Toon posts:

Rare afhandeling kapotte Maxtor schijf....

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs is mijn 15 maanden oude maxtor 60 gig 7200rpm harddisk defect geraakt ,waarna ik hem naar de winkel waar ik hem gekocht heb (graficall leiden), heb teruggebracht. Na twee weken hoorde ik van graficall dat maxtor de schijf niet kom vervangen, omdat het een verjaard model was, en ze mij een crediet (iets van tegoedbon?) van 99 euro aanboden om een vervangende schijf te kopen. Voor 99 euro is het daar onmogelijk om een vergelijkbare schijf te kopen en zou ik 50 euro moeten bijbetalen. Ik accepteer dit natuurlijk niet, maar weet niet bij wie ik moet gaan klagen; bij maxtor of bij graficall. Ik heb op dit forum alleen maar goede berichten gehoord over de garantie afhandeling van maxtor (vervangende betere schijven ed) dus denk ik dat de winkel mij een loer probeert te draaien en niet helemaal oprecht is in met de afhandeling van mijn nog twee jaar garantie hebbende schijf.
Mijn vraag is of iemand zo'n ervaring danwel met maxtor, danwel met een computerwinkel heeft gehad??

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Nee dat niet maar als ik jou was zou ik rechtstreeks met Maxtor contact opnemen.

Download my music on SoundCloud

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20

Sick Nick

Drop the top!

Die zaak is _erg_ duur, ik zou m gewoon terug vragen en m zelf naar maxtor opsturen. Heb je zo een nieuwe schijf in huis. Al 2 keer eentje om moeten ruilen voor iemand, elke keer prima service gehad.

Als ze dat niet willen zou ik zeker geen genoegen nemen met een bon van 99 euro. Of een 60 gieg schijf of 100 euro cash waarna je met dat geld ergens anders een 80 gieg maxtor kan halen :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Graficall heeft geen beste reputatie.

Het is pas sinds enkele weken dat de garantietermijn teruggebracht is naar 1 jaar dus in principe val je daar niet onder. Je kan op de site van Maxtor zelf ook controleren aan de hand van het serienummer hoe lang je garantie is en je kan hem dan direct naar Maxtor opsturen.

Tevens heb je nog het Nederlands Consumenten recht. Daarbij moet een apparaat een redelijke termijn meegaan en 15 maanden voor een harde schijf is wel erg kort als ie echt volledig onbruikbaar is.
Maar dat is eigenlijk je laatste middel.

Senile! Senile Oekaki

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op een 15 maanden oude Maxtor heb je gewoonlijk in totaal 3 jaar fabrieksgarantie en 1 jaar winkeliersgarantie (overigens zijn ze tegenwoordig beide 1 jaar..). Je hebt dus zeker nog het volle recht op een vervangende schijf: stuur het hoogstpersoonlijk terug naar Maxtor! Vul de RMA Request form hier in :)

Waar Graficall nu mee bezig is vind ik niet helemaal pluis.. Ruikt inderdaad als geldrollerij.. Ik zou het maar eens in de ShopSurvey vermelden en eventueel contact opnemen met de consumentenbond en instanties als Ook dat Nog >:)

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

je moet volgens mij bij het verkoop punt van je hardeschijf zijn.

ze moeten de hardeschijf of repareren of geld terug of vervangende schijf aanbieden die gelijkwaardig is.

geef in iedergeval de winkel die keuzes aan.

tegoedbon valt niet onder het kopje "geld terug" en neem geen dingen aan "zoals een tegoedbon" als je het er niet mee eens bent

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Topicstarter
Dus kan ik nu bij graficall een hd "eisen", of moet ik met Maxtor contact op gaan nemen, en bij hun gaan klagen dat ik het aanbod niet accepteer. Ik vind het bod van 99 euro vor een schijf die ik vorig jaar voor ongeveer 500 gulden heb gekocht een beetje miniem, zeker als ik daar geen vervangende schijf voor kan kopen.

PS: Mijn hd is al opgestuurd naar maxtor, dus zelf naar maxtor opsturen is helaas geen optie meer.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Praktijkervaring aan deze kant van 1 week terug of zo.

Heb op de site van Maxtor gecontroleerd of er nog garantie op de HD zat. Was het geval.
RMA formulier ingevuld en kreeg een nummer. Ik kon kiezen: disk opsturen en na daar te zijn ontvangen een andere retour of creditcardnummer opgeven waarna ze hem binnen 2 werkdagen zouden verzenden waarna ik de oude binnen 30 dagen in de verpakking waarin zij de nieuwe stuurden kon verzenden. Ik koos voor snel dus creditcardsysteem.

