Stil een dual XP2000 koelen

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:25
Ik ben op zoek naar twee fans met clips (geen vier gaten in 't moederbord aanwezig) of eventueel twee heatsinks met daarboven een tweetal 80mm fans (?) die twee XP2000's koelen, zonder alteveel geluid. Het geheel komt in de chieftec alluminium kast die eerder op T.net gereviewed werd. De 80mm fan die erin zit zal waarschijnlijk ook teveel geluid maken, hebben jullie een suggestie voor een vervanging, of zal ik 'm er gewoon uit laten?

Geld speelt een rol! :) Liever twee fans van 20 euro per stuk die vrij stil zijn, dan twee mooie gigantische heatsinks die al 65 euro per stuk kosten :)

Het systeem wordt niet overgeclocked, het moet gewoon stabiel draaien (komt in een muziekstudio te staan).

Thanks!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:57
Aarg :X ooit gehoord van zoeken :X je zit hier al vanaf 2000 dus dat moet wel goed zitten....

Maargoed, om je toch maar ff te helpen :P
Thermaltake Volcano 9 Smart and Silent

Ook Thermaltake heeft het teken van de tijd begrepen en springt met de Volcano 9
in de markt van de 80MM koelers en beseft dat ook het geluid een belangrijke rol speelt.
Deze koeler kent 3 standen ;
Smart- hij gaat sneller draaien als de processor warmer wordt.17-48 db(A)1300-4800 rpm
Voluit- de koeler draait nu op volle kracht 4800 rpm en is met 48 db(A) niet echt stil meer.
Controlled- je kunt nu de koeler zelf regelen tussen1300rpm (17db(a)) en 4800 rpm (48db(a))
Geschikt voor alle AMD Duron,Athlon en XP processoren.

Afmetingen fan: 80 x 80 x 25
Verbruik in watt: 2.16W – 8.0W!! Dient met bijgeleverde kabel aan de voeding te worden aangesloten!!
CFM waarde: 46 – 53 CFM
Geluid niveau : 17 – 48 db(A)
Gewicht : ca. 520 gram
Die Fan is rond de ±30/35 euro en met een paar papstfans in je case moet je em toch wel onder de 25 db moeten houden, en zoek de volgende keer ZELF ff

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Kan je een goedkope en zeer goede tip geven, nml de Spire WhisperRock 2/3.

http://www.1to0.nl

Full alu (zelfs de fan, de bladen niet nee :P) en 3000rpm dus. Ik denk dat je meer op
een stille voeding moet gaan letten ;)

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb zelf een Spire WhisperRock II (26dB @ 2600rpm fixed) Die kan een thoroughbred koelen tot 2800+ (een palomino tot 2100+). De fan is een 80mm met alu behuizing.
Ik ben er erg tevreden over, zeker als je naar de kosten kijkt (zie pricewatch)

http://www.spire-coolers.com/asp/fcc.asp?ProdID=73
http://www.tweakers.net/pricewatch/40024

[ Voor 0% gewijzigd door Ooyevaar op 20-10-2002 09:58 . Reden: bah, net te laat ]

Yamaha FZ1 :-)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

Zalman lijkt me ook een prima optie btw.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als het echt stil moet zijn, moet je alles hierboven van alluminium vergeten.

Kijk eens naar een Zalman 6000Cu. Geheel van koper, dus de beste warmteafgifte.

- koelt erg goed
- koeling/lawaai verhouding erg goed. Scheelt maar enkele graden met een luidruchtige Delta fan.
- Omdat de fan erboven hangt koelt ie je northbridge en je geheugen ook meteen
- je kan zelfs 2 fans installeren
- ws. minder kans op doorbranden als de fan uitvalt vanwege grote koeloppervlak
- fan toerental instelbaar van heel zacht/stil tot voluit/meer herrie
- zeer makkelijk te installeren via metalen installatie tool. Kan gewoon niet fout gaan! En geen kans op core kraken.
- als je rust wilt en goede koeling is dit de enige juiste keuze. (op z'n stilst maken bij mij de harddisks meer lawaai dan de fan!)

Bij mijn XP2200@2500: 34 graden idle, 42 stressed.

Review: http://www.overclockercafe.com/Reviews/Zalman_CNPS_6000Cu/

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Zelf zoeken voordat je een topic opent is geen slecht idee...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.