NEC PCI to USB enhanced host controller

Pagina: 1
Acties:

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 16:03
Na installatie van een sitecom USB 2.0 kaart krijg i telkens de melding "nieuwe hardware gevonden. De wizard vind de driver wel, installeerd een paar bestanden en bij het laatste bestand zegt het dat het dat het systeem het opgegeven bastand niet kan vinden. Druk ik dan op okee dan begint het weer van voor-af-aan tenzij ik op annuleren druk maar dan krijg ik deze melding weer als ik de computer opnieuw opstart/aanzet. De twee nieuwe soorten hardware die windows XP pro vind zijn "Nec PCI to USB enhanced host controller" en "USB 2.0 Root Hub Device.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Vanaf sitecom.nl heb ik al de goede driver gehaalt!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Welk OS?
Dat maakt voor USB2 namelijk nogal wat uit...

• gromnl
Windows XP proffesional

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:46

Zak

Ik heb deze kaart zonder problemen geinstalleerd op XP pro zonder SP1. Ook op win2k trouwens.

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 07:01
Heb je voor USB 2.0 niet apparte drivers nodig?

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• gromnl
SP1 niet ge-installeerd, rede: diverse programma's gedragen zich een stuk trager. Ja, je heb voor USB2.0 aparte drivers nodig van de fabrikant en ook die zijn ge-installeerd. Heeft iemand een oplossing die misschien werkt?

• Zak

Zak

Heb je de driver alleen van de site gehaald? Of heb je ook de driver van de bijgeleverde cd geprobeerd?

• gromnl
Zowel de diskette (v1.6) als de 2 nieuwe van de site 2.03 en 2.05 geven het zelfde probleem, de kaart doet het overigens wel er staan alleen in apparaat beheer een uitroep teken voor Nec PCI to USB enhanced host controller en USB 2.0 Root Hub Device. Hoewel ik niet denk dat deze op de 2.0 manier communiceerd maar blijft hangen op de oude usb snelheid.

• Zak

Zak

Dat is vreemd ik had geen diskette maar een cd bij de Sitecom USB2 kaart.
Zowel bij de PCI als de PCCard versie.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

de microsoft driver van de windowsupdate site werkte bij mij beter dan de sitecom driver. maar ik draai windows 2000 pro.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• gromnl
Windows XP heeft geen driver via windowsupdate ik ben em idergeval niet tegen gekomen

• gromnl
Zak schreef op 20 oktober 2002 @ 17:28:
Dat is vreemd ik had geen diskette maar een cd bij de Sitecom USB2 kaart.
Zowel bij de PCI als de PCCard versie.
Het betreft sitecom product: CN-014 PCI USB 2.0 card
Hierbij zat geen cd maar een floppy

Verwijderd

Had ik het forum eerder gelezen had ik de kaart misschien niet gekocht, maar helaas ik heb dezelfde kaart met CD. hebben jullie uiteindelijk nog een oplossing gevonden? alvast bedankt.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:57

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:43:
Had ik het forum eerder gelezen had ik de kaart misschien niet gekocht, maar helaas ik heb dezelfde kaart met CD. hebben jullie uiteindelijk nog een oplossing gevonden? alvast bedankt.
De belangrijkste tip uit het topic werd genegeerd: SP1 van XP installeren. Windows XP ondersteunt geen USB 2.0 zonder Service Pack 1.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

SP1 is bij mij geinstalleerd dus dat is niet het enigste dan. Ik hoorde vanmiddag nog dat het een probleem kan zijn tussen sitecom en de via chipset. Ik heb de bios en de software voor de chipset al geupdate maar ik houd het probleem dat ik alleen de lage snelheid USB heb op alle poorten. Als er nog andere suggesties zijn hoor ik het graag.
Pagina: 1