power mac G3 herkent maar 64 van 256 Mb ram

Pagina: 1
Acties:

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Zoals gezegd .. mijn power macintosh G3 herkent maar 64 van de 256 mb ram. Ik wilde vandaag een ander besturingssyteem er op zetten .. Die willen tegenwoordig allemaal veel MB-tjes gebruiken dus dacht ik laat ik er eens wat bijkopen .. zo gezegd zogedaan .. heb een reepje 256 MB PC100 gekocht. En zie mijn probleem.

K heb nu OS 9.2 en ik had er 128 mb inzitten ..1x64 + 2x32. En dat werkte allemaal. Ik heb verder alles geprobeerd .. ieder slot, alles dr uit . .. een voor een etc. etc. maar niks helpt .. Kan het dat mijn geheugen kapot is? Of ligt het aan mijn Mac.. dat die niet grotere reepjes dan XXMB herkent .. of wat .. ik heb een beetje gesearched en kwam bij de apple knowledgebase dit tegen
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58238#faq2 .. maar dat zou dus beteken dat het aan mijn geheugen ligt :( Het is van trouwens infinion ... dat nieuwe reepje

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Apple heeft inderdaad wel wat voorkeur wat betreft het geheugen.
Er zijn een aantal shops waar ze compatible geheugen verkopen en anders ff bij de locale apple dealer langsgaan.
[rml]Justice in "[ Mac OS X] Geschikt voor mij?"[/rml]

Nu ook zonder stropdas

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
dit staat op die site:
How much RAM can the Power Macintosh G3 support? What type?

The original Power Macintosh G3 series supports up-to 768 MB of RAM using three 256 MB 10ns 168-pin SDRAM DIMMs.
wat ik volgens mijn bon gekocht heb :
dimm 100mhz sdram 256 MB 168pin (major)

waar gaat het dan fout? echt iri als ik het niet snap :(

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 16:24

chem

Reist de wereld rond

Ik denk dat je idd unsupported geheugen hebt.
Valt weinig aan te doen, maar je ZOU eens op www.xlr8yourmac.com kunnen rondzoeken.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 14:22

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Welke G3 heb je, een blue & White of een grijze desktop? Ik heb namelijk een Blue & White met een 256 mb reep erin :P volgens mij pc 133 Ram

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Toch eerst maar eens proberen om geheugen erin te zetten waarvan zeker is dat het werkt. Ik weet niet waar je je reepje vandaan hebt maar dat willen ze vast wel ruilen ;)

Nu ook zonder stropdas

Pagina: 1