Blank geschuurd metaal mooi krijgen/behandelen met wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dit logo (Godflesh) graag behandelen/verven (chroom look?).

zie pic:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ben.leuk/casemod/foto5.JPG

Wie weet hoe ik dit logo mooi kan krijgen. Is er een soort zilver/chroom stift of zoiets (spuiten wordt moeilijk dus)? Ik heb hem geschuurd maar hij is vrij grof nu. verchroomde look zou zeer mooi zijn, maar weet niet hoe en of dat kan.

graag advies van medemodders. :)

p.s. pic is ouddated, paintscheme is gewijzigd nadertijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electrolytisch verchromen moet kunnen... Maar weet zo 123 niet waar je dat kan laten doen.... Metaal kun je ook mooi zandstralen of glasstralen.. is ook best een mooi effect. volgens mij kan elk metaalbewerkingsbedrijf je daar wel mee helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap niet wat je nou precies in e chroom look wilt hebben, hoe is het nu opgebouwd, is je case daar open of gewoon op geschreven? want als dat alles is, gewoon je wandje afplakken, de letters er uit snijden, kleurtje spuiten, gewoon chroomverf uit spuitbus.
Maar of je het zo glimmend krijgt en of het goed blijft zitten, weet ik niet, heb nog geen ervaring er mee, alleen maar de glimmende dopjes gezien van bijvoorbeeld motip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Volgens mij wil hij het blanke gedeelte om de uitgedremelde letters verchroomd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een classic auto shop achtig gebeuren kan je je te verchromen dingen inleveren en het laten doen. Maar dit is behoorlijk duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen de letters moeten verchroomd worden (het "weggeschuurde" gedeelte zeg maar).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
er is ook van dat chroomkleurige folie (niet aluminium folie) ik weet zo niet of het met plaklaag te krijgen is, anders ff wat van dat folie-achtige inpak papier halen en dat op je case plakken. buitenkant van text ff uitsnijden, opplakken en dan de letters eruit snijden met een hobby mesje. :Y)

/me heeft het ooit es gebruikt voor de achteruitkijk spiegels van zn modelauto

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het nou polijst..dan is het toch ook glimmend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 13:53:
Als je het nou polijst..dan is het toch ook glimmend?
gepolijst staal is echt niet mooi hoor, das echt een soort glanzend grijs. als zn case van aluminium is zou het denk ik wel mooi staan (alu is echt licht van kleur)
in beide gevallen zal je zowiezo moeten lakken, anders is het in no-time verroest :/

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 21:29
ik heb mijn case helemaal kaal geschuurd en ben er daarna met mat blanke lak over heen gegaan en ik heb daar me toch een aardig alu effect me gemaakt. Helaas heb ik er geen fotos van omdat ik geen digicam heb en de digitale video/foto camera van mijn pa is weg.

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 22:53:
want als dat alles is, gewoon je wandje afplakken, de letters er uit snijden, kleurtje spuiten, gewoon chroomverf uit spuitbus.
Maar of je het zo glimmend krijgt en of het goed blijft zitten, weet ik niet, heb nog geen ervaring er mee, alleen maar de glimmende dopjes gezien van bijvoorbeeld motip
Ik heb er wel ervaring mee en het werkt voor geen meter. Je krijgt alleen een mat effect en dus helemaal niet chroomlook zoals de dop. Het is ook nog eens niet veegvast en je kan er niet met blanke lak overgaan. Volgens mij kan je het alleen zoals op de dop krijgen in speciale spuitcabines ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 12:21

daaf258

For Aiur

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 18:57:
[...]

Ik heb er wel ervaring mee en het werkt voor geen meter. Je krijgt alleen een mat effect en dus helemaal niet chroomlook zoals de dop. Het is ook nog eens niet veegvast en je kan er niet met blanke lak overgaan. Volgens mij kan je het alleen zoals op de dop krijgen in speciale spuitcabines ofzo.
Klopt niet doen. Weet ik ook uit ervaring :( en het was geen prettige. Ik had er dus wel lak overheen gedaan. Na 2 weken was het nog niet droog. Dus gevolg: ff voelen of het droog is--> weer een vingerafdruk erbij :(.

- specs - audioscrobbler -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon metaal polijsten is best wel te doen hoor..
je hebt alleen zoals gewoonlijk het juiste gereedschap nodig:
een slijpsteen (model voor op een werkbank)
je vervangt de steen voor een polijst schijf
***(dit is een schijf die bestaat uit een stuk of 50 lappen op elkaar)
je doet wat groene pasta op het metaal en poetsen maar

je kunt beter eerst poetsen en dan zagen (vooral als je veel hoekjes maakt)
daarna kun je met de dremel de afwerking doen

afwerken doe je best met een transparante epoxy lak.. dat spul is zo hard als ijzer

materiaal kosten
slijpmachine 35,-
polijst schijf 5,-
pasta 5,-
2 componenten lak 10,-

de dremel had je al :)

nadelen,
de plaat die je beet houd wordt best wel erg warm
die polijst doeken, die pluizen absurd.. beter niet binnen doen als je geen totale oorlog met mams wilt
en, als je teveel pasta gebruikt zit je er zelf ook helemaal onder.. bovendien kleeft die pasta enorm. geeft best wel een;leuk effect met die pluizen.. :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aayayaaay

nog vergeten te melden

voor het betere resultaat, verwijder je de oude/originele laklaag het best met afbijtmiddel.
probeer zoveel mogelijk om krassen te vermijden, als je begint te schuren ben je misschien wel een paar dagen aan't polijsten.

een goed resultaat krijg je pas echt als je de wals-laag eraf poetst: die laag zie je wel als je één keer aan de gang bent (is net wat donkerder dan het originele materiaal)
Pagina: 1