3 dagen later had ik mijn nieuwe schijf in huis. Zelfde dag oude retour (Ierland aangetekend 13 euro)

Dick is dus dik tevreden met Maxtor want heeft nu een nieuwer type met lqiquid bearing. Overigens heb je ook soms kans dat je een grotere krijg.... meer gigs dus..........

Enne, GrafiCal moet je je oude schijf retourgeven.... en dan kan jij dus rechtstreeks naar Maxtor :+

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik voel me dus, achteraf gezien, dom dat ik hem niet persoonlijkheb opgestuurd naar maxtor..... Nu maar proberen dit aan graficall duidelijk te maken, misschien zelfs dmv dit forum met ervaring zoals die van Dick....

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

BalusC schreef op 20 oktober 2002 @ 00:41:
Op een 15 maanden oude Maxtor heb je gewoonlijk in totaal 3 jaar fabrieksgarantie en 1 jaar winkeliersgarantie (overigens zijn ze tegenwoordig beide 1 jaar..).
Nee !

Het is 1 jaar leveranciersgarantie en het 2e jaar óf via de leverancier of rechtsreeks bij de fabrikant. Wettelijk is voor dit soort artikelen 2 jaar garantie nl. het wettelijk minimum.

Gokje:
GrafiCall krijgt gratis een nieuwe HD....
Jij koopt daar verplicht een nieuwe en betaald wat bij... stel € 25,= euro.
Winst voor GrafiCall.... € 25 ./. de kosten van verzending.

Oeps! Zie net de prijzen op hun site.... dat wordt retour MAXTOR

ARME AOW’er

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

die hd stuurt maxtor wel weer terug naar de winkel
dus je kan hem weer ophalen als die winkel hem terug krijgt.
als zij beweren dat ze hem niet terug krijgen is dat natuurlijk onzin.
die hd valt nog gewoon onder de garantie.

maxtor houdt zo'n hd echt niet zelf, maar stuurt hem gewoon terug.

over dat garantie termijn van 1 jaar. dat geld dus niet voor europa

Verwijderd

Topicstarter
Gokje:
GrafiCall krijgt gratis een nieuwe HD....
Jij koopt daar verplicht een nieuwe en betaald wat bij... stel € 25,= euro.
Winst voor GrafiCall.... € 25 ./. de kosten van verzending.

Oeps! Zie net de prijzen op hun site.... dat wordt retour MAXTOR
Bedoel dat dit niet de moeite waard is voor graficall ofzo...????:?

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-03 22:23
Voor garantie en dergelijke dingen kan je terecht bij Maxtor zijn ze helemaal niet zo moeilijk in aangezien ze een reputatie hoog hebben te houden onder de tweakers hier :) _/-\o_ (8>

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk zeggen bij graficall dat ik hun 'bod' absoluut onaanvaardbaar vind en dat ik spoedig mijn kapotte schijf terug wil die ik dan persoonlijk naar maxtor opstuur....

• job

job

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 01:05:
Ik ga denk zeggen bij graficall dat ik hun 'bod' absoluut onaanvaardbaar vind en dat ik spoedig mijn kapotte schijf terug wil die ik dan persoonlijk naar maxtor opstuur....
zeker de beste keus
en als ze beweren dat dit niet kan. (zoiets zullen ze wel zeggen als ze je proberen te naaien)
moet je zeggen, dat zij er maar voor zorgen dat je je hd terug krijgt
en anders naar de politie stapt. en ze aanklaagt wegens diefstal van jou hd.

het is immers jou hd. jij hebt hem gekocht.
jij hebt hem aan hen overhandigd om om te ruilen.
niet zodat zij hem kunnen houden

als het goed is heb je ook een bon gekregen dat je hd hebt ingeleverd
anders sta je niet erg sterk.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Opsturen naar Maxtor, 2 weken wachten.. en dan heb je een nieuwe :)
Lees wel even de voorwaarden enzo op de RMA site van Maxtor. Stuur em dus gewoon op naar Maxtor zelf.. dan heb je nix met die Graf-zaak te maken ;)

Editos: Oei, je hebt je skijf al ingeleverd :(
Terughalen en opsturen dus :)

[ Voor 0% gewijzigd door NiGeLaToR op 20-10-2002 01:13 . Reden: Editos aanpasos. ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
een zaak als graficall moet je ver vandaan blijven hier is de service echt tot het nul punt gedaald en manieren hebben ze er ook niet, je moet voor de gein es op een beurs gaan staan en horen hoe men tegen de klanten praat dat wil je niet weten.

