Mvdejong
Je redenering klopt, maar...in jouw antwoord ga je er dus van uit dat er zelfs met compressie
ingeschakeld maar 4gb op tape past.
Echter...op die tape past 4gb
zonder compressie en 8gb
met compressie.
Als het backup programma aangeeft dat het hw-compressie gebruikt, waarom zet het dan uiteindelijk maar 4Gb op tape? Er zou dus, zoals ik al eerder zei, met compressie aan (wat het dus staat) 8Gb op tape passen, niet 4Gb.
-> Ik laat jullie trouwens meteen maar even laten weten dat ik het niet heb over gezipte bestanden, jpegs of mpegs ofzo, want die heb ik nauwelijks tot niet. Die discussie doet dus niet meer terzake. Het zijn normale bestanden die je zelfs met Winzip nog kan comprimeren met ruimtebesparing, dus dat is nu duidelijk hoop ik
Koffie
Thx voor je reply. Reden dat ik uit mijn slof schoot is dat ik een antwoord krijg (van /Downtime/ en The_Noseman) wat echt (sorry hoor) nergens op slaat!
Om een of andere reden denkt iedereen dat dit te maken heeft met wel of niet comprimeerbare bestanden, maar dat is dus helemaal niet zo. Het gaat erom dat dat domme proggie denkt dat er zelfs met hw-compressie ingeschakeld maar 4gb op tape zou passen. Ik weet dat met dezelfde streamer onder NT4 er wel in deze zelfde situatie 8Gb op tape gezet zou worden alvorens het bakupprogramma van NT om een nwe tape zou vragen. Logisch...want dan is de tape ook daadwerkelijk vol...nu niet.
Ok..nu jouw antwoord ( op een nette manier

):
De tape kan inderdaad, mits de streamer dat kan (da's belangrijk) 8Gb max aan. De streamer comprimeert tijdens het backuppen de data vlak voordat ie dat op tape zet. De software doet dus niks, behalve het aanleveren van de data aan de streamer, nadat ie heeft gezegt "
joh streamer...ga ff hw-compressie gebruiken".
Je redenatie over het selecteren van bestanden in explorer is niet helemaal juist. Als ik tegen dat proggie zeg dat ik C:\ D:\ en E:\ wil backuppen gaat ie een estimate doen van hoeveel data het bij elkaar is (ongeacht of compressie aan of uit staat, het is puur een calculate occupied space aktie). Daaruit kwam dat ik 6,5Gb had geselecteerd. Dat wil ik dus op tape zetten.
Redenatie dat, als ik hw-compressie aanzet en er dus max 8Gb op die tape kan, 6,5Gb nog steeds minder is dan 8Gb

en dat het dus moet passen wil het programma mij niet laten geloven.
Dat proggie heeft schijnbaar niet in de smiezen dat ie moet comprimeren. Het denkt dus "
4Gb is max. dus ik zet er 4Gb op en vraag om een nwe tape".
Conclusie...of compressie dipswitch staat niet aan (staat het trouwens wel, net als bij die anderen die hetzelfde probleem hebben) of het proggie geeft niet door aan de streamer dat ie hw-compressie moet inschakelen (waarom geeft proggie dan wel in scherm aan dat compressie via HW gaat is dan dus een raadsel). Ik ga dus voor de laaste reden waarom het niet lukt.
Hooi Opmerking over Nederlandse les was niet aan jouw adres gericht, maar aan /Downtime/ Ik heb geloof ik geen enkel kwaad woord jouw kant opgestuurd. Jou DDS1 formaat klopt, dus waarom boos zijn???