Toon posts:

Harde schijf & bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren een Seagate 80gb schijf gekocht. Deze wordt echter niet door mijn Abit moederbord herkend, d.w.z.: deze herkent wel een schijf ( krijg allerlei rare tekens tijdens POST (HPT370 controller). Schijf is enige schijf aan kabel/interface, jumper op single/master.

Kent iemand dit probleem, en de oplossing ? Ben dit nog niet eerder tegengekomen, m'n 30,40 en 60gb (de 30 moet worden overgezet als bootschijf voor een ander systeem) gingen als een zonnetje... Alvast bedankt

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
Probeer hem eens aan de gewone ide-controller. Update eerst wel ff je bios.
Als je op andere controllers ook die rare tekens krijgt dan is je HD gewoon niet lekker.

Probeer m dan te testen met Seagate Seatools HD diagnostics

Systeem Specs

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 10:53

Gulli

100% Unwiderstehlich

ik had t met mn brander, kijk ff of de ata stekker goed zit (geen scheve pinnetjes ofzo)
t kan ook zijn dat je infochip (soort cmos) op je schijf niet goed is maar dat lijkt me erg extreem. bij mij was het gewoon een kwestie van de stekker opnieuw erin en ff goed nakijken

Connaisseur des femmes

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een mobo heb je precies? Abit maakt wel meer dan 1 type mobo..

Je zou eens de BIOS van jouw mobo moeten updaten. Daarin zit ook de HPT370 BIOS gecodeerd. Met de laatste BIOS heb je meer ondersteuning voor de laatste schijven :)

Verwijderd

ik heb dat wel eens gehad met een brakke ide kabel.. je zou een andere kunnen proberen. anders dus eens gewoon op de normale IDE proberen, je kan ook nog in een ander systeem proberen wat de Harddisk daar doet..

Verwijderd

Topicstarter
OK, werkt uiteindelijk. :) :( :)

Was niet de kabel, maar een bios-update van de RAID-controller. :r
Pagina: 1