maargoed voor de rest moeten ze gewoon die hd op sturen naar maxtor en zonder mekkeren zorgen dat ie weer retour komt,als er 1 bedrijf is die niet moeilijk doet met rma aanvragen dan is maxtor het wel.

als je naar een goede zaak had gegaan dan had je nu direkt een nieuwe hd gehad en de winkelier verstuurd de oude en krijgt hem vanzelf weer retour,maar dat mag je van deze toko niet verwachten.

dus poot stijf houden en zorgen dat het geregeld word zo niet dan zou ik ze schriftelijk en aangetekend een brief sturen waarin je eist dat je hd word vervangen en een termijn stellen van 5 dagen om op je brief in te gaan,en vermeld er in dat je na deze tijd verdere gerechtelijke stappen zal ondernemen om je recht desnoods af te dwingen via de rechter.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 00:59:
[...]
Bedoel dat dit niet de moeite waard is voor graficall ofzo...????:?
Voor hen zeker de moeite waard. Normaal gesproken verdient niemand nauwelijks iets aan een garantieclaim. Meestal kost het geld maar dat valt onder "service".

In dit geval wordt GrafiCall dus door jou "betaald" want zij krijgen een 60 GB schijf gratis van Maxtor die ze kunnen verkopen en jij koopt een nieuwe waarop óók weer winst zit.

Vreemd maar heb hier zeker 6 dingen liggen die bij hen vandaan komen. Maar ja, dat is allemaal heel dus ik heb niets te klagen. Bedenk me nu dus wel 2 maal voor ik daar nog eens iets koop.

ARME AOW’er

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
Dit is wel een zeer raar geval ja, wanneer een schijf van een oud type is moet er een vergelijkbare schijf geleverd worden van een nieuwer type, waar heb je anders die garantie voor. Ik zou ZEKER niet accoord gaan met dat bod van Graficall, je hebt immers recht op 3 jaar fabrieksgarantie.
En wat dan vreemd is, zij zeggen dat de schijf niet omgeruild kan worden en dan willen ze jou geld geven voor een schijf waar zij straks niks meer mee zouden kunnen. Lijkt wel een filantropische instelling. :D

Oftewel, ze moeten die kapotte HD maar teruggeven of jou een nieuwe geven.

Ennuh, de snelheid van het omruilen van Maxtor, mja, ik heb mijn 40 GB Maxtor op 23 september ingeleverd bij Computerland en nog niks teruggehad. :'( Maar als ik de positieve verhalen zo lees ligt dit meer aan Computerland dan aan Maxtor

Verwijderd

Toewan schreef op 20 oktober 2002 @ 13:46:
Dit is wel een zeer raar geval ja, wanneer een schijf van een oud type is moet er een vergelijkbare schijf geleverd worden van een nieuwer type, waar heb je anders die garantie voor. Ik zou ZEKER niet accoord gaan met dat bod van Graficall, je hebt immers recht op 3 jaar fabrieksgarantie.
En wat dan vreemd is, zij zeggen dat de schijf niet omgeruild kan worden en dan willen ze jou geld geven voor een schijf waar zij straks niks meer mee zouden kunnen. Lijkt wel een filantropische instelling. :D

Oftewel, ze moeten die kapotte HD maar teruggeven of jou een nieuwe geven.

Ennuh, de snelheid van het omruilen van Maxtor, mja, ik heb mijn 40 GB Maxtor op 23 september ingeleverd bij Computerland en nog niks teruggehad. :'( Maar als ik de positieve verhalen zo lees ligt dit meer aan Computerland dan aan Maxtor
Hallo,
ik heb ook een maxtor van computerland 60Gb die kapot is gegaan net naar een jaar ( 14 maanden ). :( :(
Computerland wou hem niet meer ruilen inverband met het 1 jaar garantie die hun gaven en die was dus om. :( :(
computerland wilde de schijf wel opsturen naar Maxtor onder rma en dat koste 25 pleuro.
Ik koop toch een hoop spullen bij deze winkel en ook nog nooit problemen gehad tot nu toe.
Door dit geintje koop ik bij computerland niks meer, ik dacht als je vaste klant ben zullen ze wel helpen en gewoon ruilen.
Dus heb ik zelf de schijf opgestuurd naar maxtor en had binnen een week een nieuwe. :) :) :)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 15:14:
[...]

