Toon posts:

Download beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik in het goede forum zit, ik weet niet echt goed waar dit hoort.

Ik heb al gezocht naar 'downloads beveiligen' maar dan kom ik alleen draadjes tegen van het beveiligen van downloads vanaf andere website's (bijvoorbeeld mp3's).

Bij het bedrijf waar ik werk willen ze binnenkort de klanten de mogelijkheid geven om de downloads vanaf internet te downloaden. Nu moeten wij echter weten welke gebruiker het bestand download zodat wij weten met welke versie ze werken, vooral belangrijk voor de telefonische support. dit is niet het lastigste, ze moeten nu al inloggen voor het support gedeelte van de site waarvandaan de download straks gestart kan worden.

Het lastige is dat de download geen link mag zijn die doorgestuurd kan worden aan een andere gebruiker zodat deze alsnog downloaden, en in een .exe file kan ik niet meer controleren op sessies, cookies etc.

Wat me echter niet lukt is het downloaden van het bestand vanuit een map waar de gebruiker niet bij kan. Als ik een directory beveilig dan kan het vanuit het script (PHP) ook niet meer aangeroepen worden. Als ik een bestand neem wat normaal voor de gebruiker ook niet te benaderen is dan lukt het me ook niet (/usr/local/......).

Ik hoef geen scripts alleen wat aanwijzingen waar ik naar moet kijken / zoeken. Ik zat te denken aan een header of htaccess oid. maar als je niet weet waar je naar moet zoeken wordt het nogal lastig.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 22:51

D2k

fpassthrough() <-- spelling ff checken op php.net
(je vergeet nl de taal te melden ;) dus helemaal zeker ben ik niet)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
is dat een beetje te doen met een file van 30mb? ik boedoel dat de gebruiker niet eerst een half uur moet wachten tot er wat gebeurt?

normaal zou ik het gelijk testen maar ik zit niet op mijn werk vandaar...

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:24

Tuinhark

Retro

Als je ideetjes wilt opdoen, check vooral dan www.fileplanet.com eens uit. Ingenieus systeem :), dat niet altijd 100% perfect werkt (hier dan) overigens. :/

[Sorry als ik het verkeerd begrepen heb.]

:Y)

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 23:09:
is dat een beetje te doen met een file van 30mb? ik boedoel dat de gebruiker niet eerst een half uur moet wachten tot er wat gebeurt?

normaal zou ik het gelijk testen maar ik zit niet op mijn werk vandaar...
AFAIK kun je PHP(/Apache?) wel instrueren om de boel niet te bufferen maar direct naar de client te sturen. Lijkt me ook iets fijner voor het geheugengebruik :)

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Nexxennium schreef op 20 oktober 2002 @ 00:40:
[...]

AFAIK kun je PHP(/Apache?) wel instrueren om de boel niet te bufferen maar direct naar de client te sturen. Lijkt me ook iets fijner voor het geheugengebruik :)
doet 'ie zowiezo al, hij heeft een vaste buffer. Als die vol is gaat het naar de client. Bufferen is juist beter voor de performance, 1x veel data doorsturen is sneller dan 100x weinig data...

Localhost, sweet localhost

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Kijk eens bij download.com van Cnet. daar hebben ze ook zoiets, daar krijg je een pagina te zien met een onLoad("bestandje.exe") er in, en anders moet je zoiets hebben als een ASP/PHP pagina die een bestand uitspuugt. (heb hier een werkende ASP versie voor plaatjes uit een AccessDatabase...)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Pagina: 1