. Als ik nu m'n kast stoot, gaat het reepje met de actieve koeler los zitten en ben ik 256Mb ram kwijt. Kast open en weer een beetje met die dimm rommelen en t is weer goed. Dus erg handig is t ook weer niet. Het kan ook zijn dta m'n dimm sloten een beetje gammel zijn natuurlijk.
Zijn nu in bestelling
EDIT, wat nu volgt klopt niet, ik ben
dude, sorry hoor,voor iets niet weten --> hoezo denigrerend zijn ?
sjeezj
maarja
kdenk niet dat je er bijster veel aan die plaatjes hebt, neem toch gewoon blokjes, dat is beter
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Okyah schreef op 20 oktober 2002 @ 22:27:
[...]
dude, sorry, hoor, voor iets niet weten, hoezo denigrerend zijn ?
sjeezj
wat is t?
ik vatte gewoon neit,waarom hij zo selectief een zin uit mn post nam om vervolgens enkel mn ongelijk te bewijzen.
ik bedoel, als iemand iets fout heeft, moet je em daar wel op wijzen, maar hij deed t imo gewoon wat te onaardig... EDIT --> niet en ik ben wel een bit gek
en dan word ik meteen verder bekritiseerd?
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
OnaardigOkyah schreef op 20 oktober 2002 @ 22:32:
[...]
wat is t?
ik vatte gewoon neit,waarom hij zo selectief een zin uit mn post nam om vervolgens enkel mn ongelijk te bewijzen.
ik bedoel, als iemand iets fout heeft, moet je em daar wel op wijzen, maar hij deed t imo gewoon wat te onaardig...
en dan word ik meteen verder bekritiseerd?ik vat t niet. nja.
Jij bent wel erg gevoelig
Hypersensitief heet dat
maar sorry, hoor, maar ik vind idd dat t een bit onaardig was, helemaal geen text erbij enzo en jij komt btw ook wat vijandig over..
kheb toch niets verkeerd gedaan en dan krijg ik dit. Enkel omdat ik een ding niet weet.
maar dat
EDIT: Eigenlijk wassie WEL vriendelijk en is Okyah een bit
maarja, ik zal dan maar aannemen dat iedereen eigenlijk hier heel aardig tegen me is, ok, dus als je iets tegen me hebt --> zeg dat dan, want dan hoef ik niet te twijfelen
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Hey kerel... waar haal je al die wijsheid ineens vandaan dan!!!!!?????? Ik heb er niks bijgezet en jij gaat dan ff woorden in mijn mond leggen!!? WTF!? Wat is dat nou?Okyah schreef op 20 oktober 2002 @ 22:32:
[...]
wat is t?
ik bedoel, als iemand iets fout heeft, moet je em daar wel op wijzen, maar hij deed t imo gewoon wat te onaardig...
en dan word ik meteen verder bekritiseerd?ik vat t niet. nja.
Het feit dat ik die dingen laat zien is om te laten zien dat er koperen HS te koop zijn bij perfect systems. Helemaal voorgekauwd speciaal voor jou en jij zeikt me af? Niet te geloven...
sorry, maar ik vond t gewoon wat denigrerend, nja, zo kwam t bij mij overVerwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 23:16:
[...]
Hey kerel... waar haal je al die wijsheid ineens vandaan dan!!!!!?????? Ik heb er niks bijgezet en jij gaat dan ff woorden in mijn mond leggen!!? WTF!? Wat is dat nou?
Het feit dat ik die dingen laat zien is om te laten zien dat er koperen HS te koop zijn bij perfect systems. Helemaal voorgekauwd speciaal voor jou en jij zeikt me af? Niet te geloven...Zal nog es wat zoeken voor je.. *vloekt*
*Okyah doet dit
sorry
*shame-modus*
kzal je geen woorden meer in de mond leggen, mkae? --> allemaal weer vriendjes?
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Ik dacht ik zet de link er ook nog ff bij.. Als ik had gereageerd zoals jij dacht dan had ik de link wel weggelaten en er een "leuke" tekst bijgezet om het ff in te wrijven..ok?Okyah schreef op 20 oktober 2002 @ 23:20:
[...]
sorry, maar ik vond t gewoon wat denigrerend, nja, zo kwam t bij mij over
*Okyah doet ditomdat hij een bit stom is geweest.*
sorry
*shame-modus*
![]()
kzal je geen woorden meer in de mond leggen, mkae? --> allemaal weer vriendjes?
