[linux]ssh-terminal moven naar lokaal scherm

Pagina: 1
Acties:

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:59

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
ik heb op 't ogenblik een behoorlijk dreigend probleem (gentoo):

via een remote ssh sessie op mijn laptop ben ik bezig in linux. De opdrachtverwerking duurt ietsje langer dan verwacht, en ik ben bang dat m'n laptop in die tussentijd vast gaat lopen (is een nogal instabiel ding ;( )

dus nou zou ik eigenlijk heel graag het scherm van m'n ssh sessie willen krijgen op de "local" computer (waar linux dus op draait). Is dat op één of andere manier mogelijk, of ben ik gewoon "doomed" als m'n laptop nu opeens gaat hangen?

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:50
Volgens mij kun je daar niks meer aan doen als het process eenmaal draait, maar voor de volgende keer, gebruik screen :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Volgende keer gewoon de verwerking forken... draait ie lokaal tot ie klaar is. Later weer inloggen en het proces van de verwerking killen als ie zichzelf niet afsluit.

Forget your fears...
...and want to know more...

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:59

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
screen en fork moet ik dus maar zien te ontdekken hoe dat werkt :) (ja zo lang gebruik ik nog geen linux ;) )

Maar tot dit proces af is gelopen moet ik dus maar blijven duimen dat m'n laptop het bij wijze van uitzondering een nachtje uit gaat houden :{ damn...

Maar als mn laptop vastloopt, dan beeindigt dat nu dus automatisch de processen die door die ssh-sessie waren gestart, als ik 't goed begrijp...? kortom, als ie vast loopt ben ik inderdaad doomed ;(

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 23:43
Je zou kunnen proberen in die SSH-sessie op CTRL-Z te drukken. Dan pauzeert hij het runnende process. Als je dan 'bg 1' intypt gaat het process op de achtergrond verder. Ik weet alleen niet of het process dan nog onder je SSH-sessie hangt of dat het dan op zichzelf staat. Als het op zichzelf staat kun je de SSH-sessie gewoon stoppen, maar als het er nog onder hangt zal bij de beëindigen van je SSH-sessie ook het process stoppen.