Hallo,
ik heb ook een maxtor van computerland 60Gb die kapot is gegaan net naar een jaar ( 14 maanden ). :( :( Dus heb ik zelf de schijf opgestuurd naar maxtor en had binnen een week een nieuwe. :) :) :)
Mijn schijf was 13 maanden oud, viel er dus ook net buiten :'(. Dus weet ik wat ik de volgende keer ga doen, gewoon zelf oplossen. :)

Grrrrr, en nou is dus de garantie-periode teruggebracht naar 1 jaar. Oftewel had mijn schijf maar 1 jaar garantie had ik 'm gewoon weg kunnen flikkeren. :( Vind het echt een SLECHTE zaak dat ze terug gaan qua garantie, dat ze eerst maar es schijven maken die niet binnen / net na een jaar kapot gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Toewan op 20-10-2002 22:57 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

vragie wat de hell doen jullie met die schijven heb een 40 gig super oud model van vier jaar geleden, twe keer doorgebrand, bliksim overlefd en werkt nog steeds perfect

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 18:49:
vragie wat de hell doen jullie met die schijven heb een 40 gig super oud model van vier jaar geleden, twe keer doorgebrand, bliksim overlefd en werkt nog steeds perfect
ja maar nighttiger ik neem aan dat jij een 5400 rpm heb

tegewoordig die 7200 rpm produceren veel warmte dus ook kwetsbaarder voor storingen ik had een paar jaar terug een 15,3 gb 7200 rpm was terug naar maxtor door smart failure gewoon nieuwe gehad toen van 20 gb 7200 rpm, en deze hd is ook al eens terug geweest fouten met parties maken en fdisk wou niet goed werken heb weer een nieuwe gehad.

en sinds 1 jaar heb ik een 60 gb 7200 maxtor udma 133 van de 740 serie

heb tot nu toe geen klachten nog ik heb die 20 gb nog in me systeem zitten maar begrijp me goed ik vertrouw die hd echt niet meer ben bang om me data weer kwijt teraken

dus vandaar gebruik ik die hd heel weinig :(

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand trouwens op welk email adres ik maxtor kan bereiken om aan hun te vragen of het werkelijk zo gegaan is. Op de site vind ik alleen maar een rma status check ofzo

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 17:24:
Weet iemand trouwens op welk email adres ik maxtor kan bereiken om aan hun te vragen of het werkelijk zo gegaan is. Op de site vind ik alleen maar een rma status check ofzo
Dan kijk je niet goed :7

Eerst de "zit er nog wel garantie op"check doen en dan doorklikken naar de RMA aanvraag.

In geval van vreselijke nood EuroTech_Assistance@Maxtor.com

Enne, op nieuwe Maxtorschijven heb je voortaan nog maar 2 jaar garantie. Dus niet 1 jaar zoals hierboven ergens verkeerd staat vermeld.

ARME AOW’er

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 18:49:
Uhhhh gewoon gebruiken waarvoor hij is bedoeld. Het opslaan van data.

En een 2 keer doorgebrande en door blikseminslag beroerde schijf kan het dus echt niet meer doen TENZIJ je hem repareert.

ARME AOW’er

• Cougar
  • Laatst online: 28-03 22:33
edit:

lees een pagina terug tussen een week en een paar weken :Y)

Hoelang duurt het gemiddeld bij Maxtor als je een hd opstuurd? Ik heb vorige week 2x maxtor 40gb opgestuurd :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

amdrulezzz schreef op 21 oktober 2002 @ 18:03:
edit:

lees een pagina terug tussen een week en een paar weken :Y)

Hoelang duurt het gemiddeld bij Maxtor als je een hd opstuurd? Ik heb vorige week 2x maxtor 40gb opgestuurd :)
Bij mij een dag of 3-4 uit mijn hoofd. Wel via creditcardsysteem gedaan.

ARME AOW’er

• Cougar
  • Laatst online: 28-03 22:33
wat kost het om het via creditcardsysteem te doen?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

amdrulezzz schreef op 21 oktober 2002 @ 18:37:
wat kost het om het via creditcardsysteem te doen?
Niets meer dan op de andere manier.... tenzij je de kapotte HD niet retourneer.

