frontpage 2000 afbeelding aanpassen??

Pagina: 1
Acties:

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 17:17

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Topicstarter
Goedenavond. ik ben bezig mijn homepage te re-stylen (http://www.imthecool1.nl)
maar ik heb een probleem wat ik maar niet krijg opgelost (anders was het geen probleem 8)7) Als je een achtergrond plaatje wilt gebruiken in FP2000 past hij deze Niet :( aan aan de grootte van de pagina :? , dit is zeer irritant. Kan dit ergens worden ingesteld, zoja waar?

Ik wil bijvoorbeeld een wallpaper gaan gebruiken van 1024x768 bij de zelfde monitor instellingen

Kan dit? :/

De oplossing is niet altijd de oplossing

Verwijderd

niet met FrontPage vrees ik 8)7

Nee serieus, er zijn workarounds, maar als jij geen kennis over javascript beschikt vrees ik niet dat het je lukt. Als je de tijd hebt zou ik overigens echt wat tijd steken in html en css, en eventueel javascript, geweldig wat je er allemaal mee kunt :)

Een goeie plek om te starten is www.w3schools.com. Succes!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Als achtergrond niet
Maak dan een plaatje aan en zet die met position:absolute en x:0; y:0; width:100% height:100%; op de juiste wijze neer

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

XLerator schreef op 19 oktober 2002 @ 22:25:
Als achtergrond niet
Maak dan een plaatje aan en zet die met position:absolute en x:0; y:0; width:100% height:100%; op de juiste wijze neer
Wel het goeie voorbeeld geven he! zeg er dan bij dat dat IE-only is. height mag namelijk niet in procenten opgegeven worden. Zie W3C :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XLerator schreef op 19 oktober 2002 @ 22:25:
Als achtergrond niet
vrind, er zijn gewoon CSS rules voor body-background properties.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

FoOl, mag dat niet?? Alleen voor de height niet??
Enne Hunter, voor zover ik weet kan je een background niet 100% maken met alleen CSS.
Die bgProperty kent alleen de "fixed" mogelijkheid.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

XLerator schreef op 19 oktober 2002 @ 22:44:
FoOl, mag dat niet?? Alleen voor de height niet??
Enne Hunter, voor zover ik weet kan je een background niet 100% maken met alleen CSS.
Die bgProperty kent alleen de "fixed" mogelijkheid.
W3:
5.5.24 'height'
Value: <length> | auto
ik mis | percentage :)

|HunterPro|® vertelt me overigens net dat als je de afbeelding gewoon als background opgeeft wèl een uitgerekte plaat kunt krijgen. Ik trap hem wel even hiernaartoe :)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ja doe ff, ben wel heeel erg benieuwd dan

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 22:52:
[...]

[...]

ik mis | percentage :)

|HunterPro|® vertelt me overigens net dat als je de afbeelding gewoon als background opgeeft wèl een uitgerekte plaat kunt krijgen. Ik trap hem wel even hiernaartoe :)
* HunterPro leest de CSS2 TR over backgrounds
* HunterPro leest de CSS2 TR over backgrounds nog een keer
* HunterPro slaat zichzelf met de vlakke hand op het voorhoofd terwijl hij 'domoor' roept :+

staat er dus niet in :P

en waarom mag je geen percentages voor hoogte geven?
Weet jij hoe hoog een document zal zijn? Want van de browser mag je niet uitgaan, aangezien je browseronafhankelijk moet programmeren, aldus W3. Stel jij hebt een document dat 4 schermen hoog is, jouw image met height 100% is dan superuitgerekt. Een document dat 3 regels hoog is is juist helemaal ingeplat. Je mag dus nooit afhankelijk zijn van user- en uitvoer- afhankelijke dingen.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

|HunterPro| schreef op 19 oktober 2002 @ 23:00:
[...]

* Rickets leest de CSS2 TR over backgrounds
* Rickets leest de CSS2 TR over backgrounds nog een keer
* Rickets slaat zichzelf met de vlakke hand op het voorhoofd terwijl hij 'domoor' roept :+
Dat wordt dan CSS3 (klik) :)
code:
1
2
3
4
5
6
div 
{
    background-image: url(plasma.png);
    background-size: 100%;
    background-origin: content;
}

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 17:17

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Topicstarter
hmm, geen ruzie met elkaar maken ;)

het plaatje moet ook juist een background worden, dat moet dus eigenlijk precies paginavullend zijn voor 1024x768. ik heb ondertussen al van alles geprobeerd :? :? , en ga nog effies door. in elk geval al bedankt voor jluiie tips

De oplossing is niet altijd de oplossing

Pagina: 1