Pro logic set aansluiten op tv

Pagina: 1
Acties:

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-04 16:25
Ik heb een sony pro logic set en een philips tv. Nu wil ik het geluid van de tv via het pro logic systeem laten horen. Ik heb al geprobeerd via de analoge tv uitgang het signaal naar het pro logic systeem te sturen. Ik heb dan geluid, maar krijg ik dan wel surround geluid?

Of moet ik het pro logic systeem via de scart aansluiting op mijn tv. Ik heb dit al geprobeerd maar kreeg geen geluid. Kan iemand me vertellen hoe ik dit het beste aan kan sluiten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet dan een scartplug hebben, die voor "out" bedoeld is (of eentje die je om kan schakelen of die het allebei tegelijk is) EN je tv moet dat ook ondersteunen, dus geluid via de scart naar buiten kunnen sturen. Dat kan je in de handleiding lezen.

Doet de TV dit niet en heeft hij geen audio-out, dan KAN je nog altijd je hoofdtelefoon gebruiken, om die met een verloop plugje aan je stereo te pluggen.

Overigens heb je alleen pro-logic als je TV minimaal stereo is :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-03 23:58
Gewoon via de analoge Stereo uitgang, ging bij mij ook goed. Vreemd was wel dat ik bij videobanden dan geen DPL geluid had, bij TV uitzendingen wel. Ik heb de video dus nog een keer apart op de DPL versterker aangesloten.

Veel films op TV worden in DPL uitgezonden, dus om eea te testen luister je bij een dergelijke film of je achterspeakers meedoen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
dat is heel vreemd dat je over de video geen dpl had.
of had je helemaal geen geluid?
video staat namelijk net als de tv los van de dpl decoder.
het stereo signaal van de TV/Video wordt gecodeerd door de versterker naar dpl.
dus je moet een stereo signaal hebben en dat kan met een scart converter. :)

• dvdhoek
Dnc1n schreef op 20 oktober 2002 @ 01:04:
dat is heel vreemd dat je over de video geen dpl had.
of had je helemaal geen geluid?
video staat namelijk net als de tv los van de dpl decoder.
het stereo signaal van de TV/Video wordt gecodeerd door de versterker naar dpl.
dus je moet een stereo signaal hebben en dat kan met een scart converter. :)
Ik had geen geluid via de achterspeakers, direct op de video wel. Ik begreep er zelf ook weinig van.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan heb je je videorecorder zeker met een antennekabel aangsloten op je TV? Dan heb je soms namelijk geen stereogeluid (zit er geen stereo modulator in de VCR) en heb je dus geen prologic. :).

De videorocorder op TV aansluiten schijnt zowiezo beter te zijn :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• dvdhoek
JvS schreef op 20 oktober 2002 @ 13:19:
Dan heb je je videorecorder zeker met een antennekabel aangsloten op je TV? Dan heb je soms namelijk geen stereogeluid (zit er geen stereo modulator in de VCR) en heb je dus geen prologic. :).

De videorocorder op TV aansluiten schijnt zowiezo beter te zijn :)
Nee hoor gewoon scart, kanaal 0 gebruik ik nooit. Ik vraag me zelf ook af wat er toen mis ging. Het werkt nu echter wel goed, dus of ik deed toen iets verkeerd, of het lag aan de TV, want die is inmiddels vervangen (en ja, die was wel stereo :) ).
Pagina: 1