Is dat mooi of niet? :)

ARME AOW’er

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 09:17

Metzie

Nyaano !

nieuws: Garantiebeperking Maxtor, Seagate en WD valt mee
Wereldwijd zal er zoals vermeld inderdaad nog maar één jaar garantie geleverd op harde schijven, maar er wordt hierop een uitzondering gemaakt voor Europese distributeurs, die nog wel drie jaar aan garantie krijgen.
Europese schijven hebben dus nog gewoon 3 jaar garantie, mits ze niet door de winkelier uit taiwan of de US zijn geimporteerd.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als ze je niet een nieuwe schijf geven of je oude gerepareerde willen teruggeven onder het motto van "we krijgen geen nieuwe van Maxtor", kan je hun ook een oor aannaaien:
- zorg ervoor dat je meer dan die 99 euro krijgt
- koop met ietwat bijbetaling een nieuwe
- stuur een mail naar maxtor met daarin je S/N, P/N en GTLA en zeg dat ie gestolen is, evt bellen kan ook

Graficall zal nooit en te nimmer die schijf of een vervangend exemplaar ervan terugzien >:)

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Vergeet niet hun zaak naar nul te bombarderen in de shopsurvey want dat merken ze ZEKER weten !

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• weertenaar
  • Laatst online: 27-03 15:27
Hoe is het met je schijf afgelopen DanDemain? Ben wel benieuwd hoe ze daar reageren bij Graficall.

Verwijderd

Topicstarter
weertenaar schreef op 24 oktober 2002 @ 07:58:
Hoe is het met je schijf afgelopen DanDemain? Ben wel benieuwd hoe ze daar reageren bij Graficall.
Ja, ik heb ze nog niet kunnen ompraten. Ik heb ze nog een keer gebeld en gezegd dat ik het gewoon niet accepteer, ik zei zoiets van garantie is garantie, het maakt me niet uit hoe jullie het oplossen, ik wil gewoon een vervangende hd etc. Natuurlijk kreeg ik daarop de passieve en onbehulpzame reactie dat het niet hun verantwoordelijkheid was en dat Maxtor het zo heeft 'gewild'. Toen heb ik geirriteerd opgehangen, ik kon dat mens gewoon niet laten inzien hoe onterecht deze afhandeling nou eigenlijk is. Ik ga het nu anders proberen en van Maxtor een verklaring zien te krijgen dat ze niet op deze manier hun klanten behandelen en daarmee Graficall confronteren, maar ik heb na een week nog geen mailtje terug gekregen dus als iemand nog een email adres van Maxtor weet, ik sta er open voor.....

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2002 00:16 . Reden: het is natuurlijk het blablabla antwoord of de blablabla reactie 8(7 ]

• job

job

ze hebben als het goed is die hd al lang weer terug van maxtor
je moet dus gewoon naar de winkel gaan, en die hd terug eisen.
het is namelijk jou eigendom.

dus terug halen.
en als er nog gewoon garantie op zit.
zelf opsturen

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb contact gehad met mevrouw Berg. Was snel en vlot.

Berg, Kristie [Kristie_Berg@maxtor.com]

Heb je het serienummer van de disk nog of niet?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Ik zit de hele topic te lezen maar ik kan Graficall niet vonden in de Shopsurvey. Kan iemand mij vertellen wat voor soort bedrijf het is en wat de plaats is waar ze zitten.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

we_are_borg schreef op 28 oktober 2002 @ 20:51:
Ik zit de hele topic te lezen maar ik kan Graficall niet vonden in de Shopsurvey. Kan iemand mij vertellen wat voor soort bedrijf het is en wat de plaats is waar ze zitten.
Waarom niet in pricewatch is een lang verhaal wat wel ergens hier staat.
Tik de naam eens in als URL gevolgd door NL... |:(

ARME AOW’er

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Toevallig ook nu een kapotte 60GB in m'n bezit, maar die heb ik ooit bij Cyberdirect gekocht.

Die zijn nergens meer te vinden en waarschijnlijk failliet... dus maar meteen gewoon bij Maxtor RMA aangevraagd ( vanmorgen ). Even afwachten wat het wordt :)

Grafi-call ( met streepje toch ? ) heeft iig niet zo'n goede naam meer :)
Wel nog ooit m'n monitor gekocht...

Verwijderd

Het is ook overal hetzelfde, ik heb dus ongeveer 8 weken geleden een kapotte maxtor 40gb (meer dan 2 jaar oud, maar toch 3 jaar garantie) teruggestuurd naar Alternate....

En ook hier weten ze bij god niet wat service is, want ik lees hierboven dat Maxtor eigenlijk heel vlug is met rma afhandeling, terwijl ik dus nu al 8 weken wacht op vervanging...

