mobiele videokaarten verschillen.

Pagina: 1
Acties:

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
ik ben mezelf aan het orienteren op de notebookmarkt en nu kwam ik tegen bij de videokaarten een;
1) mobility radeon 9000 met 64mb ddr en 64 bit (volgens ati is zijn 32mb 64 bit en 64mb 128 bit, terwijl alle specificaties op sites toch wat anders aan geven)
2) Geforce4 go met 32 mb en 128 bit.

Waar gaat dat bit over en welke is nu beter (hier bedoel ik neit qua merk, maar qua gegevens).

tnx

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou dan voor de Geforce 4 Go gaan, die heeft een breedere (geheugen) bus (128 bit)
Ik weet niet of ik het goed heb, maar geloof van wel...

Verwijderd

Zoek eens een review op... de radeon mobile is mucho's faster dan gf go serie, zelfs dan de nieuwere gf4 go. Die bits staan idd voor de geheugenbus breedte..

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:59:
Zoek eens een review op... de radeon mobile is mucho's faster dan gf go serie, zelfs dan de nieuwere gf4 go. Die bits staan idd voor de geheugenbus breedte..
De zoekopdracht naar reviews met het trefwoord 'geforce4 go' leverde geen artikelen op.
De zoekopdracht naar reviews met het trefwoord 'mobility radeon' leverde geen artikelen op.

Maar nu de nog andere site's ;)

alvast bedankt.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

MixingMastersM schreef op 19 oktober 2002 @ 22:09:
[...]

De zoekopdracht naar reviews met het trefwoord 'geforce4 go' leverde geen artikelen op.
De zoekopdracht naar reviews met het trefwoord 'mobility radeon' leverde geen artikelen op.

Maar nu de nog andere site's ;)

alvast bedankt.
google.nl misschien?

Op het web gezocht naar geforce4go. Resultaten 1 - 10 van circa 800. Zoekbewerking duurde 0.26 seconden.
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Op het web gezocht naar mobile radeon. Resultaten 1 - 10 van circa 64,400. Zoekbewerking duurde 0.28 seconden
http://www.google.nl/sear...UTF-8&q=mobile+radeon&lr=

O-)

39

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Waarom kom ik daar nou niet op :? .

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
was laatst nog een een test tussen deze twee,...
Over het algemeen presteerd de Radeon 9000 ongeveer net zo snel, misschien ietsjes sneller dan de Geforce 4 Go (ligt er ook weer aan welke je hebt, de 420 of de 440 (460 was net uit?))

Ik zou voor een Radeon 9000 gaan, die was in de tests zuiniger met stroom en ondersteund als eerste DirectX8.0... als je van Per Pixel Shading houdt :)

edit:
of wast nou DirectX 9.0?

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Gehaktbal schreef op 19 oktober 2002 @ 22:30:
was laatst nog een een test tussen deze twee,...
Over het algemeen presteerd de Radeon 9000 ongeveer net zo snel, misschien ietsjes sneller dan de Geforce 4 Go (ligt er ook weer aan welke je hebt, de 420 of de 440 (460 was net uit?))

Ik zou voor een Radeon 9000 gaan, die was in de tests zuiniger met stroom en ondersteund als eerste DirectX8.0... als je van Per Pixel Shading houdt :)

edit:
of wast nou DirectX 9.0?
Ik hou van grafische wonderen >:)

edit:
nee, dircetx 8, alsof dat niet genoeg is voor een lappie :*)
Pagina: 1