Wat is er mis???

Pagina: 1
Acties:

• KALN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05-2025
Vraag lijkt me duidelijk nu wat opheldering door een klein verhaaltje.

Ik heb een TB 900 (deze liep op 1000 maar voor de zekerheid nu weer ff op 900) met een TNT2 Ultra (zo oude met tv-out van creative) verder draait mijn CPU op een standaard Coolermaster en zit hioj op een ABIT KT7 plankje (raid versie).

Ok dat zijn de specs. wat is het probleem?

Elke keer als ik iets speel van een game dan gaatie hangen (PC, geluid speelt de ene keer wel door, de andere keer echt gewoon als vast). Ik dacht eerst dat ik een memleak had (ofzo iets) en heb alles toen op standaard gezet en een nieuw reepje van 128 - PC 133 er in de gedaan, maar probleem bleef het zelfde. (ik heb dan ook eigenlijk geen id wat een memleak is, maar ik kreeg het advies om een nieuw reepje er in te doen, nu zit ik dus met 320MB RAM :P)

Maar wat is er nu mis???

Misschien wel handig om dit nog ff te weten:

TNT2U draait op de originele drivers (ik heb andere drivers geprobeerd, alle versies die ik kom vinden namelijk, maar dit helpte ook weinig tot niks).

HELP

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:51

The Legend

*Plop*

Misschien word het hele zooitje wat te warm ?

Ik ben toch malle pietje niet!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Probeer het pci slot onder het AGP slot vrij te houden

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Als je geheugen het probleem is (could be), moet je het wel VERVANGEN, niet ERNAAST prikken. Anders heb je nog steeds verrot geheugen in je pc. Of begrijp ik je niet? ;)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 14:04

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Wat voor een geluidskaart heb je?

• KALN
Nog enkele vragen + antwoorden.

Ik heb het PCI slot tot nu toe altijd nog vrrij gehouden (onder het AGP slot, bedoel ik nu).

Geheugen. Ja dat had ik al door dat ik alleen het nieuwe reepje erin moest doen, maar dit loste dus niks op. Ik zeg 320 MB maar draai nu dus alleen op 128MB, de rest ligt er uit.

Geluid. Ik heb een SB Live!, ik was al bekend met het probleem hiermee, IRQ 5 staat dan ook op Legacy ISA, en doet het prima.

Maar heb ik ff niet toe te voegen.

Dus heb iemand nog idén / advies?

• KALN
Oh ja nog een ding.

Over die temp.

volgens MBM5 is mijn mamabord 27 graden
en mijn CPU 59 / 62 graden. (dit was op 1000MHz, bij 900 loopt ie op 55 graden , ongeveer)

[img]"http://people.zeelandnet.nl/kaln/temp-cpu.jpg"[/img]
[img]"http://people.zeelandnet.nl/kaln/tempcpu2.jpg"[/img]

Nu klopt het dat mijn videokaart behoorlijk heet wordt, maar heb ook al gekeken naar koeltjes, ik heb voor nood een simpel 40MM fannetje besteld, en koop een blue orb als ze er weer zijn.

Maar of het hieraan ligt???

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
Misschien is je CPU wel gewoon gaar omdat je te lang op 1Ghz hebt gedraait. Heb ik ook gehad met m'n Cel566@850 leek eerst prima te draaien (58c) daarna kreeg ik lock-ups en foutmeldingen. hoppa CPU weer teruggeclockt en problemen bleven PIII733 uit andere machine gepakt en alles draaide weer superz
conclusie : CPU gaar

suc6 :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1