(En zoals ik in de shopsurvey vermelde, afgelopen woensdag zouden ze (alternate) een nieuwe sturen, maar die is zeker weggewaaid, want die is er dus nog steeds niet)

Dus troost je met je graficall,
ik leef met je mee......(inclusief heel wat woede enzo)

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op 28 oktober 2002 @ 20:40:
Ik heb contact gehad met mevrouw Berg. Was snel en vlot.

Berg, Kristie [Kristie_Berg@maxtor.com]

Heb je het serienummer van de disk nog of niet?
'k heb nu een mailtje naar haar gestuurd, dus effe wachten op antwoord. Anders ga ik gewoon gewapend met deze topic naar graficall (is in Leiden en ik woon nu in Delft) om daar persoonlijk mijn mening te ventileren.....

Verwijderd

vraag anders eerst heel vriendelijk aan Graficall (je serie nummer.) of hun dat nog weten.
Kan je dat doorgeven aan Kristie. Misschien kom je dan verder? :)

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:53
Ik heb een paar weken terug ook een defecte Maxtor harde schijf bij Graficall ingeleverd, waar nog ruim een jaar garantie opzat, en wilde morgen even bellen of ze hem al weer terug hebben. Ik zal eens posten of ik de harde schijf wel zonder problemen terug gekregen heb. Begin een beetje een raar voorgevoel te krijgen als ik dit topic zo eens lees ;(

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik kreeg een mailtje terug na het invullen van het RMA formulier met daarbij een versie van Powermax ( om de schijf te testen ).

Nou ja, maar even gedaan om zo toch een foutcode te krijgen... zegt ie na de advanced test dat er iets kapot is, en of ik dat wil repareren... ja gedaan.
Ik denk: joepie, nu doet ie het wel weer goed.

Windows installeren, weer wat data op de schijf zetten en even daarna weer een harde tik vanuit de HD.
Oude is fout is er dus nog steeds :(

Maar hoe moet ik dat RMA formulier nou invullen zodat ik 'm wel mag opsturen?

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 10:52
heb je je schijf al terug gehaald? als je dat bod niet accepteerd moeten ze je oude schijf terug kunnen geven. als zij de schijf dan toch al opgestuurd hebben is dat 100% hun probleem en moeten zij er weer voor zorgen dat je hem terug krijgt.

met die 99 euro die ze aan je betalen verdienen ze lekker, jou schijf gaat naar maxtor word 110% ZEKER vervangen voor een nieuwe (alleen het geoefende oog ziet refurbished op de schijf staan, maar soms zijn het echt nieuwe). Die schijf verkopen ze tegen de tarieven die zij hanteren, schijf wordt dus 2x verkocht. En jij mag voor 99 euro een nieuwe uitzoeken wat niet mogelijk is dus moet je bijbetalen en verliezen ze in ieder geval niks aan je.

Zeker die schijf terughalen, en anders de algemene voorwaarden nalezen. Gaan ze moeilijk doen dan niet naar de zaak toegaan maar alles schriftelijk gaan doen. Mocht een consumentenbond het een leuk onderwerp vinden dan heb je het op papier staan en is het rechtsgelidig. trouwens ook leuk is een overzicht van garantie opvragen bij maxtor daar staat in dat de schijf van 15 maanden geleden 3 jaar heeft (ik heb zelfs schijven met 5 jaar van quantum en maxtor gehad...... die goede ouwe tijd :) )

• chemokar
  • Laatst online: 25-03 10:52
hccer schreef op 29 oktober 2002 @ 21:32:
Ik heb een paar weken terug ook een defecte Maxtor harde schijf bij Graficall ingeleverd, ;(
Gewoon terugvragen en de creditcard methode van maxtor gebruiken, kost je alleen verzendkosten naar Ierland en verder niks (en dat is goedkoper dan al dat gezeur in zo'n hobbyshop.

Kans dat maxtor je een sneller model terug stuurt is groot, en als je het via GC doet dan houden zij die snellere en geven je een oud model uit de voorraad.