Excuses aanvaard
Ok, Okyah is een bit too sensitive...Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 23:24:
[...]
Ik dacht ik zet de link er ook nog ff bij.. Als ik had gereageerd zoals jij dacht dan had ik de link wel weggelaten en er een "leuke" tekst bijgezet om het ff in te wrijven..ok?
Excuses aanvaard
je bent lief!
nu ga ik weer vrolijk door t leven
(Ieg heb je mn naam niet verkeerd gespeld
Maarja, ik zal dan zelf geen teksten meer bij posts verzinnen
(Ieg heb je mn naam niet verkeerd gespeld
ik is weer blij
Alone at last
Just nostalgia and I
Ook dan heb je veel meer aan een fatsoenlijke 8cm fan die je je DIMMs laat koelen dan aan die crappy heatsinks.Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 22:03:
Als jij een fsb boven de 240 gaat draaien, zonder ddr heatspreaders of met, dan merk jij het verschil echt wel!!!
Heb je die test overgens wel gelezen? Want die gaat juist over hoe OC'baar ze zijn... degene met heatsinks waren veel slechter OC'baar dan die zonder.
Een goede airflow icm koperen heatspreaders lijkt me ook wel een goede combi anders...warp schreef op 21 oktober 2002 @ 14:58:
[...]
Ook dan heb je veel meer aan een fatsoenlijke 8cm fan die je je DIMMs laat koelen dan aan die crappy heatsinks.
Heb je die test overgens wel gelezen? Want die gaat juist over hoe OC'baar ze zijn... degene met heatsinks waren veel slechter OC'baar dan die zonder.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
ddr 3000.. chill wil ik ook welSpice schreef op 20 oktober 2002 @ 12:51:
Ik heb de thermaltake (alu) op 2 Crucial 2100 DDR-reepjes geplakt, deze toen tegenwoordig 190 = DDR 3000+. Ik weet nu niet hoe ze het doen zonder die reepjes, ik weet nog dat ik 186 haalde zonder ze, dus een echte superverbetering, nou nee.
Erm, er is inmiddels ook al PC3200 en van Corsair zelfs PC3500 DDR-SDRAM
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
of is nou 3500 400mhz nee toch, ben nou ook ff ant denken
bla?
Verwijderd
DDR3200 bestaat niet. Het is PC3200. En PC3200 is 200Mhz btw. Omdat het ddr is zeggen ze vaak 400Mhz. Per clockcycle verwerkt hij 2 instruties ipv 1 dus is het net of het 400Mhz is..Q-bone schreef op 21 oktober 2002 @ 17:49:
jaddr2700 is 333mhz, ddr3200 is 400Mhz
of is nou 3500 400mhz nee toch, ben nou ook ff ant denken
Verwijderd
Ja lol, lees dan ook eens een keer wat ik zeg!!! Ik zeg toch dat op die snelheden heatspreaders nut hebben, ik zeg toch niet dat je dan een 80mm fan erop moet zetten, of wel dan??warp schreef op 21 oktober 2002 @ 14:58:
[...]
Ook dan heb je veel meer aan een fatsoenlijke 8cm fan die je je DIMMs laat koelen dan aan die crappy heatsinks.
En wat maakt die test nou uit, wat zegt die test nou?? Helemaal nix, je zit verschillende modules met verschillende chipjes. Je ziet toch niet dat ze 1 module hebben gepakt en die hebben getest met en zonder heatspreader?
Sorry, maar jij bent anders toch echt degene die niet goed leest.Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 18:49:
Ja lol, lees dan ook eens een keer wat ik zeg!!! Ik zeg toch dat op die snelheden heatspreaders nut hebben, ik zeg toch niet dat je dan een 80mm fan erop moet zetten, of wel dan??
Ik zei alleen maar dat een 8cm fan veel effectiever is dan een heatspreader. Punt.
Is dat nu echt zo moeilijk om te begrijpen?
Tuurlijk maakt dat uit. De reepjes met heatsinks worden anders wel aangeprezen als de 'ultieme' reepjes voor OC'en door de resp. fabrikanten. Alleen geeft die test een heel andere uitslag... m.a.w. ze worden kant en klaar verkocht met heatspreaders erop en toch presteren ze minder dan gewone reepjes zonder heatsinks.En wat maakt die test nou uit, wat zegt die test nou?? Helemaal nix, je zit verschillende modules met verschillende chipjes. Je ziet toch niet dat ze 1 module hebben gepakt en die hebben getest met en zonder heatspreader?
