Toegegeven, het is niet netjes om users buiten te sluiten, maar als je een website maakt voor een office doelgroep die allemaal achter hun ie5.5 browser naar de pagina zit te tuuren is het zonde om meer tijd te steken in NS4.7 bv.
Volledig mee eens. Insteek voor mij is breder. Er zijn een aantal vragen die beantwoord moeten worden voordat de compatibility-keuze gemaakt kan worden. Jij als ontwikkelaar kan tegelijkertijd de klant zijn.
1) Wilt de klant (extra) geld (en-, of moeite) steken in compatibility?
2) Hoe belangrijk zijn de extra gebruikers (bekijk de percentages qua browser gebruik)?
3) Wat is de doelgroep?
4) Zijn er bepaalde functionele eisen die niet aanwezig zijn in bepaalde (mogelijk verouderde) browsers?
Beantwoord deze en je weet gelijk wat je moet doen. Je wordt namelijk niet extra betaald als compatibility is ingebouwd (tenzij het jouw eigen standaard manier van coderen is) en waarom dan al die extra moeite erin steken. Check ook de browser specificaties en dan met name wat jij wilt inbouwen en op welke manier. Als je deze naast elkaar houdt weet je vaak wel waar je aan toe bent en wat je wel of niet moet gebruiken.
Ikzelf codeer het liefste alleen voor Internet Explorer en niet voor de andere browsers vanwege het feit dat deze haast niet gebruikt worden. Tweede reden is dat ik een echte microsoft fanatic ben die eigenlijk alleen maar met IE wilt werken en de rest liever niet onder ogen zie... maar ook ik moet er vaak, helaas, wel aan geloven (werk of prive projecten waarbij o.a. de antwoorden hierbioven beantwoord zijn).
Laatste extra vraag die je jezelf kan stellen is of een browser voorkeur hebt. Ik kies voor IE en wil dat andere mensen deze browser gebruiken... ik codeer dus alleen voor IE en forceer zodanig mijn gebruikers dat ook te doen.