[ Voor 0% gewijzigd door chemokar op 30-10-2002 10:39 . Reden: spfelfout ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben vandaag vol goede moet en een goed verhaal naar Graficall gegaan, maar er was geen speld tussen te krijgen. Ze had het er de hele tijd over dat in computerbranche de waarde van spullen zo snel veroudert blablabla. Ik vond dat natuurlijk onzin, als een schijf in drie is afgeschreven dan zou ik nog (36-15)/36*585 gulden(aanshafpris) terug moeten krijgen wat toch zo'n 170 euro ofzo is. Voor dat geld zou ik zelfs bij graficall een nieuwe schijf kunnen kopen. Daar had zei geen gehoor aan. Toen zei ik dat ik mijn kapotte schijf dan maar terugwilde. Zij schrok en zei dat dat absoluut niet mogelijk was, waarna ik zei dat als ze dat niet zou doen dat ik de politie zou bellen en haar van diefstal zou beschuldigen. Ze keek raar en begon een beetje een slecht verhaal te houden over dat dat maanden kan duren blablabla. Uiteindelijk heeft graficall gewonnen, het spijt me, vergeef me..., maar ik heb gewoon geen tijd om aan dit gezeik mee te doen en ik heb hard mijn compu nodig, dus storten ze nu (hopelijk) die 99 eurotjes en koop ik ergens anders wel een nieuwe hd. Iemand nog een tip waar ik eentje zou moeten kopen? Gewoon bij de pricewatch kijken neem ik aan. Ik zat te denken aan een WD 800JB ofzo.

Verwijderd

Dan had ik de politie ingeschakeld!
Dan had je wel de kans gehad dat je meer dan die € 99,- gekregen had,..

Verder is het dus aan te raden (gezien de reacties) om je schijf meteen naar de fabrikant op te sturen?

Verwijderd

Topicstarter
Rekensommetje was van mij en het is zeker aan te raden om je schijf direct naar te fabrikant te sturen want bij mij hielp de winkel absoluut niet. En ohja, ik ga NOOIT meer naar GRAFICALL!!!!

• ernst
  • Laatst online: 14-06-2025
Juist ja, dat is diefstal, dreig met de cops en juridische stappen, de consumenten bond en leg je verhaal aan Maxtor waarna je ook ff hun reply naar GrafiC kan sturen
enz

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

Heel vreemd. Op die HD staat gewoon xxx jaar garantie. Garantie = vervangen. Als zij het ding opsturen naar Maxtor krijgen ze er ook een gloednieuwe voor terug.

Ik heb bij Maxtor ook een RMA nummer gevraagd, dat op de doos met HDD geplakt en naar Ierland (dacht ik) gestuurd en binnen een paar weken had ik een gloednieuwe disk.

Graphicall zal nu die disk krijgen waar jij recht op hebt. Het lijkt erop dat zij jou met die 99 euro naar huis sturen en vervolgens die "gratis" HD gewoon weer in de verkoop doen. En als jij ze niet opdracht hebt gegeven die HD op te sturen, dan is dat hun eigen schuld dat ze jouw kapotte schijf kwijt zijn en dan lossen ze dat ook maar op!!

Dus stap naar de consumentenbond, RADAR, kassa of weet ik veel wie, maar laat het er niet bij zitten!

drs. Kama

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Ben bang dat dat niet meer gaat als ie al accoord is gegaan met die 99 euro

XBO: Michaël#3318

• weertenaar
  • Laatst online: 27-03 15:27
bovendien wordt een aangifte voor diefstal tegenwoordig niet meer in behandeling genomen bij de politie.

• Gullie007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 12:11:
Iemand nog een tip waar ik eentje zou moeten kopen? Gewoon bij de pricewatch kijken neem ik aan. Ik zat te denken aan een WD 800JB ofzo.
Ik raad je aan om even bij de CEM te kijken (in het gebouw van Electrotechniek, BG, mocht je dat niet weten). Daar hebben ze 'm, ten kost van €154,- Lekker dichtbij voor je, als je naar de faculteit fietst kom je er waarschijnlijk toch wel langs.

edit:
Linkie effe toegevoegd.

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Maxtor geeft 3 jaar garantie.
1 jaar gaat bijna altijd via de winkel waar je hem kocht,de andere 2 jaar moet je zelf regelen via rma Maxtor.
De eerste fout die je heb begaan is het kopen bij GC...wat een k*tzaak is dat,met die irritante wijven achter de balie.
Wat jij gewoon had moeten doen is een grote bek opzetten dat je je hd terug wil hebben,anders doe je aangifte van diefstal.
Je moet niet bang zijn voor dit soort zaken waar ze je willen oplichten,het is immers jouw produkt waar jij voor heb betaald.
Ga dus niet accoord met die 99 euro en ga tot het uiterste om je oude hd terug te krijgen.
anders wil ik wel een keertje meegaan hoor >:)

• Irby
Net gebeld naar GrafiCall: "Harde schijf komt nog deze week of anders begin volgende week binnen" Oftewel: elke dag ffkes bellen of ie er al is.....

