Toon posts:

[OC] Abit KD7 BIOS B8 met 6:3:1 divider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kd7b8.exe Bios Issue Date: 2002/09/09

BIOS ID: B8

-Support Athlon XP 2400+, 2600+ CPU. Please be noted that Athlon XP 2400+ and 2600+ CPU need AMD certified heatsink; otherwise, the system will be quite unstable or even fail to boot up. Please check AMD recommended CPU cooler in following URL. http://www.amd.com/gb-uk/...tions/0,,30_288_1274_3734^4348^4356,00.html
-Provide CPU multiplier up to 22X in SoftMenu.
-Enhance DDR333 stability while "Enhance DRAM Performance" enabled.
-Fix LAN transfer error in 72 hours continuous LAN test while CPU/DRAM = 100/133 and 100/166.
-Support AMD new coming 333 CPU.
-In case over clock the CPU frequency higher than 180MHz, don't press reset button otherwise the system will refuse to boot up. It's a auto protect mechanism to prevent possible hardware damage caused by abnormal working environment.
-HPT 372 BIOS Version 2.32. The RAID function is for KD7-RAID only. This BIOS version is also for non RAID boards and HPT BIOS will be automatically disabled while RAID controller chip not detected.

BIOS compile date: 9/9/2002.
Goed nieuws dus voor KD7 bezitters. Hier is dus waarschijnlijk de 6:3:1 divider waar iedereen op wachtte.

Edit: Ow ja, ervaringen graag :*)
Link: http://www.abit-usa.com/download_content0kd7.html

;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel even gewijzigd om meer lezers aan te trekken. Die divider is inderdaad interessant :)

Edit: bij nader inzien past dit meer in DOC, omdat zo'n divider meer een voordeel is voor de Die-hard Overklokkers. Dat wordt dus een move [PMG] > [DOC]

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
op zoiets zit ik eigelijk ook te wachten voor m'n p4b266-e. kan wel (sindskort) devider 3:4 krijgen boven fsb van 133, maar m'n processor wil maar maximaal tot 145 ongeveer (wat ik tot nu toe heb getest). Heb verder geen opties om geheugen sneller te laten lopen :(

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 19 oktober 2002 @ 23:06:
Titel even gewijzigd om meer lezers aan te trekken. Die divider is inderdaad interessant :)

Edit: bij nader inzien past dit meer in DOC, omdat zo'n divider meer een voordeel is voor de Die-hard Overklokkers. Dat wordt dus een move [PMG] > [DOC]
En ik maar zoeken :D Of de divider er echt is weet ik natuurlijk niet, want ik heb (nog) geen KD7. Dus..als iemand hem ff test ;)

Verwijderd

Topicstarter
BAH!! :(
Question:
Does AT7-MAX2 and KD7 support the 1/6 divider (FSB: AGP: PCI=6:2:1)?

Answer:
Clock generator on AT7-MAX2 / KD7 do support 1/6 PCI divider; however, VIA has confirmed that KT400 chipset does not support 1/6 PCI divider even the clock generator can support it. This is the chipset limitation and can not be solved by motherboard vendors.
Misschien met de KT400A dan..als die al komt.

Artikel

Edit: Het was ook te mooi om waar te zijn... :/

Verwijderd

ik heb sinds kort de KD7 aleen ik zit met een paar probleempjes.
bij sommige boots zegt ie opeens dat hij 1000 of 500Mhz is ipv 1500+ en geeft dan error in bios.

het is een geunlockte Xp kan het zijn dat het unlocken verslijt in de loop van tijd?

verder is het bordje zeer ok.

heb er 2x 256 pc3200 kt400 samsung op zitten.
heb aleen nog niet echt tijd gehad om te gaan oc'en.
en ik ben nog niet bekend met alle ram settings (cl waardes enzo) nog nooit echt gedaan dus eerst ff daarin researchen :)

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-02 23:50

Dark Angel

Corvette LS Power

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 16:04:
ik heb sinds kort de KD7 aleen ik zit met een paar probleempjes.
bij sommige boots zegt ie opeens dat hij 1000 of 500Mhz is ipv 1500+ en geeft dan error in bios.

het is een geunlockte Xp kan het zijn dat het unlocken verslijt in de loop van tijd?

verder is het bordje zeer ok.

heb er 2x 256 pc3200 kt400 samsung op zitten.
heb aleen nog niet echt tijd gehad om te gaan oc'en.
en ik ben nog niet bekend met alle ram settings (cl waardes enzo) nog nooit echt gedaan dus eerst ff daarin researchen :)
Heb jij geheugen ook op DDR400 draaien op een hogere FSB ?

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Verwijderd

nee ik heb nog nix hoger gezet. omdat ik eerst ff beter koeling moet regelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey lui.. zullen we het ff centraal houden? Nu lopen er 3 draadjes over de KD7 :D

Misschien kunnen we hier verder gaan: [rml][ OC] ABIT KD-7 Overclocking[/rml]

En DarkAngel, misschien kun jij ff een title change vragen voor jouw draad. "Het grote KD7 overklok topic"?

Edit: Of zou deze titel wel goed zijn, die je nu hebt? Hmm..denk et wel eigenlijk.. Anders doet een modje het wel :D
Pagina: 1