En ik weet wel zeker dat deze factory-installed heatsinks beter zijn gemonteerd dan hoe de gemiddelde DYI tweaker ze erop plakt, dus ze zouden dan ook beter moeten koelen. Maar dat doen ze dus niet.... laat staan met DYI heatsink kitjes.
Verwijderd
Waar staat dat ze niet beter koelen??warp schreef op 22 oktober 2002 @ 16:59:
[...]
Sorry, maar jij bent anders toch echt degene die niet goed leest.
Ik zei alleen maar dat een 8cm fan veel effectiever is dan een heatspreader. Punt.
[...]
Tuurlijk maakt dat uit. De reepjes met heatsinks worden anders wel aangeprezen als de 'ultieme' reepjes voor OC'en door de resp. fabrikanten. Alleen geeft die test een heel andere uitslag... m.a.w. ze worden kant en klaar verkocht met heatspreaders erop en toch presteren ze minder dan gewone reepjes zonder heatsinks.
En ik weet wel zeker dat deze factory-installed heatsinks beter zijn gemonteerd dan hoe de gemiddelde DYI tweaker ze erop plakt, dus ze zouden dan ook beter moeten koelen. Maar dat doen ze dus niet.... laat staan met DYI heatsink kitjes.
Verwijderd
Ik vind de TT spreaders wel goed, anders kan je altijd nog corsair nemen
Verwijderd
Doe het maar niet op je ram!!! Grote kans dat je je ram verneukt...caspergt schreef op 20 oktober 2002 @ 22:18:
Yo ik heb een unlock kitje gekocht en maar die nexus ddr heatspreaders en Arctic silver III
Ik heb nog nooit arctic silver gebruiktvan mn pa mag ik niet aan de proc zitten maarja een tweaker moet doen wat een tweaker moet doen
Ik hoop dat AS III op mn proc en ram er een paar graadjes afhaalt (voor de proc is voor mij 2 graadjes al genoeg) en zoals vele tweakers het met mij eens zijnelke graad telt
Plus een V7+ moet ik de 2 Ghz wel halen hoop ik, of mischien 2.1 je weet maar nooit.
Dit is de eerst beetje extreme overclock die ik eigenlijk ga maken.
wie denkt dat ik de 2 Ghz ga halen nu ?
(P.S. Ik heb het nog niet ik heb het besteld bij ocshop.nl)
Verwijderd
Je moet die test niet zo serieus nemen. Het ligt ook aan het mobo. Versteeg heeft er al het een en ander over gezegd... Feit is gewoon dat heatspreaders wel helpen. Alleen niet als jij 166Mhz draait. Verwacht ook geen wonderen. Met of zonder scheelt een paar mhz. En die test geloof ik btw niet zo. Kingmax zou het brakste mem ooit moeten zijn volgens hun (niet dat het nou supergoed is). Toch zijn er tweakers die het aardig snel hebben lopen...warp schreef op 22 oktober 2002 @ 16:59:
[...]
Sorry, maar jij bent anders toch echt degene die niet goed leest.
[...]
Tuurlijk maakt dat uit. De reepjes met heatsinks worden anders wel aangeprezen als de 'ultieme' reepjes voor OC'en door de resp. fabrikanten. Alleen geeft die test een heel andere uitslag... m.a.w. ze worden kant en klaar verkocht met heatspreaders erop en toch presteren ze minder dan gewone reepjes zonder heatsinks.
Verwijderd
Idd, en dat probeer ik hem nou uit te leggenVerwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 18:26:
[...]
Je moet die test niet zo serieus nemen. Het ligt ook aan het mobo. Versteeg heeft er al het een en ander over gezegd... Feit is gewoon dat heatspreaders wel helpen. Alleen niet als jij 166Mhz draait. Verwacht ook geen wonderen. Met of zonder scheelt een paar mhz. En die test geloof ik btw niet zo. Kingmax zou het brakste mem ooit moeten zijn volgens hun (niet dat het nou supergoed is). Toch zijn er tweakers die het aardig snel hebben lopen...
Ik hoop dat je het nu gelooft