• Irby
Ik had beloofd om te melden hoe Graficall mijn geval afhandelde; Ik had vorige week Graficall weer eens gebeld, waar mijn harde schijf bleef, het was inmiddels 6 weken geleden dat ik hem gebracht had, en ze zeiden dat de hd de woensdag daarop (gisteren dus) terug zou komen, dus ik belde vandaag, en ik kon hem komen ophalen. Kom ik daar, geen problemen, meteen de harddisk mee terug (zelfs het nieuwste model 20 gb). Bij mij geen problemen dus, gelukkig. Hoe is het eigenlijk bij jou afgelopen?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
vreemd, toen ik mijn 20GB eind vorig jaar heb opgestuurd(gewoon keihard gecrashed :( )
heb ik een 60GB teruggekregen(van dezelfde serie als de 20GB --> 7200rpm 2MB)

ben overigens wel benieuwd hoe het met de topicstarter is afgelopen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu allang weer aan het compu'en met een nieuwe 80 gb WD 8mb schijf. Ik heb gewoon na een lang verhaal van graficall te hebben aangehoord het bod geaccepteerd (ben natuurlijk niet als een gelukkige klant de zaak uitgelopen...) en heb een nieuwe schijf gekocht bij de universiteits winkel voor 140 euro. ben nu echt zeer tevreden met deze schijf, omdat ie echt bijna geen lawaai maakt en volgens mij ook sneller is. Ik weet wel dat ik nooit meer wat bij Graficall ga kopen, omdat ik het gewoon te gek vind dat zij zo met veel betalende klanten omgaan. Het was mij gewoon niet de tijd en moeite waard om dit onderwerp naar een hoger niveau (rechtbank) te verheffen en het leven gaat gewoon door. Ik ben iig tevreden met de nieuwe schijf en heb een lesje geleerd om gewoon nooit meer iets bij die klantonvriendelijke winkel te kopen. Iedereen trouwens bedankt voor de hulpzame reacties en de aansporingen en ik hoop dat sommige mensen na aanleiding van deze topic toch maar 'ns twee keer nadenken over het kopen van een computer bij graficall......

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Maak even een negatieve aantekening in de shop survey >:)

Verwijderd

Hmm, mijn Maxtor 80gb Liquid Bearing begint ook raar te doen :( Data-corruptie en meer van dat soort :(

Toch maar eens overwegen om 2x die WD 80gb 8mb schijven te halen... Die schijnen toch wat beter te zijn :/

Maar ja, deze Maxtor is wel stil.... :/

Verwijderd

Je kan op de site van Maxtor zelf ook controleren aan de hand van het serienummer hoe lang je garantie is en je kan hem dan direct naar Maxtor opsturen.
Dat wil niet altijd lukken. Vaak is het direct opsturen naar een fabrikant bedoeld voor een winkel. Veel fabrikanten waar wij producten van verkopen weigeren RMA's van particulieren.

Ik moet ook zeggen dat ik liever zoiets afhandel bij de winkel. Bij de fabrikant kan het zo hard mis gaan en dan zit je met niks. Bij een winkel krijg je over het algemeen toch wel weer een nieuwe mee mocht het te lang duren of als je geen antwoord krijgt van de fabrikant.

• pelican
  • Niet online

pelican

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 08:45:
[...]

Dat wil niet altijd lukken. Vaak is het direct opsturen naar een fabrikant bedoeld voor een winkel. Veel fabrikanten waar wij producten van verkopen weigeren RMA's van particulieren.

Ik moet ook zeggen dat ik liever zoiets afhandel bij de winkel. Bij de fabrikant kan het zo hard mis gaan en dan zit je met niks. Bij een winkel krijg je over het algemeen toch wel weer een nieuwe mee mocht het te lang duren of als je geen antwoord krijgt van de fabrikant.
Onzin, IMHO. Zelf al 5x RMA's gedaan met IBM, prima voor particulieren, en als ik de andere posts lees is de RMA service van maxtor ook juist voor particulieren.

Die hardeschijven moet je aangetekend versturen, dus je hebt bewijs dat je iets met waarde hebt opgestuurd naar hen, en of zij tekenen voor ontvangst, of niet maar dan is het nog in bezit van het postbedrijf. Je staat dus gewoon sterk, als je rechtstreeks naar de fabrikant opstuurt.

En hoe de topicstarter met zich heeft laten "sollen", snap ik ook niet. Jij levert een schijf in, de winkel stuurt jouw harde schijf op waarvoor ze een nieuwe ontvangen. Een vervanging voor JOUW harde schijf, niet de hunne. Simple as that.
Pagina: 1